Καζαμίας 2020 - Τι θα συμβεί τη χρονιά που έρχεται…


ΤΙ ΘΑ (ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ) ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ 2020 ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΕΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΕΙ...

Η αγορά αυτοκινήτου «παίρνει» φωτιά. Η ανάπτυξη μας χτυπάει την πόρτα και ζούμε στιγμές προ κρίσης.

Η κυβέρνηση ανακοινώνει ένα μεγάλο πρόγραμμα απόσυρσης για τα παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ αξιοποιώντας πόρους ύψους 450 εκατ. ευρώ από το «πράσινο ταμείο», ώστε να δοθούν κίνητρα και να ξεπεραστεί το πολιτικό κόστος των «αντικινήτρων» για τα οχήματα Euro5 και Euro4, στα οποία μαζί με την αλματώδη αύξηση των τελών κυκλοφορίας, θα απαγορευθεί η είσοδος σε αστικά κέντρα!

Η πράσινη «υστερία» που δείχνει να έχει κυριεύσει την κυβέρνηση θα έχει ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση των διαδικασιών για την διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Θα ανακοινωθούν μεγάλες φοροαπαλλαγές για την απόκτηση αυτοκινήτων με μηδενικούς ρύπους (EV΄s), ακόμη και σε εκείνα που εκπέμπουν CO2 κάτω από 50 gr/km. Οι εταιρείες δράττονται της  ευκαιρίας και αλλάζουν τον στόλο των αυτοκινήτων τους, προκειμένου να τύχουν των φοροαπαλλαγών μειώνοντας το οικολογικό τους αποτύπωμα. Το ίδιο ισχύει και με τα νοικοκυριά, που αξιοποιώντας την ροή φρέσκου χρήματος από το απαλλαγμένο από τα κόκκινα δάνεια Τραπεζικό σύστημα (εν τω μεταξύ, η μετοχική του αξία έχει απογειωθεί από την είσοδο ξένων επενδυτών με απανωτά limit up στο ΧΑΑ) και το πρόγραμμα της απόσυρσης, επιτέλους έχουν τη δυνατότητα να αφήσουν στην άκρη το σαπάκι τους, αλλά και τις οικολογικές «τύψεις» που κουβαλούν χρόνια. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι σύζυγοι, είναι να πείσουν τις… συζύγους, που αδιαφορούν αντιπροτείνοντας το νέο trend που λέγεται mobility: αξιοποίηση των νέων δομών των μέσων μαζικής μεταφοράς και των δυνατοτήτων της «κινητικότητας» εντός των πόλεων.

Οι προβλέψεις μας για τη χρονιά που έρχεται μπορεί να ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, ωστόσο δεν απέχουν και πολύ από το να γίνουν πραγματικότητα.

Θα πειστούν τελικά, καθώς θα έχουν μπει διόδια για την είσοδο στο κέντρο των μεγαλουπόλεων, όπου μόνον τα green cars θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση.

Με όλα τα παραπάνω, η ζήτηση για νέα «καθαρά» αυτοκίνητα θα ανέβει σε τέτοια επίπεδα που είναι αδύνατο να καλυφθεί από την υπάρχουσα παραγωγή. Βλέποντας αυτή την ευκαιρία, η Volkswagen, επιτέλους ρίχνει τα πρώτα μπετά στην Πτολεμαϊδα, για ένα εργοστάσιο που θα καλύπτει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς και όχι μόνον… Κίνηση, που θα ακολουθήσουν και άλλοι μεγάλοι «παίκτες» της Αυτοκίνησης (εργοστάσια ιδρύονται εκεί που θα κλείσουν οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ) και κυρίως η Tesla, που από «ΙΚΕ», αλλάζει άμεσα την εταιρεία της σε «Α.Ε.» και μεταφέρει την έδρα της στην… Καλαμάτα για να εξελίξει το διαστημικό της πρόγραμμα και όχι μόνον!

Η αθρόα έλευση νέων οικολογικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες τους να αξιοποιήσουν στο μέγιστο την δραματική μείωση των τιμών των καυσίμων (στα επίπεδα της Βενεζουέλας), αποτέλεσμα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων πετρελαίου στο Αιγαίο. Συνεκμετάλλευσης καλύτερα, καθώς έπειτα από μια μικρή «διαμάχη» τελικά οι Έλληνες θα τα «βρούμε» με τους Τούρκους, υπό την εποπτεία των μεγάλων δυνάμεων (ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ρωσία) και «κουμπάρους» Ισραήλ, Λιβύη και Αίγυπτο. Θα πάρουν και αυτοί το κατιτίς τους. Όμως, επιτέλους, η Ελλάδα γίνεται πετρελαιοπαραγωγός χώρα και εκτινάσσει το ΑΕΠ της, επιτρέποντας την επιστροφή παροχών που είχαν κοπεί με τα μνημόνια: ανοίγουν χιλιάδες νέες θέσεις στο Δημόσιο, όπου επιστρέφει ο 13ος και 14ος μισθός, ενώ δίδεται και 16ος ως αποζημίωση όλων αυτών των πέτρινων χρόνων, το συντάξιμο όριο ηλικίας μειώνεται στα 40 έτη για άτομο με ανήλικο παιδί (με νέο νόμο ανήλικο λογίζεται και εκείνο το τέκνο που μπορεί να έχει ξεπεράσει το 18ο έτος της ηλικίας του αλλά φιλοξενείται εις το διηνεκές από τους γονείς του), οι συντάξεις ανεβαίνουν κατά μέσο όρο στα 2.500 ευρώ για τους Έλληνες και τα 1.000 ευρώ για τους μετανάστες, που εν τω μεταξύ έχουν φύγει από τα «κέντρα φιλοξενίας» και διαμένουν ξενοδοχεία 3 και 4 αστέρων με πρωϊνό!

Οι πολιτικές συνέπειες της σύμπραξης Ελλάδας-Τουρκίας θα έχει ως αποτέλεσμα να μοιραστούν το Νόμπελ Ειρήνης ο Κυριάκος με τον Ερντογάν, οι οποίοι με τη σειρά τους θα το χαρίσουν στους Τσίπρα-Ζάεφ, ως μια ελάχιστη αναγνώριση της τεράστιας σημασίας συμφωνίας στο Μακεδονικό που ανοίγει νέους ορίζοντες για την Ευρώπη.

Με αυτά και με εκείνα, η Μαρία Δαμανάκη θα είναι η επόμενη πρόεδρος της Δημοκρατίας παμψηφεί, ο Βαρουφάκης θα προσπαθήσει να πλαγιοκοπήσει από αριστερά και δεξιά τον Κυβερνητικό Συνασπισμό ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (σόρυ, ΣΥΡΙΖΑ ήθελα να γράψω), συμπράττοντας με το νεοϊδρυθέν πατριωτικό κόμμα του Πάνου Καμμένου, η Περιστέρα ανακηρύσσεται επίτιμος διδάκτωρ στη Σορβόννη ως ελάχιστη αναγνώριση του πανεπιστημιακού έργου της και ο Βελλόπουλος, με τις παρεμβάσεις του, επιτέλους «κλείνει» τα σύνορά μας για τους «λάθρο», αλλά καταφέρνει να ανοίξει τα «δικά» του για την εξαγωγή tax free κηραλειφών που φέρουν τη γνήσια σφραγίδα του Αγίου Όρους σε χώρες που μάστισε ο πόλεμος ως ελάχιστη απάλειψη του πόνου που έχει προκληθεί.

Αποκαλύψεις και για τα "δικά" μας:

Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» θα ανακηρυχθεί σε συνεργασία με τους Τούρκους συναδέλφους έπειτα από την ενοποίηση των θεσμών και της συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου. Την παρουσίαση θα κάνει ο Σάκης Τανιμανίδης από την εξέδρα του κοινού «θαλάσσιου οικόπεδου» βόρεια της Κύπρου με τηλεοπτική κάλυψη από τον SKΑΙ TV. Τα ραντάρ μου δεν μπορούν να «πιάσουν» ακόμη τον τουρκικό σταθμό που θα μεταδώσει Live την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Τα ελληνικά σάιτ με «αυτοκινητικό» περιεχόμενο θα σημειώσουν νέα limit up σε unique users και page views. Μάλιστα θα είναι τέτοια η αναγνωσιμότητα από το εξωτερικό, που θα αναγκαστούν να διαθέτουν περιεχόμενο στα «Λατινικά» και «Ασιατικά» στο πλαίσιο της ανάπτυξή τους. Μάλιστα, η Google σε ειδική ημερίδα θα απονείμει το βραβείο της «Μεγίστης Τιμής» στο πρωτεύον site… Αριστεία και εδώ!

Οι ελληνικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτου, αδυνατώντας να προβλέψουν όλη αυτή τη μεγάλη ανάπτυξη που έρχεται, θα «κόψουν» τη διάθεση αυτοκινήτων test drive για να μειώσουν τους χρόνους παράδοσης, αλλά και τα διαφημιστικά κονδύλια. Έτσι και αλλιώς, το «πράμα» πουλάει μόνο του…

Θα εξακολουθούν όμως να ζητούν τη «βοήθεια» των media, επισημαίνοντας το πόσο «σημαντικά» τα θεωρούν! Ακολουθώντας όμως τις διεθνείς τάσεις, οι influencers (ναι, υπάρχουν και στην Ελλάδα), θα αποτελέσουν του συμμάχους στην προσπάθεια προσέλκυσης νέων αγοραστών στις εκθέσεις…

Πρόκειται για σενάρια που ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, αν και κάποια από αυτά δεν απέχουν και πολύ από το να γίνουν πραγματικότητα. Ο χρόνος θα δείξει…

Καλή Χρονιά!