Νέα Jaguar I-Pace: «Φρεσκάρισμα» για το βραβευμένο SUV των 400 PS (photos)


Το ηλεκτρικό τετρακίνητο SUV αποκτά νέες τεχνολογίες, ελαφρώς επανασχεδιασμένο εξωτερικό και νέες δυνατότητες εξατομίκευσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 11/1/2023

Διακριτικές αλλαγές στο εξωτερικό, πλουσιότερες προδιαγραφές, προσθήκη των εκδόσεων R-Dynamic και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Υποδεχθείτε τη νέα Jaguar I-Pace.

Από το 2018 όταν και έκανε την εμφάνισή του, το βραβευμένο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV αποτέλεσε τον πρόδρομο του εξηλεκτρισμού της εταιρείας. Έχοντας ήδη δεχθεί μια αναβάθμιση, πλέον ανανεώνεται εκ νέου με αφορμή τη νέα χρονιά (λογίζεται ως model year 2024), χωρίς ωστόσο να υπάρχουν αλλαγές στην «καρδιά» του.

Εξακολουθεί να διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν ισχύ 400 PS και ροπή 696 Nm, που χαρίζουν επιτάχυνση 4,8 sec. για τα 0-100 km/h στο τετρακίνητο μοντέλο και τελική ταχύτητα 200 km/h. Επιδόσεις που δε διαφοροποιούνται από την τρέχουσα έκδοση, ενώ ίδια παραμένει και η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου (90 kWh), που εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 470 km.

Όσο για τη φόρτισή της, η Jaguar επισημαίνει ότι ανά μία ώρα φόρτισης σε wall box 11 kW εναλλασσόμενου τριφασικού ρεύματος (οικιακό), προσθέτονται έως και 53 km αυτονομίας, με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί 8,6 ώρες. Αντίθετα, σε δίκτυο ταχυφορτιστών 100 kW προστίθονται 127 km αυτονομίας σε 15 λεπτά φόρτισης.

Εξωτερικά, η νέα I-Pace έχει επανασχεδιασμένη μάσκα, που πλέον διαθέτει μια πιο λεία μορφή, σε χρώμα Atlas Grey, αντικαθιστώντας την υπάρχουσα μαύρη. Το ίδιο φινίρισμα Atlas Grey μπορεί να βρεθεί και στις κάθετες λεπίδες στο εξωτερικό των μπροστινών εισαγωγών αέρα που είναι ενσωματωμένες στον προφυλακτήρα.

Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ένα απλούστερο και «καθαρότερο» φινίρισμα στο εμπρός μέρος, που φιλοξενεί και το νέο μαύρο και ασημί σήμα της Jaguar στη μάσκα.

Στην έκδοση 400 Sport, υπάρχει μια νέα λεπτή πίσω αεροτομή, ενώ συνολικά προσφέρεται μια νέα σειρά ζαντών αλουμινίου με μεγέθη έως 22 ίντσες. Επιπλέον, η Jaguar παρουσιάζει επίσης μια πανοραμική οροφή με την επιλογή για μαύρο φινίρισμα για το πίσω τμήμα για πρώτη φορά.

Τα φινιρίσματα του κάτω τμήματος των θυρών, τα τελειώματα του εμπρός προφυλακτήρα και ο πίσω διαχύτης ενισχύουν διακριτικά τη σχεδίαση της νέας έκδοσης, καθώς πλέον είναι στο χρώμα του αμαξώματος και όχι σε στάνταρ Gloss Black.

Οι καινοτομίες στο εσωτερικό της καμπίνας περιλαμβάνουν το σύστημα infotainment Pivi Pro στο βασικό εξοπλισμό, με ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ενσωματωμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου Alexa, Spotify και σύστημα πλοήγησης what3words. Οι ενημερώσεις λογισμικού over-the-air διατηρούν πάντα ενημερωμένο το λογισμικό του SUV.

Η προηγμένη μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και η πίσω ανάρτηση Integral Link του I-PACE συνδυάζουν άνεση και οδική συμπεριφορά, μαζί με το χαμηλό κέντρο βάρους και το ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα από αλουμίνιο. Η αερανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση Adaptive Dynamics (στάνταρ στο 400 Sport) βελτιώνει ακόμη περισσότερο την οδήγηση και το χειρισμό.

«Με το βλέμμα στο μέλλον, εφαρμόζουμε την τεχνογνωσία από τα προγράμματα ηλεκτροκίνητων οχημάτων μας και την επιταχυνόμενη τεχνολογική ανάπτυξη που επιτρέπονται από τη συνεργασία μας με την Jaguar TCS Racing Team για να επαναπροσδιορίσουμε τη Jaguar ως μια πλήρως ηλεκτρική μοντέρνα μάρκα πολυτελείας από το 2025», τονίζει ο εκτελεστικός σύμβουλος της εταιρείας, για τα προγράμματα οχημάτων, Nick Collins.

Πλέον, η γκάμα των εκδόσεων θα περιλαμβάνει τις R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, ενώ για το Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι διαθέσιμη και η 400 Sport.