Ο Musk ψάχνει έναν «ανόητο» και οι μέτοχοι της Tesla πώς θα σωθούν!


Την ώρα που ο Elon Musk δεσμεύτηκε ότι θα παραιτηθεί από επικεφαλής του Twitter, οι επενδυτές της Tesla βλέπουν τη μετοχή της να «γκρεμίζεται» και ανησυχούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 23/12/2022

Η εμπλοκή του Elon Musk με το Twitter, το οποίο απέκτησε οριστικά και αμετάκλητα πριν από 2 μήνες, φαινόταν από την αρχή ότι δε θα ωφελούσε σε καμία περίπτωση την Tesla.

Ο χρόνος που ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας διαθέτει, το τελευταίο διάστημα, για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί σημείο προβληματισμού για αρκετούς επενδυτές της Tesla. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι τελευταίοι αμφισβητούν τη δυνατότητά του να «τρέξει» αποτελεσματικά το δικό του δημιούργημα, εν μέσω ολοένα και αυξανόμενου ανταγωνισμού από παραδοσιακές αλλά και νέες αυτοκινητοβιομηχανίες, που εισέρχονται στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.

Οι εποχές που η Tesla έπαιζε χωρίς αντίπαλο στον τομέα των EV έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πριν από ένα χρόνο, έμοιαζε ανίκητη, με τις μετοχές της να βρίσκονται σε διαρκές ράλι ανόδου, εν μέσω αυξανόμενης αισιοδοξίας για την παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Τώρα, οι επενδυτές αναζητούν... πάτο στο βαρέλι!

Η φετινή πορεία της μετοχής της Tesla είναι καταστροφική. Μέχρι την περασμένη Τρίτη (20/12) σημείωνε απώλειες της τάξης του 60%, απομειώνοντας κατά περίπου 626 εκατ. δολάρια την αξία της επένδυσης των μετόχων. Οι αναλυτές θεωρούν πολύ δύσκολο να επαναληφθεί η έξαρση της ζήτησης για τις μετοχές, η οποία παρατηρήθηκε το 2020 και δεν είναι αισιόδοξοι και για το 2023«Αυτή τη στιγμή, η θεώρηση πως η Tesla είναι ηγέτης σε ο,τιδήποτε καταπιάνεται, φθίνει όλο και περισσότερο», τόνισε ο Jeffrey Osborne, αναλυτής της Cowen & Co.

Επιπλέον, το πολυαναμενόμενο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης αλλά και η προηγμένη τεχνολογία κατασκευής μπαταριών υστερούν σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, σύμφωνα με τον Osborne. Η μετοχή της υποχώρησε κατά 8,1% την περασμένη Τρίτη στα 137,80 δολάρια, η χαμηλότερη τιμή από τον Νοέμβριο του 2020.

Στο ίδιο διάστημα, ο Musk αναγκάστηκε να πωλήσει ένα σημαντικό κομμάτι των μετοχών του, προκειμένου να βοηθήσει στη χρηματοδότηση των 44 δισ. δολαρίων για την αγορά του Twitter και βρίσκεται στο στόχαστρο για τις επιλογές του στη διαδικτυακή πλατφόρμα.

Πριν από λίγες μέρες διοργάνωσε ψηφοφορία στο λογαριασμό του στο Twitter για το αν θα πρέπει να παραιτηθεί από επικεφαλής του. Το 57,5% των περίπου 17,5 εκατ. χρηστών της πλατφόρμας απάντησε «Ναι» και εκείνος επανήλθε, τονίζοντας ότι «θα παραιτηθώ από CEO μόλις βρω κάποιον αρκετά ανόητο που να θέλει να αναλάβει! Μετά από αυτό, απλά θα διοικώ τις ομάδες λογισμικού και διακομιστών (servers)».

Φυσικά η Tesla δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα «επιβίωσης». Η αξία της εταιρείας υπολογίζεται σε περίπου 440 δισ. δολάρια, ποσό που ούτε κατά διάνοια δεν προσεγγίζει κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Η Toyota, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη, αποτιμάται περίπου στο μισό.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία εκτιμάται ότι θα πουλήσει 8,9 εκατ. αυτοκίνητα στο οικονομικό έτος που ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου του 2023, ενώ για την Tesla, οι παραδόσεις του 2022 υπολογίζονται σε 1,3 εκατ. αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

«Η Tesla εξακολουθεί να διαπραγματεύεται σαν εταιρεία τεχνολογίας, ως εταιρεία υψηλής ανάπτυξης, ενώ άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν είναι», δήλωσε ο Bruce Kahn, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στη Shelton Capital Management. «Η αποτίμησή της εξακολουθεί να φαίνεται πλούσια, επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο τομέας των EV θα αναπτυχθεί εκθετικά και η Tesla θα είναι ένας από τους σημαντικότερους παίκτες σε αυτόν».

Το Bloomberg εκτιμά ότι είναι μια περίοδος απολογισμού για τους επενδυτές της Tesla, πολλοί από τους οποίους βλέπουν την ικανότητα του Musk να οδηγεί την εταιρεία στην επιτυχία ως τη βάση για την προοπτική της.

«Αναλογιζόμενοι το brand, ο Elon Musk είναι η Tesla και η Tesla είναι ο Elon Musk», δήλωσε ο Robert Schein, επικεφαλής επενδύσεων στην BlankeSchein Wealth Management, η οποία κατέχει μετοχές της Tesla. «Όσο περισσότερο ο Elon χρησιμοποιεί το Twitter με πολιτικό τρόπο, τόσο περισσότερο αμαυρώνει δυνητικά το εμπορικό σήμα της Tesla».

Πηγή: Bloomberg