Δοκιμάζουμε το Fiat 500 X Sport DCT 150 PS


Το στιλ είναι κάτι που ποτέ δεν έλλειψε από το δημοφιλές SUV της Fiat. Στην προκειμένη περίπτωση δεν λείπει ούτε ο δυναμισμός, κάνοντας το όλο πακέτο πιο ενδιαφέρον από ποτέ.

  • Κείμενο: Μιχάλης Κατωπόδης, Φωτό: Γιώργος Κούτος
  • 24/10/2020

Και για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Για όποιον θέλει επιδόσεις και δυνατές οδηγικές συγκινήσεις, υπάρχουν πιο κατάλληλα μοντέλα εκεί έξω. Η έννοια του Sport, στην προκειμένη περίπτωση, έρχεται συνυφασμένη με τη φιλοσοφία του ίδιου του μοντέλου και δεν επιχειρεί να καπελώσει το βασικό προσανατολισμό του.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι το Fiat 500 X Sport DCT διατηρεί στο ακέραιο το στιλ του, ως ένα από τα πιο κομψά μοντέλα της κατηγορίας. Εφοδιάζεται όμως και με ορισμένα νέα στοιχεία, που ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη, ως προς το δυναμισμό. Οπτικά, κοιτώντας το από μπροστά, κανένας δεν πρόκειται να ξεχωρίσει κάτι το ιδιαίτερο επάνω του. Από πίσω ωστόσο, η ύπαρξη ενός αεροδυναμικού διαχύτη στο κάτω μέρος και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, δίνουν μία πιο μπρουτάλ νότα στο όλο σύνολο.

Την αντίστοιχη ψυχολογική ανάταση εισπράττει και ο οδηγός στο εσωτερικό, χάρη στο τιμόνι που βαστάει στα χέρια του. Έχοντας τη σωστή διάμετρο, flat bottom σχεδίαση και επένδυση από δέρμα και alcantara, αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή -σπορτίφ- κατεύθυνση. Με alcantara μάλιστα ντύνεται και το άνω μέρος του πίνακα οργάνων, ώστε να δημιουργείται μία όμορφη συμμετρία.

Οι μηχανικοί της Ιταλικής φίρμας φρόντισαν να επέμβουν στο πλαίσιο και στην ανάρτηση, ώστε να περιορίσουν τις κλίσεις στις στροφές, να χαμηλώσουν τη συνολική απόσταση από το έδαφος κατά 13 mm και παράλληλα να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, πρόσθεσαν μεγάλης διαμέτρου (19 ιντσών) τροχούς, με σπορ ελαστικά διαστάσεων 225/40.

Τα ανωτέρω έρχονται να δέσουν με ένα σύγχρονο μηχανικό σύνολο, 1,3 λίτρων, συνολικής απόδοσης 150 ίππων, με τη βοήθεια turbo. Αυτό χαμηλά δείχνει άτονο, όσο όμως ανεβαίνουν οι στροφές παίρνει τα πάνω του. Η προσφερόμενη ισχύς, όπως και η ροπή των 270 Nm, είναι επαρκείς για να χαρίσουν γρήγορες επιταχύνσεις και μία σταθερή, υψηλή ταχύτητα κατά την κίνηση στην εθνική. Το τίμημα, βέβαια, εδώ είναι το μικρό αλλά αισθητό γρέζι στη λειτουργία του μοτέρ και η δίψα του για καύσιμο, όταν επιμείνει κανείς στο δεξί πεντάλ παραπάνω από όσο θα έπρεπε.  

 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FIAT 500X SPORT 1.3 DCT 150PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ76

Αναφορικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι έξι σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. Οι αλλαγές του, χωρίς να εντυπωσιάζουν σε ταχύτητα, γίνονται σχετικά σβέλτα, στους σωστούς χρόνους, ενώ φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα σειριακής επιλογής από τον οδηγό.

Στο δρόμο, το 500 X Sport δείχνει πιο υποσχόμενο από τις απλές εκδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές, αν και δεν ενθουσιάζει ως προς την αίσθηση που προσφέρει. Τα φρένα, από την άλλη, θα κάνουν καλά τη δουλειά τους, ακόμα και αν χρειαστεί να επιβραδύνουν άμεσα το αυτοκίνητο από υψηλές ταχύτητες. Γενικά, η αίσθηση που αποκομίζει αυτός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι είναι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ευκολοδήγητο. Μία πρόταση που μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα σβέλτα, χωρίς ωστόσο να προκαλέσει με το χαρακτήρα της για το κάτι παραπάνω.

Κατά τα άλλα, είναι μάλλον περιττό να αναφέρουμε το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και άνεσης, καθώς και το Uconnect infotainment της φίρμας, με την οθόνη αφής 7 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Γενικά πρόκειται για ένα μοντέλο με αρκετή προίκα, κομψότατο παρουσιαστικό και αναβαθμισμένες δυνατότητες στο δρόμο, σε σχέση με τις αδελφές του εκδόσεις. Εάν το δει κάποιος έτσι και δεν έχει απαίτηση για το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης, το 500 X Sport αποτελεί σίγουρα μία ενδιαφέρουσα επιλογή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FIAT 500X SPORT 1.3 DCT 150PS 2020   TIMH €23.700   ΤΕΛΗ €166

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.850

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 138 g/km

FIAT 500X SPORT 1.3 DCT 150PS 2020

ΥΠΕΡ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΙΣΧΥΟΣ ΧΑΜΗΛΑ