Η BMW στρέφεται ξανά στα Range Extenders - Εκτοξεύει την αυτονομία πάνω από 1.000 km


Η γερμανική φίρμα εξετάζει την αξιοποίηση της τεχνολογίας των range extenders. Ποια μοντέλα είναι «υποψήφια» για να την αξιοποιήσουν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, BMW/Uwe Fischer-Fabian Kirchbauer
  • 4/12/2025

Πώς θα σας φαινόταν μια ηλεκτρική BMW που θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 1.000 km διαδρομής χωρίς να χρειαστεί φόρτιση; Όχι με τον «ειδικό» τρόπο που η γερμανική φίρμα τα κατάφερε πριν από λίγες ημέρες με τη νέα iX3 των 805 km αυτονομίας, αλλά σε «κανονικές», καθημερινές συνθήκες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η γερμανική φίρμα εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης συστημάτων range extenders σε ορισμένα από τα ηλεκτρικά της μοντέλα και μάλιστα δεν αποκλείεται τα πρώτα μοντέλα της που θα αξιοποιήσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία να είναι η νέα X5 αλλά και η καινούρια Σειρά 7.

«Όπλο» τους οι μεγάλες διαστάσεις τους, που προσφέρουν αρκετό χώρο για να τοποθετηθεί ένας μικρός θερμικός κινητήρας, ο οποίος θα φορτίζει την μπαταρία εν κινήσει και, ασφαλώς, δε θα μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς. Με τον τρόπο αυτό η αυτονομία θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 1.000 km, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό έναν σημαντικό «πονοκέφαλο» που απασχολεί αρκετούς υποψήφιους αγοραστές.

Το γνωστό πρακτορείο ειδήσεων επικαλείται πληροφόρηση από «άτομα που γνωρίζουν την στρατηγική της BMW» και τα οποία, όπως είναι λογικό, ζήτησαν να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητά τους, από τη στιγμή που οι συζητήσεις εντός της φίρμας έχουν καθαρά ιδιωτικό χαρακτήρα.

Τα range extenders είναι πολύ διαδεδομένα στην Κίνα και ολοένα και περισσότερα μοντέλα αρχίζουν να έρχονται και στις αγορές της Ευρώπης. Ωστόσο, δεν αποτελούν «άγνωστη περιοχή» για την BMW, η οποία κυκλοφόρησε μια range extender έκδοση της i3 - την i3 REx - την προηγούμενη δεκαετία, που διέθετε έναν θερμικό δικύλινδρο κινητήρα 647 cc της Kymco. Το συγκεκριμένο μοτέρ τοποθετούνταν κανονικά στο maxi-scooter BMW C650 GT.

Μάλιστα, στα τέλη του 2019, το Car and Driver είχε ταξιδέψει στην Τοσκάνη με μία BMW i3 Rex και μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις μας αλλά και να δείτε το σχετικό video πατώντας ΕΔΩ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη έκδοση καταργήθηκε, λίγο αργότερα, από την Ευρώπη, εξαιτίας των αυστηρότερων προδιαγραφών στις μετρήσεις του προτύπου WLTP αλλά και επειδή η γερμανική φίρμα εφοδίασε την i3 με μεγαλύτερες μπαταρίες που εξασφάλιζαν αυτονομίες άνω των 300 km.

Γυρνώντας στο σήμερα, η BMW δεν επιβεβαίωσε το δημοσίευμα, ωστόσο ανέφερε ότι συνεχώς αναλύει«τα πρότυπα χρήσης, τις ανάγκες των πελατών και τις εξελίξεις της αγοράς», κάτι που απέχει πολύ από διάψευση.

Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι επίσημα έχει ανακοινώσει ότι η νέα X5 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα είναι διαθέσιμο με 5 εκδόσεις συστημάτων κίνησης: Βενζίνη, diesel, αμιγώς ηλεκτρικό με μπαταρία (BEV), plug-in hybrid και με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV). Έτσι, μια έκδοση REEV θα μπορούσε με «άνεση» να προστεθεί στην γκάμα.

Πηγή: Bloomberg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BMW Z4 Final Edition: Οι Βαυαροί αποχαιρετούν το θρυλικό roadster με μια ειδική έκδοση (photos)

Vision Neue Klasse X: Η BMW παρουσιάζει την επόμενη μέρα των SUV (photos)

Mercedes-Benz: Προ των πυλών η κάμπριο εκδοχή της G-Class (photos)