Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι: Δυνατό comeback για τους ευρωπαίους κατασκευαστές αλλά και σημαντικές απουσίες


Ποια νέα μοντέλα αναμένεται να κλέψουν την παράσταση στην έκθεση του Παρισιού και ποιες εταιρείες έχουν κλείσει θέση στο μεγάλο γεγονός. 

  • ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/4/2024

Με τους Κινέζους κατασκευαστές να έχουν δυναμική παρουσία στις τελευταίες μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου, οι ευρωπαϊκές εταιρείες θέλουν να κάνουν δυναμικό comeback στο προσεχές Paris Motor Show που θα πραγματοποιηθεί στις 14-20 Οκτωβρίου στη γαλλική πρωτεύσουσα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του autonews.com μέχρι στιγμής 10 μεγάλα brands έχουν κλείσει θέση στην έκθεση μεταξύ των οποίων είναι οι τρεις μάρκες του Oμίλου Renault (Renault, Dacia, Alpine), οι τρεις γαλλικές από τον Όμιλο Stellantis (Citroen, DS, Peugeot), το BMW Group (BMW, Mini), η Kia και η Seres.

Θυμίζουμε ότι η BMW, οι μεγάλοι «Γερμανοί» ανταγωνιστές της (Mercedes, VW) και η Stellantis, τον Φεβρουάριο γύρισαν την πλάτη στην έκθεση της Γενεύης, αφήνοντας τις Renault και Dacia να είναι τα μόνα μεγάλα ευρωπαϊκά σήματα που κοντραρίστηκαν με τις κινεζικές MG και BYD.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι οι εταιρείες που έχουν αποφασίσει να μην εμφανιστούν στο Παρίσι είναι μέχρι στιγμής οι Mercedes, Cupra, Seat, Ford, Hyundai, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Geely, Volvo, Polestar και Zeekr. Αναποφάσιστες εμφανίζονται η Toyota, τα ιταλικά brands της Stellantis (Fiat, Lancia, Alfa Romeo) και κάποια από τα σήματα του VW Group, όπως η Skoda και η Audi.

Σημαντικές απουσίες θα έχουν και τα κινεζικά brands με εξέχουσες αυτές των MG, BYD, Cherry, Great Wall και των θυγατρικών τους. Ειδικά οι απουσίες των BYD και MG προκαλεί απορία αφού αμφότερες οι είχαν δυναμική εμφάνιση στην τελευταία έκθεση του Παρισιού το 2022, στο Μόναχο το 2023 αλλά και στη Γενεύη φέτος. Αμφίβολη είναι η παρουσία και άλλων κινεζικών σημάτων όπως της Leapmotor που συνεργάζεται με τη Stellantis, της Xpeng που έχει δεσμούς με τη VW αλλά και των Aiways, Nio.

Όπως αναφέρει το autonews.com η απουσία των κινεζικών εταιρειών μπορεί να σχετίζεται με το τεταμένο κλίμα που έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες στην Ευρώπη. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο η Ε.Ε. ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας για να διαπιστωθεί εάν το Πεκίνο υποστηρίζει τις εγχώριες βιομηχανίες παρέχοντας τους αθέμιτο πλεονέκτημα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το φθινόπωρο και το ενδεχόμενο να επιβληθούν επιπλέον δασμοί στα «made in China» οχήματα ακούγεται όλο και περισσότερο. Μάλιστα, η Γαλλία έχει ήδη σταματήσει τις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, μεταξύ των οποίων είναι το Dacia Spring του Ομίλου Renault.

Τα αυτοκίνητα που θα μπουν στα περίπτερα του Paris Auto Show 2024 και αναμένεται να κλέψουν τις εντυπώσεις -ακόμα και αν έχουν παρουσιαστεί επισήμως λίγο νωρίτερα- είναι το γαλλικό hot hatch Alpine A290, τα Renault 4Ever και Symbioz, το Dacia Bigster και η έκδοση παραγωγής της BMW Vision Neue Klasse X.

Δεδομένα τα τελευταία χρόνια οι εκθέσεις αυτοκινήτου έχουν χάσει ένα σημαντικό μέρος της δυναμικής των προηγούμενων δεκαετιών αφού οι κατασκευαστές επιλέγουν νέους τρόπους επικοινωνίας των μοντέλων τους. Ωστόσο, οι πιέσεις που υπάρχουν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και έχουν προκύψει κυρίως από τις ολοένα αυξανόμενες τιμές, έχουν αναγκάσει τις εταιρείες να επανεξετάσουν τον σχεδιασμό τους στον τομέα του marketing και να επεκταθούν σε κάθε διαθέσιμο πεδίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο ντεμπούτο της BYD στην ελληνική αγορά - Τα νέα μοντέλα που έρχονται

Τρέμε Ferrari! To νέο hypercar της BYD κάνει το 0-100 km/h σε 2,3 sec - Πόσο κοστίζει (photos)

Οι τιμές του υβριδικού MG3 στο Ην. Βασίλειο – Πότε έρχεται στην Ελλάδα