Η Mercedes-Benz εξηλεκτρίζει τη Β. Αμερική - Νέα επένδυση «μαμούθ» ύψους 1 δις


Η Mercedes επενδύει 1 δις ευρώ στην κατασκευή νέων σταθμών φόρτισης παγκοσμίως, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ και τον Καναδά. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ
  • 7/1/2023

Η CES 2023 άνοιξε τις πόρτες της στη Mercedes-Benz, η οποία ανακοίνωσε στο Los Angeles τη νέα της επένδυση στον τομέα των σταθμών φόρτισης. Η γερμανική εταιρεία θα διαθέσει 1 δις ευρώ για την κατασκευή ενός νέου δικτύου φόρτισης EV, το οποίο θα προορίζεται κυρίως για οδηγούς μοντέλων της μάρκας.

Σύμφωνα με την ίδια τη Mercedes, οι πρώτοι σταθμοί θα τοποθετηθούν στις ΗΠΑ και τον Καναδά μέσα στο νέο έτος, ενώ η Ευρώπη, η Κίνα και άλλες σημαντικές αγορές θα ενταχθούν στο δίκτυο αργότερα. Ο στόχος είναι το σχέδιο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ το 2027 ορίζεται ως ορόσημο του πρότζεκτ, καθώς η εταιρεία εκτιμά ότι έως τότε θα έχουν κατασκευαστεί 400 σταθμοί στη Β. Αμερική, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να τροφοδοτούν πάνω από 2.500 οχήματα.

Η επένδυση θα γίνει από κοινού με την MN8 Energy, η οποία θα καταβάλει το 50% του απαραίτητου ποσού, προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρότζεκτ. 

Είναι προφανές ότι η Mercedes θα βάλει σε προτεραιότητα τα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως κοντά σε μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, εστιατορίων, αλλά και αντιπροσωπειών της φίρμας. Οι περισσότεροι σταθμοί θα διαθέτουν 4-12 φορτιστές EV, ενώ θα υπάρχουν και μεγαλύτεροι σταθμοί, οι οποίοι θα φέρουν έως και 30.

Η τεχνολογία με την οποία θα είναι εξοπλισμένοι οι σταθμοί θα υποστηρίζει έως και 350 kW, ενώ κάθε όχημα θα έχει τη δυνατότητα να φορτίζει πλήρως. Η Mercedes σκοπεύει να καινοτομήσει στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας, παρέχοντας πιστοποιητικά ανανεώσιμης ενέργειας, όπου αυτό είναι δυνατό, ενώ κάποιες εγκαταστάσεις θα διαθέτουν και ηλιακά πάνελ.

Το δίκτυο δε θα είναι διαθέσιμο μόνο για οδηγούς της Mercedes, όμως αυτοί θα δέχονται ιδιαίτερη μεταχείριση.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα Mercedes-Benz Electric Intelligence θα μπορεί να προσαρμόζει τον σχεδιασμό της διαδρομής που θα ακολουθήσει το EV, προκειμένου ο οδηγός να φτάσει εγκαίρως σε ένα σημείο φόρτισης, κι ακόμα και να κάνει κράτηση θέσης στις εγκαταστάσεις. Έτσι, θα υπάρχει μηδενική αναμονή, όταν ο χρήστης καταφτάσει.

Ο φορτιστής θα μπορεί να «επικοινωνεί» με το όχημα μέσω των συστημάτων αναγνώρισής του. Για τους οδηγούς μοντέλων της γερμανική εταιρείας, δε θα είναι απαραίτητη καμία μορφή ταυτοποίησης, ενώ η πληρωμή θα γίνεται μέσω της υπηρεσίας Mercedes Me Charge. Για τους οδηγούς μοντέλων άλλων εταιρειών, θα υπάρχει διαφορετική μέθοδος πληρωμής.