Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης το Renault Clio, οριακή «νίκη» επί του Dacia Sandero τον Μάιο (πίνακας)


Οι Κινέζοι προελαύνουν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, εδραιώνοντας ολοένα και περισσότερο τη θέση τους. Άνοδος για ηλεκτρικά και PHEV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/6/2025

Το Renault Clio παρέμεινε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα στην κορυφή των πωλήσεων της Ευρώπης για τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία απέναντι στο Dacia Sandero, έστω και με οριακή διαφορά.

Συγκεκριμένα, το γαλλικό supermini κατέγραψε 21.426 πωλήσεις, ποσοστό μεγαλύτερο κατά 12.8% σε σχέση με τον Μάιο του 2024, έναντι 20.956 του Sandero. Το μοντέλο της Dacia, που ήταν κορυφαίο το 2024 στην Ευρώπη αλλά και πρώτο τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025, βελτίωσε και αυτό τις «επιδόσεις» του κατά 5,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Όπως είναι προφανές από τους αριθμούς που παρατέθηκαν, το Renault Group προελαύνει, καθώς στην πρώτη δεκάδα υπάρχει και το νέο Dacia Duster, που καταλαμβάνει την 9η θέση με 14.988 πωλήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 8,1% σε σχέση με τον Μάιο του 2024.

Δυναμική παρουσία στο Top-10 έχει και η Volkswagen με τα T-Roc (3η θέση), Golf (5η θέση) και Tiguan (6η θέση), ενώ το Peugeot 208 είναι 4ο και το 2008 στην 8η θέση, την ώρα που τα Toyota Yaris Cross και Yaris καταλαμβάνουν την 7η και την 10η θέση, αντίστοιχα.

Αναλυτικά τα 10 κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα στην Ευρώπη για τον Μάιο του 2025:

ΘέσηΜοντέλοΜάιος 2025Μάιος 2024ΔιαφοράΔιαφορά (%)
1Renault Clio21.42618.9932.43312,8
2Dacia Sandero20.95619.8051.1515,8
3Volkswagen T-Roc18.73220.613-1.881-9,1
4Peugeot 20816.57815.6679115,8
5Volkswagen Golf16.36019.770-3.410-17.2
6Volkswagen Tiguan16.25716.180770,5
7Toyota Yaris Cross15.71514.5351.1808,1
8Peugeot 200815.47816.195-717-4,4
9Dacia Duster14.99813.8771.1218,1
10Toyota Yaris14.81714.876-59-0,4

Η κατάσταση αλλάζει στις συνολικές πωλήσεις από την αρχή του 2025, καθώς στο πρώτο 5μηνο του έτους, το Dacia Sandero είναι στην πρώτη θέση με 108.510 πωλήσεις μέχρι και τον Μάιο, αφήνοντας καθαρά πίσω του το Renault Clio με 96.068. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι το μοντέλο της Dacia σημειώνει πτώση 7,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, την ώρα που το γαλλικό supermini καταγράφει άνοδο 4,8%.

Η πρώτη τριάδα ολοκληρώνεται από το Peugeot 208 με 91.686 πωλήσεις, για να ακολουθήσουν τα τρία μοντέλα της Volkswagen που ξεχώρισαν και τον Μάιο (Golf, Tiguan και T-Roc).

Αναλυτικά τα 10 κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα στην Ευρώπη για το πρώτο πεντάμηνο του 2025 (Ιανουάριος-Μάιος):

ΘέσηΜοντέλοΙανουάριος-Μάιος 2025Ιανουάριος-Μάιος 2024ΔιαφοράΔιαφορά (%)
1Dacia Sandero108.510117.649-9.139-7,8
2Renault Clio96.06891.6644.4044,8
3Peugeot 20891.68691.5481380,2
4Volkswagen Golf87.200105.922-18.722-17,7
5Volkswagen Tiguan87.05675.10511.95115,9
6Volkswagen T-Roc86.13689.787-3.651-4,1
7Citroen C381.52085.818-4.298-5,0
8Toyota Yaris Cross79.35880.601-1.243-1,5
9Dacia Duster78.95970.4758.48412,0
10Peugeot 200878.23376.7341.4992,0

Η συνολική εικόνα τον Μάιο

Η αγορά αυτοκινήτου τον Μάιο στην Ευρώπη, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, κινήθηκε θετικά με ποσοστό 1,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2024. Οι μεγάλες κερδισμένες ήταν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ από πλευράς καυσίμου, τα EV με μπαταρία και τα plug-in hybrid σημείωσαν μεγάλη άνοδο σε σχέση με το ίδιο, περυσινό, διάστημα. Αντίθετα, τα ευρωπαϊκά brand δεν είχαν σημαντικές διαφοροποιήσεις, ενώ πτώση εμφάνισαν τα στοιχεία των Ιαπώνων και των Νοτιοκορεατών.

Από την πλευρά της, η Tesla συνέχισε την αρνητική της πορείας, παρά την αποχώρηση του Elon Musk από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, με τις πωλήσεις της να εμφανίζουν πτώση 28%, τη μεγαλύτερη από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγάλου όγκου.

Συνολικά, στην Ευρώπη τον Μάιο του 2025 σημειώθηκαν 1.116.095 πωλήσεις, έναντι 1.101.843 τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Από την αρχή του 2025, το νούμερο φτάνει τα 5.594.018, οριακά μειωμένο κατά μόλις 168 πωλήσεις σε σχέση με το πρώτο 5μηνο του 2024.

Η κινεζική επέλαση στην Ευρώπη φαίνεται ενδεικτικά από ορισμένα εντυπωσιακά νούμερα. Η Jaecoo σημείωσε 3.732 πωλήσεις έναντι μόλις 1 τον Μάιο του 2024, ενώ η Omoda είχε 4.222 έναντι 794 ένα χρόνο πριν. Η άνοδος της BYD ήταν εξίσου εντυπωσιακή, κατά 388%, φτάνοντας τις 13.580 πωλήσεις, ενώ και η Xpeng «ανέβηκε» στις 1.589 έναντι 353 πέρυσι και η MG βελτίωσε τις επιδόσεις της κατά 27% (26.855).

Κάνοντας τη συνολική «πρόσθεση», τα κινεζικά brands αύξησαν την παρουσία τους κατά 85%, φτάνοντας τις 60.215 πωλήσεις, που αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 5,4%.

Για τους Ευρωπαίους, η Cupra εμφάνισε άνοδο 30%, η MINI28%, η Alfa Romero24% και η Skoda15%. Αντίθετα, οι πωλήσεις της SEAT υποχώρησαν κατά 25%, της Mazda κατά 22%, της Suzuki κατά 22% και της Volvo κατά 19%. Όσο για τους Ιάπωνες, είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν κατά 7,4%, ενώ για τους Νοτιοκορεάτες η υποχώρηση έφτασε το 3,9%.

Τέλος, από πλευράς καυσίμου, τα PHEV ανέβηκαν κατά 46% σε 108.497 πωλήσεις και τα BEV κατά 26%, με οδηγό το Tesla Model Y, αν και το προβάδισμά του σε σχέση με το Skoda Elroq δεν ξεπέρασε τις 1.100 πωλήσεις. Κυρίαρχα ήταν τα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen(VW ID7, ID4, ID3, Audi Q6 E-tron και Skoda Enyaq), καθώς όλα ήταν μέσα στο Top-10.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ταξινομήσεις Μαΐου 2025: Υβριδικά, SUV και πτώση του Diesel: Οι νέες τάσεις στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Ταξινομήσεις Απριλίου: Κατάρρευση βενζινοκίνητων και diesel - Ποια δημοφιλής κατηγορία εμφανίζει απώλειες

Λ. Ποσειδώνος: Κλείνουν λωρίδες και στα δύο ρεύματα - Δείτε για πόσες ώρες