Από το 2019, όταν και παρουσιάστηκε σε μορφή concept car στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Alfa Romeo Tonale έχει αποδειχθεί δημοφιλής ανάμεσα στους 'alfisti'. Τρία χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου, η ιταλική μάρκα παρουσίασε το facelift του C-SUV, με έμφαση στον σπορ χαρακτήρα του και την πλειάδα επιλογών στις εξοπλιστικές εκδόσεις.
Σε επίπεδο σχεδιασμού, στόχος ήταν να ενισχυθεί ο σπορ χαρακτήρας της Tonale. Για αυτό μπροστά φέρει νέες, οριζόντιες γραμμές που την κάνουν να μοιάζει πιο κοντά στο έδαφος, όπως και πιο χαμηλά τοποθετημένους αεραγωγούς, που θυμίζουν αρκετά την Junior.
Επιπλέον, το facelift διαφοροποιείται από το αρχικό μοντέλο χάρη στο μεγαλύτερο μετατρόχιο εμπρός και πίσω, καθώς και τις ζάντες 19 και 20 ιντσών με τις οποίες εξοπλίζεται. Ενδεικτικά, η νέα Tonale έχει μήκος 4,53 m, ύψος 1,60 m και μεταξόνιο 2,63 m, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος στο πορτμπαγκάζ μπορεί να φτάσει ως τα 1.550 L.
Σε ό,τι αφορά την οδηγική συμπεριφορά, οι Ιταλοί έδωσαν έμφαση στη μεταφορά του βάρους, με νέες αναρτήσεις McPherson που προσφέρουν αρκετή παραμετροποίηση για βέλτιστη απόκριση. Αυτές συνοδεύονται από προηγμένες τεχνολογίες, όπως η ηλεκτρονική ανάρτηση Dual Stage Valve (DSV) ή τα εναλλακτικά αμορτισέρ Frequency Selective Damping (FSD), για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνεσης και χειρισμού, το σύστημα brake-by-wire που διαθέτουν ήδη οι Giulia και Stelvio, και το σύστημα τετρακίνησης Q4 AWD στο Ibrida Plug-In Hybrid.
Στο εσωτερικό, η Alfa Romeo δεν προχώρησε σε μεγάλες αλλαγές, αλλά εστίασε στο να εξελίξει την υπάρχουσα φιλοσοφία, συνδυάζοντας νέα υλικά και χρώματα. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, προσφέρονται επίσης ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, καθώς και ραφές με χρωματική αντίθεση στο ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και το υποβραχιόνιο.
Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα διαθέτει τον περιστροφικό επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (στάνταρ με όλους τους κινητήρες), το οποίο ελέγχεται και μέσω των αλουμινένιων paddles στο τιμόνι. Διατίθεται επίσης αεριζόμενος ασύρματος φορτιστής smartphone.
Η νέα Alfa Romeo Tonale προσφέρεται σε πέντε διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις: Tonale που είναι και η βασική, Sprint, Ti, Veloce, η οποία είναι στην κορυφή της γκάμας και αναδεικνύει περισσότερο από κάθε άλλη το σπορ στοιχείο με λασπωτήρες και κόκκινες δαγκάνες φρένων της Brembo, και Milano Cortina 2026. Η τελευταία διατίθεται με την κυκλοφορία του μοντέλου, καθώς η Alfa Romeo γιορτάζει τη συνεργασία της με την Ολυμπιακή Επιτροπή των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2026.
Παράλληλα, το αυτοκίνητο προσφέρεται και σε τρία νέα χρώματα: Brera Red, Monza Green και Ochre Yellow.
Με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, διατηρώντας το ντίζελ
Η Tonale θα συνεχίσει να προσφέρεται με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, ένα υβριδικό, ένα PHEV και ένα ντίζελ.
Το τελευταίο πρόκειται για ένα σύνολο χωρητικότητας 1,6 L με turbo, απόδοσης 130 PS με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου. Ο υβριδικός κινητήρας χωρητικότητας 1,5 L αποδίδει 175 PS, ενώ η έκδοση με το plug-in υβριδικό σύνολο φτάνει πια τα 270 PS από τον 1,6 L κινητήρα, ενώ φυσικά πρόκειται για τη μοναδική τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου.
Στο κομμάτι της ασφάλειας, η Tonale έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP. Ο αντίστοιχος εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σουίτα Αυτόνομης Οδήγησης επιπέδου 2, ενεργό cruise control και ευθυγράμμιση στο κέντρο της λωρίδας, ανίχνευση νεκρού σημείου και επικείμενης οπίσθιας σύγκρουσης, αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ και ενεργό Speed Assist, καθώς και αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών. Οι αναβαθμίσεις του νέου μοντέλου αφορούν στην νέα κάμερα υψηλής ανάλυσης με θέαση 360 μοιρών καθώς και το σύστημα ημιαυτόνομου παρκαρίσματος που διευκολύνει την καθημερινότητα στην πόλη.
Στην Ελλάδα οι πρώτες παραδόσεις της νέας Tonale είναι προγραμματισμένες στο πρώτο τρίμηνο του 2026.
Όσον αφορά την τιμή, η Alfa Romeo τόνισε ότι θα προχωρήσει σε αποκαλύψεις σχετικά μέσα στις επόμενες ημέρες, αρχής γενομένης από την αγορά της Ιταλίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alfa Romeo Stelvio: Έρχεται νέα, μυστηριώδης έκδοση με 520 PS
Η Alfa Romeo επιμένει: Stelvio και Giulia συνεχίζουν με θερμικούς κινητήρες
Alfa Romeo Junior: Στην Ελλάδα η εξοπλιστική έκδοση Intensa (τιμές)