Υπουργός Μεταφορών: «Στόχος μας η μειωμένη χρήση Ι.Χ.» - Το 2026 η επέκταση της εξόδου της Αττικής Οδού στον Κηφισό


Ποια είναι τα δεδομένα για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, αλλά και τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά. Ο Υπουργός Μεταφορών, κ. Χρίστος Δήμας, έδωσε όλες τις απαντήσεις.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
  • 16/9/2025

Το χρονοδιάγραμμα για την «ανακούφιση» του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί στον κόμβο Μεταμόρφωσης (έξοδος 8) της Αττικής Οδού προς τον Κηφισό γνωστοποίησε ο Χρίστος Δήμας.

«Μία ουσιαστική παρέμβαση στην οποία σχεδιάζουμε άμεσα να προχωρήσουμε είναι η αναδιαμόρφωση του κόμβου εισόδου/εξόδου της Αττικής Οδού προς την Αθηνών - Λαμίας, ένα σημείο όπου παρατηρείται καθημερινά έντονο μποτιλιάρισμα. Το υπουργείο βρίσκεται σε συνεννόηση με τον παραχωρησιούχο με σκοπό το έργο να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2026», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με συνέντευξή του στην εφημερίδα «Η Ναυτεμπορική».

Και πρόσθεσε: «Η νέα σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε πέρυσι προβλέπει την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 έτη και μέσα στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου είναι να εκτελεί εργασίες για την ελαφριά και βαριά συντήρηση του οδικού άξονα».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι στόχος του Υπουργείου είναι η μείωση της χρήσης των Ι.Χ.: «Επενδύουμε στη βελτίωση του συγκοινωνιακού δικτύου, με την κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, καθώς είναι αναγκαίο να διαμορφώσουμε συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην πρωτεύουσα».

Όσο για τα έργα που προγραμματίζονται στην Αττική;«Αναγνωρίζουμε ότι χρειάζονται έργα που θα αποτρέπουν τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό, όπως ο τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά, όπου φιλοδοξούμε να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση εντός του 2025. Η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, σε συνδυασμό με τις παρεμβάσεις στους ανισόπεδους κόμβους Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων, θα συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στη Λεωφόρο Σχιστού, ενώ θα εκτρέψει την κίνηση πολλών οχημάτων από τον κορεσμένο Κηφισό στον νέο άξονα Σχιστού - ΔΠΛΑ».

Ωστόσο, όταν ρωτήθηκε για το πού βρίσκεται η συζήτηση για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως, έργο που θεωρείται απαραίτητο, λόγω και της μεγάλης ανάπτυξης στο Ελληνικό, αλλά και τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, ξεκαθάρισε: «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αξιολογεί προτάσεις που υπάρχουν για την ανάπτυξη του οδικού δικτύου της Αττικής, με δεδομένη την ανάπτυξη του οικιστικού ιστού και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που διαμορφώνονται. Πρέπει να είναι σαφές, ωστόσο, ότι όλες αυτές οι προτάσεις εξετάζονται μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο προσδιορίζεται από τις οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν για να προχωρήσουμε σε τέτοιες εμβληματικές παρεμβάσεις.

Είναι έργα πολύ υψηλού κόστους, τα οποία δεν μπορούν να ξεκινήσουν χωρίς να έχουν διασφαλιστεί οι πόροι. Σχετικά, λοιπόν, με τις συγκεκριμένες προτάσεις, χρειάζεται να γίνει μια προτεραιοποίηση και να εξεταστεί η εφικτότητα της κάθε παρέμβασης μέσα στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Νέα Αττική Οδό».

Πηγή: «Η Ναυτεμπορική»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κηφισίας: Το κυκλοφοριακό χάος στο «Δαχτυλίδι» θα γίνει χειρότερο - Οι εκτιμήσεις των ειδικών

Αθήνα: 100 ώρες τον χρόνο χαμένες στο μποτιλιάρισμα – Πόσο καθυστερεί μια διαδρομή 10 km

Πόσες επικυρώσεις εισιτηρίων καταγράφηκαν στο πρώτο 24ωρο λειτουργίας των ΜΜΜ