Peugeot: Ετοιμάζονται 5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025


Το πλάνο της γαλλικής εταιρείας για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των μοντέλων της, με νέους ηλεκτροκινητήρες και δύο τύπους μπαταριών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 24/10/2022

Όπως είχε ανακοινώσει στις αρχές Οκτωβρίου, η Peugeot επιταχύνει την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας από το 2023 κιόλας μια σειρά από μοντέλα, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά.

Πλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα του L’ argus, η γαλλική φίρμα σκοπεύει να παρουσιάσει 5 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από το 2023 μέχρι το 2025, με στόχο τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, τουλάχιστον για την Ευρώπη, ως το 2030.

«Από το 2030, το 100% των μοντέλων της Peugeot που πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι 100% ηλεκτρικά», δήλωσε η χαρακτηριστικά η CEO της εταιρείας, Linda Jackson, στα εγκαίνια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού. Ήδη, στην πρόσφατη ανακοίνωση, γνωρίζουμε ότι τον επόμενο χρόνο θα κυκλοφορήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά e-308 Sedan και SW.

Με βάση τον προγραμματισμό της Peugeot, θα ακολουθήσει το 2024 το ηλεκτρικό 408. Έτσι, θα απομένει μόνο το λανσάρισμα της ηλεκτρικής έκδοσης του 3008, η οποία αναμένεται στα τέλη του 2023 ή το αργότερο στις αρχές του 2024 και το e-5008, το οποίο θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2025.

Με αυτό τον τρόπο, σταδιακά, τα θερμικά μοντέλα αλλά και τα υβριδικά, είτε αφορούν κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία - όπως ο 1,2 L που αναμένεται το 2023 - αλλά και ο PHEV 1,6 L που προγραμματίζεται για το 2024, σταδιακά θα μπουν στο περιθώριο.

Ο στόχος είναι το 2025 όλη η γκάμα των μοντέλων της Peugeot να έχει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση «μηδενικών εκπομπών», κάτι που ήδη ισχύει για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Η επιτάχυνση αυτής της αλλαγής στηρίζεται σε μία νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων.

Η πρώτη γενιά, που κατασκευάζεται από τη Vitesco στην Κίνα με άδεια Continental, και σε μικρότερο βαθμό στη Metz-Tremery, θα αντικατασταθεί από τον κινητήρα E-Motors που αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε ως μέρος της κοινοπραξίας Nidec/PSA στη Lorraine.

Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας, που αποδίδει 156 PS, θα βρίσκεται κάτω από το καπό του e-208 από τον ερχόμενο Φεβρουάριο και στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί στα e-308, e-408 και e-Rifter/Partner. Μια πιο ισχυρή έκδοση 204 PS θα κινεί τα e-3008 και e-5008, ενώ ετοιμάζονται και παραλλαγές του με απόδοση 136 PS και 178 PS.

Τα δύο νέα SUV θα έχουν την τελευταία μπαταρία από την ACC (κοινοπραξία Total/Saft-Stellantis-Daimler), που κατασκευάζεται στη βόρεια Γαλλία. Ο Yann Vincent, επικεφαλής της ACC, ανακοίνωσε την κατασκευή μπαταριών υψηλής ενεργειακής χωρητικότητας, χωρίς περαιτέρω τεχνικές λεπτομέρειες. Σύμφωνα με την Stellantis, θα πρέπει να καλύπτουν ένα εύρος από 87 έως 104 kWh με βάση την πλατφόρμα STLA Medium.

Τα υπόλοιπα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες που παρέχονται από την κινεζική CATL, οι οποίες θα είναι ελαφρώς αποδοτικότερες, επιτρέποντας την άνοδο της ενεργειακής χωρητικότητας από 50 σε 54 kW το 2023.

Ο όμιλος Stellantis ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη της συμπαγούς μπαταρίας, σε συνεργασία με την εξειδικευμένη αμερικανική εταιρεία Factorial. Η νέα μπαταρία αναμένεται να είναι έτοιμη το 2028, στη νέα πλατφόρμα STLA Medium, για να χρησιμοποιηθεί στο μελλοντικό Peugeot 308.

Πηγή: L' argus