H Porsche Taycan Cross Turismo μπήκε στο βιβλίο Γκίνες - Δείτε γιατί (photos)


Δύο Porsche Taycan 4 Cross Turismo πραγματοποίησαν ένα εξαιρετικά δύσκολο 10ήμερο ταξίδι με πολλές εναλλαγές... και έγραψαν ιστορία!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 12/9/2023

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενισχύουν ολοένα και περισσότερο την παρουσία τους στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων και πολλές φορές σημειώνουν επιτεύγματα και ρεκόρ που… μπαίνουν και στο βιβλίο Γκίνες.

Ένα από αυτά σημείωσε και η ηλεκτρική Porsche Taycan Cross Turismo. Για την ακρίβεια δύο αντίγραφά της, τα οποία διένυσαν σε 10 μέρες μια απόσταση 2.783 km, ξεκινώντας από το χαμηλότερο φυσικό σημείο της Κίνας και καταλήγοντας στην κορυφή μιας από τις εθνικές οδούς με το μεγαλύτερο υψόμετρο στον κόσμο.

Το ρεκόρ που πέτυχαν δεν αφορά την απόσταση, αλλά την υψομετρική διαφορά για ταξίδι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: 5.573,979 μέτρα. Ξεκίνησαν από τη λίμνη Ayding, σε υψόμετρο 218,845 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και κατέληξαν στην κορυφή του Hongtu Daban στο Θιβέτ, σε υψόμετρο 5.355,14 μέτρων.

Η διαδρομή από το Xinjiang στο Θιβέτ διαθέτει ερημικές περιοχές που αμφισβητούν ακόμα και τα ίδια τα όρια της επιβίωσης, με ακραία καιρικά φαινόμενα που συνδυάζονται με πολύπλοκες και μεταβαλλόμενες συνθήκες εδάφους και δρόμων.

Με πολλούς προβλέψιμους - και απρόβλεπτους - κινδύνους στην πορεία, αυτό το εντυπωσιακό οδικό ταξίδι απέδειξε πλήρως τις ικανότητες εκτός δρόμου της Taycan Cross Turismo, την άνεση σε μεγάλες αποστάσεις και τη σταθερή αξιοπιστία της. Η απόδοση φόρτισης της αρχιτεκτονικής 800 V της Porsche αποδείχθηκε επίσης στις πιο τιμωρητικές συνθήκες.

Η υψομετρική διαφορά των 5.573,979 μέτρων περιελάμβανε τεράστιες αλλαγές στη θερμοκρασία, την ατμοσφαιρική πίεση, τις γεωλογικές συνθήκες και άλλες εκπλήξεις από τον φυσικό κόσμο. Ωστόσο, οι δύο Taycan 4 Cross Turismo «άντεξαν» από θερμοκρασίες εδάφους 70°C έως παγωμένους δρόμους και από πολυσύχναστες πόλεις μέχρι μια έρημη περιοχή σε υψόμετρο 5.000 μέτρων.

Η διαδρομή είχε πολλές εναλλαγές, αυτοκινητόδρομους αλλά και χωματόδρομους με πέτρες και λακκούβες, ωστόσο οι μονάδες ισχύος και το πλαίσιο δεν αντιμετώπισε πρόβλημα, με τη βοήθεια και του Gravel Mode.

Μέσα στη διάρκεια των 10 ημερών, οι δύο Taycan ταξίδεψαν… και στις τέσσερις εποχές του χρόνου, πετυχαίνοντας εντυπωσιακή διαχείριση ενέργειας, μέσω συστημάτων παρακολούθησης, σε πραγματικό χρόνο, των παραγόντων που επηρεάζουν την κατανάλωση.

Ο αυτοκινητόδρομος G219, γεμάτος λόφους, «βοήθησε» στην ανάκτηση ενέργειας σε αρκετά σημεία. Μάλιστα, επιλέχθηκε και διαδρομή από πέρασμα με υψόμετρο μεγαλύτερο των 4.000 μέτρων, που στο κατέβασμά του «προσέφερε» ανάκτηση ενέργειας έως 275 kW. Τα διάφορα σημεία φόρτισης συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος της διαδρομής κυμαίνονταν από 120 kW έως 22 kW.

Στα βουνά Kunlun και Tianshan υπάρχει μια διαδρομή 760 km χωρίς καμία υποδομή, την οποία διέσχισαν τα αυτοκίνητα σε τέσσερις ημέρες, τροφοδοτούμενα από το έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας EnjoyElec, μια start-up στην οποία η Porsche Ventures έχει επενδύσει στρατηγικά.

Εκτός από την ξαφνική βροχή και το απροσδόκητο χιόνι, οι Taycan αντιμετώπισαν τέσσερις διαδοχικές κορυφές με υψόμετρο άνω των 4.900 μέτρων. Αλλά ακόμα και σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες, το έξυπνο σύστημα διαχείρισης θερμότητας εξασφάλισε τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας των εξαρτημάτων των EV και επέτρεψαν στις Taycan να παραμείνουν σε υψηλό επίπεδο απόδοσης φόρτισης.