Τα 5 «μικρά» αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς με τη χαμηλότερη κατανάλωση


Δείτε το Top-5 των αυτοκινήτων πόλης που κυκλοφορούν στη χώρα μας, με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/9/2022

Η αγορά καινούριου αυτοκινήτου είναι μια διαδικασία που φέρνει χαρά, αλλά ενίοτε και «προβληματισμό». Η ευχαρίστηση είναι δεδομένη, είτε πρόκειται για αντικατάσταση υπάρχοντος (παλιού) αυτοκινήτου είτε, ακόμα περισσότερο, για απόκτηση του πρώτου αυτοκινήτου ενός οδηγού. Ωστόσο, συνοδεύεται και από τον προβληματισμό που φέρνει το… αιώνιο ερώτημα: Τι αυτοκίνητο να πάρω;

Τα κριτήρια είναι πολλά και σαφώς διαφέρουν για τον καθένα μας. Τιμή αγοράς, κόστος προγραμματισμένων service και ανταλλακτικών, προσφερόμενοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αξία μεταπώλησης, επιδόσεις, άνεση και οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμός, εξωτερική σχεδίαση, ακόμα και συναισθηματικοί λόγοι (με ποια μάρκα «μεγαλώσαμε» στην οικογένεια) παίζουν το δικό τους ρόλο, με διαφορετική βαρύτητα ανά περίπτωση.

Ωστόσο, σίγουρα, μια βασική παράμετρος είναι η κατανάλωση του αυτοκινήτου. Ακόμα περισσότερο τους τελευταίους μήνες, με την εκρηκτική άνοδο στις τιμές όλων των καυσίμων. Οι καθημερινές μετακινήσεις είναι αρκετές για πολλούς και έτσι όσο λιγότερο βαθιά βάζουμε το χέρι στην τσέπη μας, τόσο το καλύτερο. Με δεδομένο ότι η αλλαγή αυτοκινήτου δεν είναι μια ενέργεια που γίνεται συχνά για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, η επιλογή που θα γίνει θα συντροφεύει για αρκετά χρόνια τον ιδιοκτήτη.

Το caranddriver.gr συγκέντρωσε τα επίσημα στοιχεία κατανάλωσης των καινούριων αυτοκινήτων πόλης όλων των κατασκευαστών, που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και ανήκουν στην κατηγορία Α (mini) και Β (supermini), για να παρουσιάσει τα οικονομικότερα «μικρά». Συμπεριλήφθηκαν τα οχήματα με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και τα υβριδικά.

Εκτός έμειναν, προφανώς, τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV), αλλά και τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου και υγραερίου. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες παραλείφθηκαν, παρόλο που σε αρκετές περιπτώσεις παρουσιάζουν εντυπωσιακά μικρές καταναλώσεις, με το σκεπτικό ότι η δυνατότητα ανεφοδιασμού τους, ειδικά η πρώτη, παραμένει περιορισμένη. Ακόμα και εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, υπάρχουν δυσκολίες στη δυνατότητα ευρείας χρήσης τους και οι περιορισμοί αυξάνονται στις περιπτώσεις μετακινήσεων σχεδόν στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου. Αποτελούν μια «κατηγορία μόνα τους», υπό μία έννοια, αν και σταδιακά η κατάσταση αρχίζει και βελτιώνεται.

Τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης

Οι επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου που γνωστοποιούν οι κατασκευαστές για τα μοντέλα τους, υπολογίζονται σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP - Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), η οποία αποτελεί τη νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Βέβαια, θα πρέπει ο αγοραστής να γνωρίζει ότι οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου (και εκπομπών CO2) δεν λαμβάνουν υπόψη τις εκάστοτε συνθήκες χρήσης και τον τρόπο οδήγησης, τον βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο ελαστικών και έχουν καταγραφεί κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες δοκιμής.

Επιπλέον, οι τιμές για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης (Plug-in Hybrid) είναι σταθμισμένες βάσει συντελεστή χρηστικότητας. Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά μπορούν να αποτελέσουν μέσο σύγκρισης μεταξύ μοντέλων παρόμοιου τύπου, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Υβριδικά και diesel στην κορυφή

Το Top-5 των αυτοκινήτων πόλης με χαμηλότερη κατανάλωση συνδυασμένου κύκλου που παρουσιάζουμε, προέκυψε με αρκετή «δυσκολία», καθώς οι διαφορές στις επίσημες καταναλώσεις είναι οριακές σε περιπτώσεις αρκετών μοντέλων. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ανακοινώνεται εύρος κατανάλωσης και όχι μία μεμονωμένη τιμή.

Αξιοσημείωτο είναι ότι όλα τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Β των supermini και έχουν κινητήρες 1,5 L. Δύο είναι υβριδικά, που είναι και τα πιο οικονομικά - πρόκειται για το Mazda2 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το επίσης αυτόματο Toyota Yaris και τα υπόλοιπα 3 πετρελαιοκίνητα: Peugeot 208, Opel Corsa, Renault Clio, όλα τους με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Με… βραχεία κεφαλή, «εκτός μάχης» έμειναν το επίσης πετρελαιοκίνητο Citroen C3 1,5 L (κατανάλωση συνδυασμένου κύκλου 4,2 - 4,3 lt / 100 km) και η υβριδική έκδοση του Renault Clio με κινητήρα 1,6 L (κατανάλωση συνδυασμένου κύκλου 4,2 - 4,4 lt /100 km).

1. Mazda2 1.5 L e-CVT - Κατανάλωση: 3,8 lt - 4,0 lt / 100 km

Το νέο Mazda 2 Hybrid «φορά» τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.490 cc που διαθέτει το υβριδικό σύστημα τελευταίας γενιάς. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT και αποδίδει, συνδυαστικά, 118 PS, που του επιτρέπουν να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 9,7 sec. και να φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 175 km/h.

Έχει λάβει τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων του Euro-NCAP για την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση, διαθέτοντας μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας. Κατά την εκκίνηση, λειτουργεί αυτόματα ως EV, ενώ η μπαταρία φορτίζεται από μόνη της κατά την επιβράδυνση.

Αν και είναι ένα compact όχημα Β κατηγορίας, το μακρύ μεταξόνιο 2.560 mm του νέου Mazda2 Hybrid προσφέρει άνεση για έως και τέσσερις ενήλικες επιβάτες, καθώς και 286 lt χώρου αποσκευών.

Tιμή: Από 18.692 ευρώ.

2. Toyota Yaris 1.5 5D HDF (e-CVT) - Κατανάλωση: 3,8 - 4,3 lt / 100 km

Το 5θυρο hatchback «κουβαλά» πίσω του 20 χρόνια προσεγμένης σχεδίασης και τεχνολογίας, που αξιοποιούνται πλήρως στη νέα γενιά του. Χτισμένο στη νέα πλατφόρμα TNGA διαθέτει άκαμπτο πλαίσιο και χαμηλότερο κέντρο βάρους, για πιο «επιθετική» και σπορ οδήγηση.

Γρήγορο και ευκίνητο στην πόλη, άνετο και αποτελεσματικό και στον αυτοκινητόδρομο, χάρις στον υβριδικό βενζινοκινητήρα 1.490 cc που αποδίδει 118 PS και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Χρειάζεται 9,7 sec. για να φτάσει τα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 175 km/h. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 286 lt με τα πίσω καθίσματα να παραμένουν σε όρθια θέση.

Το νέο Yaris δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια, με στοιχεία εξοπλισμού όπως ο κεντρικός αερόσακος, που αποτρέπει τραυματισμό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Tιμή: Από 19.130 ευρώ.

3. Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 S&S - Κατανάλωση: 4,0 - 4,1 lt / 100 km

Το νέο Peugeot 208 έχει αρκετές «ελκυστικές» εκδόσεις, αλλά η πιο οικονομική είναι αυτή με τον κινητήρα diesel 1.499 cc, που συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και αποδίδει 102 PS. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,2 sec. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 188 km/h.

Με μήκος που ξεπερνά τα 4 μέτρα (4.055 mm), διαθέτει πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 311 lt από το δάπεδο ως την εταζέρα (μέγιστος όγκος κάτω από την εταζέρα 406 lt). Η εμφάνισή του είναι δυναμική, με έντονες σχεδιαστικές γραμμές που δημιουργούν μια σπορ αίσθηση.

Το μοντέλο προτάσσει την οικονομία καυσίμου και την πρακτικότητα για να προσελκύσει τους υποψήφιους αγοραστές, εκτός από το προφανές, δηλαδή την ξεχωριστή και έντονη σχεδιαστική ταυτότητά του.

Tιμή: Από 21.500 ευρώ.

4. Opel Corsa 1.5D S/S MT6 - Κατανάλωση: 4,0-4,4 lt / 100 km

Το Opel Corsa μπήκε δυναμικά στη μικρή κατηγορία με το λανσάρισμά του το 1982 και πλέον, στην 6η γενιά του, γνωρίζει σημαντική επιτυχία.

Με μήκος 4.060 mm, η οδική συμπεριφορά του πενταθέσιου Corsa και η πρακτικότητά του παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους βελτιώνει τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Η Opel επισημαίνει ότι το Corsa διαθέτει τεχνολογίες αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας και αξιοσημείωτο είναι το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED matrix με αντιθαμβωτική δέσμη, που η γερμανική εταιρία προσφέρει για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Το νέο Corsa προσφέρει αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης, με διάφορες λειτουργίες όπως θερμαινόμενα καθίσματα και μασάζ στο κάθισμα του οδηγού. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 309 lt, ενώ υπάρχει δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων για μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών.

Ο κινητήρας diesel των 1.499 cc αποδίδει 102 PS, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και επιταχύνει από 0-100 km/h σε 10,2 sec. Η τελική ταχύτητά του είναι 188 km/h.

Tιμή: Από 20.900 ευρώ.

5. Renault Clio 1.5 Blue dCi - Κατανάλωση: 4,1 lt / 100 km

To νέο Renault Clio συνεχίζει την πετυχημένη πορεία του μοντέλου. Χαρακτηρίζεται από έντονες γραμμές, δυναμικό προφίλ, τονισμένες πλευρές και νέα φωτιστική ταυτότητα χάρη στα full LED φωτιστικά σώματα. Όσο για το εσωτερικό, υπάρχουν διάφορα πακέτα εξατομίκευσης.

Ο turbo κινητήρας diesel των 1.461 cc αποδίδει 101 PS, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και επιταχύνει από 0-100 km/h σε 11,4 sec. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 188 km/h. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση φτάνει τα 366 lt, που (1.069 lt με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα).

Για όσους, πάντως, είναι υπέρμαχοι των κινητήρων βενζίνης, υπάρχει και το υβριδικό Clio με εξίσου εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, 4,2 - 4,4 lt / 100 km. Πρόκειται για το Clio 1.6 Hybrid E-TECH, που αποδίδει 140 PS, φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 9,9 sec. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h. Ωστόσο είναι αρκετά ακριβότερο, ξεκινώντας από 26.570 ευρώ.

Τιμή Clio 1.5 Blue dCi: Από 21.520 ευρώ