Το εισαγωγικό ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, που ουσιαστικά θα αποτελέσει το διάδοχο του up! και θα προσπαθήσει να κάνει προσιτά τα EV σε μεγαλύτερο κομμάτι του αγοραστικού κοινού, αποτελεί αντικείμενο συζήτησης εδώ και πολλούς μήνες.
Πλέον, τα λόγια… τελείωσαν. Η γερμανική φίρμα δημοσίευσε την πρώτη φωτογραφία του μικρού EV και γνωστοποίησε ότι στις αρχές Μαρτίου θα το παρουσιάσει στο κοινό, ως show car ασφαλώς και όχι ως μοντέλο παραγωγής. Η παγκόσμια πρεμιέρα του τοποθετείται χρονικά το 2027 και η τιμή του θα ξεκινά από «περίπου 20.000€», όπως ανακοινώθηκε. Έτσι, το νέο εισαγωγικό ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι ελκυστικό για μια μεγάλη γκάμα υποψήφιων αγοραστών, υποστηρίζει η φίρμα.
«Ένα οικονομικά προσιτό, υψηλής ποιότητας και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen από την Ευρώπη για την Ευρώπη. Αυτό είναι το Champions League της αυτοκινητοβιομηχανίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της VW, Thomas Schafer και πρόσθεσε: «Μετά τη συμφωνία με τους εργαζομένους τον περασμένο Δεκέμβριο, θέσαμε σε εφαρμογή το μεγαλύτερο μελλοντικό σχέδιο στην ιστορία της Volkswagen. Ακολουθούμε ένα φιλόδοξο μονοπάτι, με μεγάλη δέσμευση, για να εξασφαλίσουμε ότι θα πετύχουμε τους κοινούς μας στόχους. Ένα σημείο-κλειδί για αυτό είναι να κάνουμε την ηλεκτρική κινητικότητα ελκυστική για όλους. Αυτή είναι η υπόσχεση που δίνουμε ως brand».
Η Volkswagen δεν έδωσε καμία λεπτομέρεια για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου EV, ωστόσο η Daniela Cavallo, πρόεδρος του Γενικού και Ομαδικού Επιχειρησιακού Συμβουλίου της Volkswagen AG, περιέγραψε το «στίγμα» του: «Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό εισαγωγικό μοντέλο θα είναι ένα Volkswagen με τη γνήσια έννοια του όρου. Επομένως, είναι σκόπιμο οι εργαζόμενοί μας στο εργοστάσιο του Wolfsburg να είναι οι πρώτοι που θα έχουν μια προεπισκόπηση του σχεδιασμού του, πριν από το ευρύ κοινό».
Από τη μοναδική φωτογραφία που δημοσιεύτηκε μπορούμε να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι θα έχει «επιβλητική» σχεδίαση, με αρκετές κάθετες γραμμές και εμπρός τμήμα που θα ενσωματώνει τη νέα γραφική «ταυτότητα» των LED φωτιστικών σωμάτων της φίρμας.
Το νέο μοντέλο, που ακόμα δεν έχει «κλειδώσει» αν θα ονομαστεί ID.1 ή up! και μαζί με την έκδοση παραγωγής του concept ID. 2all, η οποία αναμένεται στις εκθέσεις το 2026 με τιμή κάτω από 25.000 €, θα ενταχθεί στη νέα οικογένεια μικρών ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας, εντός του Ομίλου Volkswagen. Η συγκεκριμένη «οικογένεια» θα περιλαμβάνει compact EV που θα βασίζονται στο νέο στάδιο της εξέλιξης της αρθρωτής ηλεκτρικής πλατφόρμας MEB.
Η Volkswagen δίνει μεγάλη βάση στο «ηλεκτρικό» της μέλλον. Επισημαίνει ότι κατέχει ήδη καλή θέση στην κατηγορία των BEV, καθώς από το λανσάρισμα των ID. μοντέλων της το 2019 έχει πουλήσει περισσότερα από 1,35 εκατ. EV παγκοσμίως. Από αυτές τις πωλήσεις, τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνει το ID.3 με σχεδόν 500.000. Πέρυσι, η Volkswagen πούλησε 383.100 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Επιπλέον, ξεκαθαρίστηκε ότι το εργοστάσιο της φίρμας στο Wolfsburg θα διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο και στην ηλεκτρική εποχή. «Μεταφέροντας την παραγωγή του Golf στο Μεξικό, δημιουργήσαμε χώρο για μοντέρνες τεχνολογίες. Στόχος μας είναι η παραγωγή το επόμενης γενιάς, ηλεκτρικό, Golf όπως και το ηλεκτρικό T-Roc να κατασκευάζονται στο Wolfsburg, αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), με αποτέλεσμα να καταστεί η πρωτεύουσα της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής, compact κατηγορίας μας», τόνισε ο Schafer.
Η νέα πλατφόρμα SSP θα αξιοποιηθεί και από τις υπόλοιπες μάρκες του Volkswagen Group και σύμφωνα με την Daniela Cavallo θα παίξει σημαντικό ρόλο για το μέλλον της φίρμας, μαζί με την υπάρχουσα πλατφόρμα για τα θερμικά μοντέλα.
Όπως ανακοινώθηκε, μέχρι το 2027 θα παρουσιαστούν 9 νέα μοντέλα, στα οποία περιλαμβάνεται και η έκδοση παραγωγής του ID.2 all και το νέο εισαγωγικό των περίπου 20.000 €. Αυτή η προϊοντική «επίθεση» θα συνδυαστεί, άμεσα, με την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της Volkswagen, με τη βελτιστοποίηση των δομών κόστους και τη στοχευμένη επέκταση της υπάρχουσας γκάμας μοντέλων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος εποχής: Κατασκευάστηκε ο τελευταίος VR6 από τη Volkswagen - Η ιστορία του
Volkswagen Polo: Έρχεται «φρεσκάρισμα» το 2025 για το δημοφιλές supermini
Toyota GR Corolla: Όσα γνωρίζουμε για τη νέα γενιά του ιαπωνικού hot hatch