Οι Ευρωεκλογές φέρνουν το πρώτο πλήγμα στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων


Οι Ευρωπαίοι πολίτες συρρέουν στις κάλπες για να αναδείξουν τη νέα σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου και οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων περιμένουν το «χτύπημα» της Κομισιόν στα προϊόντα τους. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/6/2024

Η αντίστροφη μέτρηση για να μάθουμε τα μέτρα που θα πάρει η Ε.Ε. απέναντι στα «made in China» αυτοκίνητα πλησιάζει στο τέλος της. Αυτό θα συμβεί αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές όπου η Κομισιόν θα ακολουθήσει το παράδειγμα των ΗΠΑ και θα ανακοινώσει τιμωρητικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Αναλυτές της αγοράς θεωρούν ότι η Ευρώπη δεν θα ακολουθήσει τη σκληρή γραμμή των ΗΠΑ, όπου ο Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε τετραπλασιασμό των δασμών (από το 25% στο 100%).

Συγκεκριμένα το think-tank Rhodium Group ανέφερε σε πρόσφατη έκθεση, ότι αναμένει οι δασμοί της Ε.Ε. να φτάσουν από το 10% που είναι σήμερα στο 30%. Συμπλήρωσε δε ότι για να υπάρξει ένα πραγματικό «χτύπημα» προς τους παραγωγούς με έδρα την Κίνα θα πρέπει το συγκεκριμένο ποσοστό να φτάσει στο 50%.

To autonews.com μίλησε με αναλυτές της αγοράς όπου οι τοποθετήσεις τους ήταν στο ίδιο μήκος κύματος, αφού και αυτοί με τη σειρά τους εκτιμούν ότι τα μέτρα που ετοιμάζεται να πάρει η Ε.Ε. δεν θα ανακόψουν την εισβολή των κινεζικών EVs στα μέρη μας. Αυτό οφείλεται στα υψηλά περιθώρια κέρδους που έχουν ενσωματώσει οι Ασιάτες στους ευρωπαϊκούς καταλόγους.

«Εικάζουμε ότι θα απορροφήσουν την αύξηση των τιμολογίων μέσα από τα υψηλά περιθώρια κέρδους που έχουν στην ευρωπαϊκή αγορά και έτσι οι πελάτες δεν θα παρατηρήσουν καμία διαφορά», ανέφερε ο Matthias Schmidt της Schmidt Automotive Research.

Τα στοιχεία του Rhodium Group δείχνουν ότι το 2023 πουλήθηκαν στην Ευρώπη σχεδόν 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, με το μερίδιο να ανέρχεται στο 19%.

Σύμφωνα με την Dataforce το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το Tesla Model 3 (σχεδόν 99.500 μονάδες) και τα υπόλοιπα μοιράστηκαν ομοιόμορφα μεταξύ κινεζικών και μη κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως για παράδειγμα οι BMW, VW και Dacia που κατασκευάζουν κάποια προϊόντα τους στην Κίνα και στη συνέχεια τα πουλάνε στην Ευρώπη.

Στην έκθεση του Rhodium Group έγινε και σύγκριση των τιμών που ισχύουν στην Κίνα και στη Γερμανία για τα «made in China» ηλεκτρικά. Όπως αναφέρει το ηλεκτρικό σεντάν BYD Seal U πωλείται στην Κίνα για 21.769 ευρώ και στη Γερμανία για 41.990 ευρώ, ενώ το Atto 3 της ίδιας εταιρείας, στην Κίνα πωλείται για 17.923 ευρώ και στη Γερμανία για 37.990 ευρώ.

Πηγή: autonews.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι ΗΠΑ «πολεμούν» την Κίνα, όμως το 76% των νέων Αμερικανών θα αγόραζε κινέζικο EV

Xiaomi: «Βροχή» οι παραγγελίες για το πρώτο της αυτοκίνητο (τιμές-εκδόσεις)

Τρέμε Ferrari! To νέο hypercar της BYD κάνει το 0-100 km/h σε 2,3 sec - Πόσο κοστίζει (photos)