Έρευνα: Οι Κινέζοι «απειλούν» τη Δύση - Το μερίδιο που θα έχουν στην αγορά αυτοκινήτου το 2030


Σύμφωνα με την UBS Group, η BYD έχει πλεονέκτημα κόστους 15% σε σχέση με το Tesla Model 3 και άνω του 30% έναντι του VW ID.3.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 11/9/2023

Οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν την «επίθεσή» τους στην αγορά της Ευρώπης, μάλιστα δείχνουν αποφασισμένες να χαράξουν και κοινή γραμμή απέναντι στα μεγάλα brand της Δύσης. Ωστόσο, οι προβλέψεις είναι ακόμα πιο ευοίωνες για τους Ασιάτες, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με έρευνα της UBS Group, μιας πολυεθνικής επενδυτικής τράπεζας και εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που ιδρύθηκε και εδρεύει στην Ελβετία, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να χάσουν σχεδόν το 20% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς τους μέχρι το 2030, λόγω της ασταμάτητης αύξησης των πιο προσιτών, φθηνότερων στην παραγωγή κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι αναλυτές της UBS, σε έκθεση που δημοσίευσαν στο τέλος του περασμένου Αυγούστου, υποστηρίζουν ότι με επικεφαλής την BYD, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα διπλασιάσουν, σχεδόν, το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, φτάνοντας στο 33% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Στην ίδια έκθεση προβλέπεται ότι, αντίστοιχα, το μερίδιο των δυτικών brands στην παγκόσμια αγορά θα υποχωρήσει από το 81% στο 58% έως το 2030.

«Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να υποστεί σεισμικές αλλαγές μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Τα παραδοσιακά brands της Δύσης θα βρεθούν μπροστά σε μια κρίσιμη κατάσταση», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Gong, επικεφαλής της έρευνας αυτοκινήτων της UBS στην Κίνα. Αντίθετα, η πρόβλεψη αναφέρει ότι το μερίδιο της Tesla αναμένεται να αυξηθεί από το 2% στο 8%.

Η UBS υποστηρίζει ότι η BYD, που σημειώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις από όλες τις κινεζικές εταιρείες, κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κόστος 25% μικρότερο από το αντίστοιχο των brands της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Σε πρόσφατη έρευνά της, διαπίστωσε ότι το 75% των εξαρτημάτων του BYD Seal sedan (MY 2022) κατασκευάζονται εντός της ίδιας της φίρμας. Το συγκεκριμένο ποσοστό, που είναι διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσο όρο, δίνει το μεγάλο πλεονέκτημα στην BYD.

Το Seal κατασκευάζεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στην Κίνα, ενώ μόνο περίπου το 10% των εξαρτημάτων του προέρχεται από ξένους προμηθευτές, σύμφωνα με την UBS. Στην αναφορά της, επίσης, καταγράφεται ότι η BYD, που κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες και ημιαγωγούς, έχει κόστος παραγωγής για το Seal μικρότερο κατά 15% σε σχέση με το Tesla Model 3 και κατά 30% έναντι του Volkswagen ID.3.

Πηγή: Bloomberg