Οι τεχνολογίες των ηλεκτρικών οχημάτων εξελίσσονται συνεχώς: Οι μπαταρίες γίνονται πιο φιλικές στο περιβάλλον, την ώρα που χάνουν αρκετό βάρος, προκειμένου τα EV να γίνουν όλο και πιο ελαφριά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να προσφέρουν στα μοντέλο τους τη μεγαλύτερη αυτονομία, βελτιστοποιώντας την αεροδυναμική.
Ένας ακόμα πολύ σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη των EV είναι φυσικά οι ηλεκτροκινητήρες. Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, κι οι κατασκευαστές προσπαθούν να μειώσουν το βάρος τους, βρίσκοντας τρόπους να μικρύνουν τους ηλεκτροκινητήρες, αφού μικρότερο μέγεθος σημαίνει συνήθως και μικρότερο βάρος.
Τώρα, η Schaeffler φαίνεται να έχει βρει τη λύση για την εξοικονόμηση χώρου και τη μείωση του βάρους στα ηλεκτρικά οχήματα, ενσωματώνοντας τον ηλεκτροκινητήρα μέσα στον τροχό, κι όχι πάνω ή δίπλα στον άξονα.
Αυτό αναμένεται να φέρει την επανάσταση στον κόσμο των EV, αφού μέσα στην κατασκευή των Γερμανών περιλαμβάνονται, όχι μόνο ο ρότορας και ο στάτορας, αλλά και το σύστημα μετάδοσης, όπως και το φρένο. Για την ώρα, όπως με κάθε εφεύρεση που αλλάζει ριζικά τον κόσμο, η Shaeffler έχει περιορίσει τη χρήση του συγκεκριμένου συστήματος αποκλειστικά για τροχούς 14 ιντσών, με την ισχύ του να κυμαίνεται από τα 7 έως τα 26 kW, όμως έχει τη δυνατότητα να αγγίξει έως και τα 60 kW.
Σε φυσιολογικές συνθήκες στο δρόμο, κάθε ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει από 9,5 έως 35 PS, ενώ φτάνει έως και τα 82 PS. Αν προστεθούν τέσσερις τέτοιοι ηλεκτροκινητήρες σε ένα μοντέλο, αυτό θα έχει ισχύ που θα ξεκινά από τα 38 και θα φτάνει έως περίπου τα 330 PS. Με τη χρήση αυτού, κάθε όχημα μπορεί να έχει την κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ η ροπή διοχετεύεται απευθείας σε κάθε τροχό, αφού κάθε ηλεκτροκινητήρας έχει το δικό του κιβώτιο ταχυτήτων.
Το μοναδικό μέρος του κινητήρα που δεν είναι ενσωματωμένο στο σύστημα της Schaeffler είναι ο εναλλάκτης, ο οποίος, σύμφωνα με τους ίδιους τους Γερμανούς, μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε σημείο της πλατφόρμας, ελέγχοντας έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Αυτό εξοικονομεί περισσότερο χώρο, ο οποίος μπορεί να «αφιερωθεί» στην μπαταρία. Για την ώρα, τους πρωτοποριακούς ηλεκτροκινητήρες θα χρησιμοποιούν οχήματα ειδικών υπηρεσιών, ενώ η εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση του συστήματος για δίκτυα 48V, 400V και 800V.