Η Porsche «αποκάλυψε» τις εντυπωσιακές προδιαγραφές της ηλεκτρικής Macan


Η ηλεκτρική έκδοση του πετυχημένου SUV θα έχει έντονα σπορ χαρακτήρα, ισχύ τουλάχιστον 611 PS και ταχύτατη φόρτιση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/11/2022

Είναι γνωστό ότι η Porsche ετοιμάζει την ηλεκτρική έκδοση της πετυχημένης Macan. Μάλιστα, αρκετά πρωτότυπα έχουν εντοπισθεί εδώ και αρκετούς μήνες να κάνουν δοκιμές σε διάφορες συνθήκες, ακόμα και σε χιόνια.

Η γερμανική εταιρεία επιβεβαίωσε τις τεχνικές λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα βασίζεται στη νέα PPE πλατφόρμα (Premium Platform Electric) και στοχεύει να είναι το πιο σπορ μοντέλο στην κατηγορία του.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Autocar ο Antoon Janseen, διευθυντής κινητήρων της Porsche για τη σειρά Macan, το EV θα κυκλοφορήσει με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούνται στην Porsche Taycan.

Ασφαλώς, δε θα είναι πανομοιότυποι, αλλά έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό, προκειμένου να αυξηθεί η απόδοσή τους και να μειωθεί η απώλεια μεταφοράς ισχύος στους τροχούς. Με αυτές τις αλλαγές, αναμένεται η νέα τετρακίνητη Macan να αποδίδει 611 PS και περισσότερα από 1.000 Nm ροπής. Δεν έγινε γνωστό αν θα υπάρχει η επιλογή «overboost», όπως στην Taycan Turbo S, η οποία αυξάνει ακόμα περισσότερο την απόδοση του κινητήριου συνόλου.

Περνώντας στο κομμάτι του σχεδιασμού, η Porsche σκοπεύει να τοποθετήσει τον ηλεκτροκινητήρα όσο πιο πίσω γίνεται, με στόχο να επιτύχει κατανομή βάρους 48% εμπρός και 52% πίσω, για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για την Taycan είναι 49% - 51%. Όσο για τα ελαστικά, θα έχουν πιο κλιμακωτή διαβάθμιση όσον αφορά το πλάτος τους, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της πρόσφυσης.

Η ηλεκτρική Macan θα είναι το πρώτο μοντέλο της Porsche που θα εφοδιαστεί με αποσβεστήρες δύο βαλβίδων, οι οποίοι υποστηρίζεται ότι βελτιώνουν την οδηγική συμπεριφορά και άνεση, επιτρέποντας ανεξάρτητη ρύθμιση μέσω του συστήματος ενεργητικής ανάρτησης της εταιρείας (PASM). Στα πλαίσια της λειτουργίας του, το σύστημα μπορεί να χαμηλώνει την απόσταση του SUV από το έδαφος για να επιτύχει καλύτερη αεροδυναμική και μικρότερη κατανάλωση.

Για να βελτιωθεί η ευελιξία, η γωνία διεύθυνσης θα είναι μεγαλύτερη κατά 15% έναντι της θερμικής έκδοσης, ενώ θα υπάρχει και ενεργητική τετραδιεύθυνση έως και 5 μοίρες, σε ταχύτητες μικρότερες των 80 km/h. Οι πιο ακριβές εκδόσεις θα διατίθενται και με ηλεκτρονικό κεντρικό κλείδωμα διαφορικού.

Στο κομμάτι της αυτονομίας, όλες οι εκδόσεις θα είναι εφοδιασμένες με μπαταρία ιόντων λιθίου, ενεργητικής χωρητικότητας 100 kWh. Η Porsche δεν γνωστοποίησε το εύρος της αυτονομίας, αλλά τόνισε ότι με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά επιτυγχάνεται η μείωση του χρόνου ταξιδίου. Η αρχιτεκτονική 800 V της πλατφόρμας PPE επιτρέπει μέγιστες ταχύτητες φόρτισης που υπερβαίνουν τα 270 kW, με αποτέλεσμα η φόρτιση από το 5% στο 80% να μπορεί να επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 25 λεπτά.

Ωστόσο, οι εξελίξεις στο υλικό και το λογισμικό δίνουν τη δυνατότητα στη μπαταρία να μπορεί να ανταποκριθεί σε φορτιστές 400 V. Σε αυτή την περίπτωση ουσιαστικά η μπαταρία «χωρίζεται» σε δύο μέρη που μπορούν να φορτίζουν ταυτόχρονα.

Η ηλεκτρική Maycan αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις μοντέλων να εκτιμάται ότι θα είναι εφικτές από το 2024. Αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2023, αλλά καθυστέρησε λόγω δυσκολιών ανάπτυξης στην Cariad, το τμήμα λογισμικού του Ομίλου Volkswagen.

Πηγή: Autocar