Επαγωγική φόρτιση για την Jaguar I-Pace


ΟΠΩΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ, Η JAGUAR ΘΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΟΣΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΑΓΩΓΙΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ I-PACE ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΤΑΞΙ ΣΤΗ ΝΟΡΒΗΓΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 25/6/2020

Η Jaguar Land Rover προτίθεται να εξελίξει όσο το δυνατόν περισσότερο την τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τον λόγο αυτό θα συνεργαστεί με την αμερικανική Momentum Dynamics, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη συστημάτων ταχυφόρτισης και αυτόνομης οδήγησης. Εκτός αυτής, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεργαστεί και με άλλες εταιρείας για την ολοκλήρωση του σχεδίου της και ως πεδίο εξέλιξης θα είναι το Όσλο.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι μηχανικοί της Jaguar μετασκευάζουν 25 I-Pace για να μπορούν να φορτίζονται επαγωγικά. Τα αυτοκίνητα θα μεταφερθούν στη νορβηγική πρωτεύουσα όπου θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας ταξί Cabonline, μία από τις γνωστότερες της σκανδιναβικής χώρας. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πάρει έγκριση από τις αρχές της πόλης να δημιουργήσει σε συγκεκριμένα σημεία αυτής επιφάνειες όπου θα τοποθετηθούν τα κατάλληλα συστήματα για την ασύρματη φόρτιση των οχημάτων. Αυτά θα είναι στον χώρο στάθμευσης ταξί στον σταθμό τραίνων της πόλης, όπου υπάρχει πάντα ζήτηση από επιβάτες που θέλουν να μεταφερθούν. 

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι να καλύπτουν οι συγκεκριμένες I-Pace όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα καθημερινά και να επιστρέφουν στο προκαθορισμένο μέρος για φόρτιση. Όπως δήλωσε ο κ. Andy Daga, Διευθύνων Σύμβουλος της Momentum Dynamics, «τα ταξί πρέπει να είναι διαρκώς στον δρόμο, τόσο για να χρειάζονται φόρτιση περισσότερο από μία φορά την ημέρα, όσο και για να βγάζουν κέρδος. Οι εγκαταστάσεις που θα δημιουργήσουμε θα μπορούν να παρέχουν το ίδιο ποσό ενέργειας όπως αυτό με ταχυφορτιστή καλωδίου».

Σύμφωνα με τον κ. Daga, η στάθμευση της I-Pace πάνω στην επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης για ένα τέταρτο της ώρας θα αρκεί να παρέχει τόση ενέργεια στις μπαταρίες της ώστε να αυξάνεται κατά περίπου 80 km η αυτονομία κίνησής της. Η διαδικασία θα γίνεται όση ώρα ο οδηγός του ταξί θα περιμένει για τον επόμενο πελάτη και δεν θα χρειάζεται η παραμικρή εμπλοκή του σε αυτή, καθώς όλα θα γίνονται αυτόματα. «Ουσιαστικά, με αυτόν τον τρόπο (ο οδηγός) θα πάψει να σκέφτεται τη φόρτιση», κατέληξε ο Daga.