Πωλήσεις EV στην Ευρώπη: Γιατί η Stellantis πέρασε την Tesla;


Τα στοιχεία για τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2022 φέρνουν στην πρώτη θέση τον όμιλο Volkswagen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 9/8/2022

Η... τιτανομαχία ανάμεσα στους ομίλους Volkswagen, Stellantis και την Tesla για την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη καλά κρατεί.

Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2022, έφεραν τον όμιλο της Volkswagen στην κορυφή με 116.307 EV, με τη Stellantis να ανεβαίνει δεύτερη με 105.413, ενώ η Tesla υποχώρησε στην τρίτη θέση με «μόλις» 78.277 πωλήσεις.

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τη Dataforce και περιλαμβάνουν ταξινομήσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ελβετίας, της Ισλανδίας και της Νορβηγίας. Αντιθέτως, δεν ήταν διαθέσιμα στοιχεία από την Πορτογαλία, τη Σουηδία και τη Φινλανδία.

Η άνοδος της Stellantis καθοδηγήθηκε, κατά βάση, από το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, το οποίο κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τον αναλυτή Matthias Schmidt. Ήταν η πρώτη φορά από το τελευταίο τρίμηνο του 2020, που αυτή η «διάκριση» δεν κατέληξε σε μοντέλο Tesla. Το δικό του ρόλο έπαιξε, επίσης, και το Peugeot e-208, το οποίο κατέλαβε την πρώτη θέση EV στη Γαλλία την ίδια περίοδο.

Η πτώση της Tesla οφείλεται, κυρίως, στις διακοπές λειτουργίας του εργοστασίου της στη Σαγκάη, λόγω της πανδημίας Covid-19. Ετσι, η παραγωγή του Model 3, που προοριζόταν για εξαγωγές στην Ευρώπη, επηρεάστηκε σημαντικά.

Μπορεί σε συνολικό επίπεδο η Tesla να κατατάχθηκε στην τρίτη θέση, όμως δύο δικά της μοντέλα της «φιγουράρουν» στις δύο πρώτες θέσεις στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο. Πούλησε 39.969 Model Y και 38.280 Model 3, νούμερο μειωμένο κατά 25%. Στη σχετική λίστα, την τρίτη θέση πήρε το Fiat 500 με 32.315 αντίγραφα και ακολούθησε το Peugeot 208 με 21.918. Όσο για τον όμιλο VW, κορυφαίο μοντέλο της ήταν το Skoda Enyaq, στην πέμπτη θέση, με 19.951 πωλήσεις.

Η «αντεπίθεση» της Stellantis κορυφώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Η διάθεση EV Citroen, DS, Fiat και Opel/Vauxhall ήταν υπερδιπλάσια από αυτή των μοντέλων Tesla στη Δυτική Ευρώπη (60.560 έναντι 25.140), την ώρα που το αντίστοιχο νούμερο των ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου VW ήταν 67.760.

Αξιοσημείωτη ήταν και η μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά των ηλεκτρικών επαγγελματικών αυτοκινήτων της Stellantis. Ενδεικτικά, το Citroen Berlingo είχε συνολικά 956 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με μόλις 24 το αντίστοιχο διάστημα του 2021!

Ωστόσο, οι αναλυτές περιμένουν την «αντεπίθεση» της Tesla μέχρι το τέλος της χρονιάς. Οι δύο παράγοντες που προϊδεάζουν για μια τέτοια εξέλιξη, είναι το τέλος των lockdown εξαιτίας του κορωνοϊού στην Κίνα, αλλά και η ενίσχυση της παραγωγής του crossover Model Y στο νέο της εργοστάσιο έξω από το Βερολίνο.