Renault 4ever concept: H μεγάλη επιστροφή (photos)


Αποκαλυπτήρια για το πρωτότυπο, που σηματοδοτεί την επάνοδο του θρυλικού -60χρονου πλέον- Renault R4, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της κατηγορίας supermini σε προσιτές τιμές.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ, ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 17/10/2022

Στα τέλη Ιουνίου του 2021 δημοσιοποίησε η Renault  δύο υποφωτισμένες φωτογραφίες και ένα αντίστοιχο σύντομο σποτ με τη σιλουέτα του πειραματικού μοντέλου με την αποκαλυπτική ονομασία Renault 4everconcept και με την απαιτητική αποστολή να εξελιχθεί σε άξιο διάδοχο του θρυλικού R4.

Μία διόλου εύκολη υπόθεση, αφού το εμβληματικό Renault 4 κουβαλά μία ένδοξη ιστορία 60 ετών με συνολικές πωλήσεις άνω των 8 εκατ. μονάδων σε περισσότερες από 100 διαφορετικές χώρες.

Δεν είναι λοιπόν τυχαία η επιλογή των Γάλλων να πραγματοποιήσουν την επίσημη πρεμιέρα του Renault 4everconcept κατά την πρώτη ημέρα της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού, δηλαδή σε ένα περιβάλλον και μία ατμόσφαιρα αντάξια της σημασίας του συγκεκριμένου μοντέλου.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κάθετα φωτιστικά σώματα κατά τα πρότυπα του Renault 4.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κάθετα φωτιστικά σώματα κατά τα πρότυπα του Renault 4.

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία με σήμα τον ρόμβο, το Renault 4everTrophy εκπροσωπεί ιδανικά τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά SUV της κατηγορίας B-segment,  αφού θα οδηγείται εξίσου ευχάριστα εντός και εκτός πόλης, θα αρέσει σε άντρες και γυναίκες, θα ξυπνά τη νοσταλγία στους παλαιότερους, όμως θα κατακτά και τη νέα γενιά χάρη στον τολμηρό σχεδιασμό του και τις προηγμένες τεχνολογίες του.  

Το μήκος του Renault 4ever concept ανέρχεται σε 4,16 μ.
Το μήκος του Renault 4ever concept ανέρχεται σε 4,16 μ.

Ταυτόχρονα πρόκειται για το δεύτερο εμβληματικό μοντέλο της Renault μετά την παρουσίαση του RPrototype, που έρχεται από το παρελθόν και ατενίζει ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο το μέλλον στο πλαίσιο της αθόρυβης επανάστασης Renaulution, όπως ονομάζουν οι Γάλλοι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους.

Στόχος της Renault είναι να αναλογεί το 2025 το 65% των συνολικών της πωλήσεων σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα (υβριδικά και 100% ηλεκτρικά) και να έχει ξεπεράσει το 90% έως το 2030. Αυτό απαιτεί φυσικά οικονομίες κλίμακα, οπότε δεν ξενίζει το γεγονός, ότι το Renault 4everTrophy βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα CMF-BEV με το νέο, ηλεκτρικό R5, με το οποίο μοιράζεται επίσης τους ηλεκτροκινητήρες.

Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα ρετρό στρογγυλά φωτιστικά σώματα με τεχνολογία Matrix LED.
Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα ρετρό στρογγυλά φωτιστικά σώματα με τεχνολογία Matrix LED.

Η μάσκα του μήκους 4,16 μ. Renault 4everTrophy προδίδει στους μυημένους τις ρίζες του με τον ρετρό σχεδιασμό των στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας MatrixLED και το φωσφορίζον λογότυπο σε σχήμα ρόμβου στο κέντρο, ενώ και τα κάθετα πίσω φώτα θυμίζουν έντονα το θρυλικό 4L.

Το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο παραπέμπει αισθητικά σε σκληροπυρηνικό όχημα εκτός δρόμου, αφού εφοδιάζεται με μεγάλους τροχούς διαστάσεων 255/55 σε 19άρες ζάντες και απέχει πολύ από το έδαφος, ενώ μέσα στις ρόδες έχουν ενσωματωθεί αεροσυμπιεστές για τη ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών από τη θέση του οδηγού ανάλογα με τον τύπο και τις ιδιαιτερότητες της διαδρομής.

Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη, κάτι που δεν θα ισχύει για το μοντέλο παραγωγής.
Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη, κάτι που δεν θα ισχύει για το μοντέλο παραγωγής.

Πρόκειται φυσικά για στοιχεία, που δεν θα περάσουν στο μοντέλο παραγωγής, αλλά κάνουν σαφώς πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό το πρωτότυπο concept car. Στο σχεδιαστικό σκέλος ξεχωρίζουν επίσης oι προφυλακτήρες με τις έντονες γραμμές, τα πίσω παράθυρα σε τραπεζοειδές σχήμα, αλλά και οι όμορφες καμπύλες του αμαξώματος με πλάτος 1,95 μ., ύψος 1,90 μ. και μήκος μεταξόνιου 2,57 μ., που υπόσχεται άνετη ευρυχωρία για τους επιβάτες.

Ο σχεδιασμός του κόκπιτ εκτιμάται ότι θα είναι λιτός και θα περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη Head-up-Display.
Ο σχεδιασμός του κόκπιτ εκτιμάται ότι θα είναι λιτός και θα περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη Head-up-Display.

Το μοντέλο παραγωγής θα διαθέτει σε κάθε περίπτωση έναν πολυτάλαντο χαρακτήρα με υψηλές δυνατότητες μεταβλητότητας, παραμένοντας έτσι πιστό στο πνεύμα των προγόνων του, ενώ θα κατασκευάζεται στη βόρεια Γαλλία όπως και όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Renault, που θα χρησιμοποιούν το πάτωμα CMF-BEV.

Στους τροχούς έχουν ενσωματωθεί αεροσυμπιεστές για τη ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών μέσα από το αυτοκίνητο.
Στους τροχούς έχουν ενσωματωθεί αεροσυμπιεστές για τη ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών μέσα από το αυτοκίνητο.