Οδηγούμε στην Κροατία το νέο Opel Corsa


Το νέο Opel Corsa δίνει συνέχεια σε μια παράδοση τεσσάρων δεκαετιών, ερμηνεύοντας με τη λογική τον γαλλικό αυθορμητισμό του PSA Group.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: OPEL
  • 1/12/2019

Αν η ιστορία γράφεται από τους νικητές, τότε το Corsa με τις έξι γενιές και τα 37 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην γκάμα της Opel ανήκει δικαιωματικά σε εκείνο το κλειστό club των αυτοκινήτων που έχουν σημαδέψει ανεξίτηλα την πορεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκτώντας τη δική τους χρυσοποίκιλτη σελίδα.

Δεν θα ήταν υπερβολή, λοιπόν, να ισχυριστεί κανείς ότι το Corsa υπερβαίνει ως brand ακόμα και τον ίδιο τον κατασκευαστή του, ο οποίος πλέον καλείται να βρει έναν νέο, διακριτό ρόλο στον όμιλο PSA.

Οι πρώτες υλοποιήσεις της Opel υπό την εποπτεία των Γάλλων έδειξαν αν μη τι άλλο τον σχεδιαστικό δρόμο που πρόκειται να ακολουθήσουν οι προτάσεις της γερμανικής φίρμας.

Μια πιο συντηρητική ή αν προτιμάτε ορθολογική προσέγγιση, επιτρέπει στους Γερμανούς να απευθύνονται σε ένα διαφορετικό κοινό το οποίο εξακολουθεί να κοιτάζει με καχυποψία τις avant garde επιλογές της Peugeot, θέτοντας ως προτεραιότητα την πρακτικότητα και την ευχρηστία.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο μπαίνει στην κουβέντα το νέο Opel Corsa και ο αυστηρός- σχεδόν γεωμετρικός- σχεδιασμός του, στον οποίο μοιάζει να επενδύει και την εμφανή προσπάθεια διαφοροποίησης του, όχι τόσο από το ίδιο του το παρελθόν αλλά από τον εσωτερικό ανταγωνισμό.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα κι αν προσπαθήσεις δεν θα καταφέρεις να εντοπίσεις στοιχεία που να παραπέμπουν στο «αδερφό» Peugeot 208, τουλάχιστον σχεδιαστικά μιας και τα… γαλλικά γονίδια του μικρού Opel έρχονται αργά ή γρήγορα στην επιφάνεια.

Πριν φτάσουμε, όμως, μέχρι το πλαίσιο και τη συνεργασία του με τα νέα κινητήρια σύνολα, ας ρίξουμε μια ματιά στις διαστάσεις του αμαξώματος. Ναι, το νέο Opel Corsa δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει την γενικότερη τάση αύξησης των μεγεθών, ωστόσο, με εξαίρεση το μήκος το οποίο κέρδισε σχεδόν 4 εκατοστά, δεν παρατηρείται κάποια άλλη αξιοσημείωτη μεγέθυνση.

Αντιθέτως, το ύψος του αμαξώματος έχει περιοριστεί και μάλιστα αισθητά (48 χιλιοστά) συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας κομψής και συνάμα δυναμικής σιλουέτας. Οι αεροδυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου (0.29 cd) το τοποθετούν πλέον ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, κάνοντας πιο εύκολη τη δουλειά όσων επιζητούν τη μέγιστη αποδοτικότητα.

Μιλώντας για αποδοτικότητα, η μείωση του συνολικού βάρους κατά 108 κιλά κρίνεται καθοριστική όχι μόνον για την κατανάλωση καυσίμου αλλά και για τις αντιδράσεις του πλαισίου στην άσφαλτο, το οποίο ενισχύθηκε ως προς τη στρεπτική ακαμψία του κατά 15%.

Στο στρατόπεδο των νικητών ανήκει και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος ξεκινά πλέον από τα 304 λίτρα έχοντας αποκτήσει ένα προβάδισμα 24 λίτρων σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Η αίσθηση ότι βρίσκεσαι  σε ένα μεγαλύτερων διαστάσεων αυτοκίνητο είναι διάχυτη στον θάλαμο επιβατών του νέου Opel Corsa, γεγονός που προκύπτει τόσο από την καλύτερη αξιοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων όσο και από την ποιότητα που διακρίνει τα επιμέρους στοιχεία του εσωτερικού.

Σε κάθε περίπτωση, η ψηφιακή κεντρική οθόνη των πολυμέσων, συνεπικουρούμενη από τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων, έχει  τον πρώτο λόγο, ωστόσο, εκείνο που κλέβει τις εντυπώσεις είναι το φινίρισμα των υλικών που ντύνουν τις πλέον προβεβλημένες επιφάνειες του εσωτερικού.

Σε επίπεδο εργονομίας, το γεγονός ότι η… τετράγωνη λογική των Γερμανών επικράτησε της δημιουργικής ασάφειας των Γάλλων, επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμοστεί με μεγαλύτερη ευκολία σε ένα νέο περιβάλλον. Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να κοπιάσεις ώστε να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης και δεν απαιτείται να… ψηλαφήσεις ολόκληρη την κεντρική κονσόλα για να καταλήξεις στον σωστό διακόπτη.

Αν πρέπει να κρατήσουμε κάτι από τη σύντομη επαφή μας με το νέο Corsa στους δρόμους του Σπλιτ, τότε αυτό είναι η ζωντάνια με την οποία προικίζουν οι τρικύλινδροι-υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης των 1.198 κ.εκ. το δημοφιλές Opel

Ευχάριστη έκπληξη συνιστά και η ακρίβεια-ομαλότητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων στην έκδοση των 100 ίππων, χαρακτηριστικά που λείπουν από το αντίστοιχων προδιαγραφών Peugeot 208.

Στην ισχυρότερη εκδοχή του  -εκείνη των 130 ίππων- το τρικύλινδρο σύνολο των 1,2 λίτρων συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, διαμορφώνοντας την κορυφαία -για την ώρα- έκδοση του αυτοκινήτου.

Μάλιστα αν θελήσει κάποιος να τονώσει περαιτέρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του γερμανικού supermini,  μπορεί να επιλέξει την έκδοση GS Line και μαζί με αυτήν μια σειρά εξοπλιστικών και όχι μόνο στοιχείων που αναδεικνύουν μια άλλη πτυχή του χαρακτήρα του.

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφερθούμε και στα υπόλοιπα κινητήρια σύνολα που συμπληρώνουν την γκάμα του αυτοκινήτου. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 102 ίππων και τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.198 κ.εκ. ο οποίος εφοδιάζει τις μικρότερες σε ισχύ και τις πιο προσιτές εκδόσεις του αυτοκινήτου, οι τιμές του οποίου ξεκινούν στη χώρα μας από τα  13.580 ευρώ.

Τον Μάρτιο στις παραπάνω εκδόσεις πρόκειται να προστεθεί και η ηλεκτροκίνητη με αυτονομία 330 χιλιομέτρων και τιμή από 29.860 ευρώ.