Η νέα γενιά της Porsche Cayenne θα είναι -και- αμιγώς ηλεκτρική


Η Porsche προσθέτει μία νέα, EV έκδοση στη γκάμα της Cayenne. Καταφθάνει το 2026 και θα πωλείται παράλληλα με την έκδοση του θερμικού κινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/2/2023

Η Porsche ετοιμάζεται να εξηλεκτρίσει ένα από τα μοντέλα που βρίσκονται στην κορυφή της γκάμας της εταιρείας, με την Cayenne να υποδέχεται την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της, πλάι στην ανανεωμένη «θερμική» έκδοση, η οποία βρίσκεται ήδη στο δρόμο κυκλοφορίας για το 2024.

Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, η ηλεκτρική Cayenne θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026, δύο χρόνια μετά την μικρότερη, αμιγώς ηλεκτρική Macan. Εκτός αυτού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει ένα μεγαλύτερο, πιο ισχυρό, επταθέσιο SUV το 2027, με την γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της να επεκτείνεται από τα 0 στα 3 οχήματα, μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια.

Όσο για την τρέχουσα γενικά της βενζινοκίνητης Cayenne, αναμένεται να λάβει ένα σημαντικό facelift, αντί για ριζική ανανέωση, και δεν πρόκειται να αποσυρθεί με τον ερχομό του εξηλεκτρισμένου μοντέλου. Τα δύο οχήματα θα πωλούνται ταυτόχρονα από την εταιρεία, καλύπτοντας ένα πιο ευρύ φάσμα πελατών.

Το νέο Cayenne EV βρίσκεται ήδη σε στάδιο εξέλιξης, και θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του ομίλου VolkswagenPremium Platform Electric (PPE), η οποία δημιουργήθηκε από τη VW σε συνεργασία με την Audi, προκειμένου να φιλοξενήσει την Macan και το Audi Q6 E-tron, τα οποία λέγεται ότι θα είναι «αδέρφια», καθώς θα παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες.

Οι λεπτομέρειες που έχουν έρθει στο φως για το εξηλεκτρισμένο μοντέλο είναι εξαιρετικά περιορισμένες, όμως τα στοιχεία της νέας πλατφόρμας που έχουν αποκαλυφθεί «μαρτυρούν» αρκετά απ' όσα θα θέλαμε να γνωρίζουμε. Η τεχνολογία των μπαταριών θα είναι 800V, με τις ταχύτητες φόρτισης να αγγίζουν έως και τα 270 kW.

Η Cayenne θα ξεπερνά κατά πολύ την Macan, όσον αφορά τις διαστάσεις, κι έτσι αναμένεται να διαθέτει και αρκετά μεγαλύτερη μπαταρία. Έτσι, ξεπερνώντας τα 100 kWh της Macan, θα μπορεί να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η Mercedes-Benz EQS και η Tesla Model X. Το νέο EV των Γερμανών θα φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι θα αποδίδουν πάνω από 600 PS και 1.000 Nm ροπής. Η κίνηση θα βρίσκεται στους πίσω τροχούς, ενώ το διαφορικό θα είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Πληροφορίες σχετικά με τις τιμές δεν έχουν αποκαλυφθεί, όμως το κόστος της τρέχουσας γενιάς της Cayenne ξεκινά από τα 122.800 ευρώ στην ελληνική αγορά, και η εξηλεκτρισμένη έκδοση αναμένεται να βρίσκεται στο ίδιο εύρος τιμής.