Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο FIAT 500X 1.0 120 PS


Ένας αξιόμαχος κινητήρας βενζίνης 999 cc επανατοποθετεί το επικαιροποιημένο Fiat 500X στην ελληνική αγορά, αναδεικνύοντας τον αστικό προσανατολισμό του.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 5/5/2019

Η στρατηγική απόφαση της FIAT να συνδέσει το μέλλον της με την αναβίωση του Cinquencento (βλέπε 500) ήταν εκείνη που οδήγησε στη δημιουργία προτάσεων που άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε όχι επιχείρησαν να εξαργυρώσουν τα ρετρό στοιχεία του σχεδιασμού τους. Επιχείρησαν να δημιουργήσουν έναν νέο πυλώνα ανάπτυξης στην γκάμα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια περίοδο που έμοιαζε να στερεύει από λύσεις και επιλογές.

Κάπως έτσι, λοιπόν, το 500Χ πήρε το χρίσμα του SUV. Διατηρώντας «ζωντανό» τον αστικό προσανατολισμό του και προσθέτοντας μερικά... παραπανίσια εκατοστά στην απόσταση που το χώριζε από το έδαφος, φλέρταρε με την περιπέτεια που υπόσχεται η κίνηση μακριά από την άσφαλτο.

Σε διαδικασία ωρίμανσης

Τέσσερα χρόνια μετά το FIAT 500X ανανεώθηκε, όχι στον βαθμό που ενδεχομένως θα σου επέτρεπε να διακρίνεις από απόσταση τη σημερινή από την αμέσως προηγούμενη εκδοχή του, αλλά επαρκώς ώστε να ανασυνταχθεί και να επανατοποθετηθεί σε μια κατηγορία που χρόνο με τον χρόνο υποδέχεται νέους και ικανότερους «παίκτες».

Οι στοχευμένες παρεμβάσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος δεν έχουν αλλοιώσει τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του αυτοκινήτου. Ίσως ο πιο ασφαλής τρόπος για να αναγνωρίσεις την ανανεωμένη εκδοχή του FIAT 500X είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, καθώς οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί (παραδείγματος χάρη, στους προφυλακτήρες) περνούν απαρατήρητες. Εντούτοις, η εικόνα του αυτοκινήτου παραμένει σύγχρονη και ελκυστική, σύννομη με το σχεδιαστικό παράδειγμα του μικρότερου και δημοφιλέστερου όλων Fiat 500.

Αντιστοίχως, στο εσωτερικό ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων υπόσχεται την καλύτερη ανάγνωση των ενδείξεων και το νέο τιμόνι τον βέλτιστο χειρισμό του αυτοκινήτου. Στην πράξη βέβαια, την προσοχή του οδηγού τραβά η βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος φάσα του ταμπλό και η έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 7,0 in (βασικός εξοπλισμός στο δεύτερο εξοπλιστικό επίπεδο) μέσω της οποίας καλείσαι να χειριστείς το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.Θεωρήστε ως δεδομένο ότι ο εξοπλισμός επιστρέφει αναβαθμισμένος, ωστόσο, αν θέλει κανείς να αποκτήσει πλήρη πρόσβαση Για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως εκείνο της αυτόνομης πέδησης και το ενεργό cruise control, οφείλει να κοιτάξει στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, στον κατάλογο του οποίου περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- οι ζάντες αλουμινίου 17 in, ο διζωνικός κλιματισμός και οι αισθητήρες στάθμευσης.

Τέλος, με μια γρήγορη ματιά στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές που ενδεχομένως θα μετέβαλλαν τα χωροταξικά δεδομένα του αυτοκινήτου. Με μήκος, λοιπόν, που φτάνει τα 4,26 m και χώρο αποσκευών 350 l, το FIAT 500X δεν θα πρέπει να θεωρείται μικρό.

Με νέα «καρδιά»

Χωρίς αμφιβολία η σημαντικότερη εξέλιξη στη μέχρι τώρα πορεία του FIAT 500X είναι η προσθήκη νέων, υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης στην γκάμα του, η αντικατάσταση του δικύλινδρου TwinAir κινητήρα με ένα ικανότερο και αποτελεσματικότερο τρικύλινδρο σύνολο χωρητικότητας ενός λίτρου. Αναλυτικότερα, ο αλουμινένιος βάρους 93 kg «FireFly» κινητήρας συνδυάζει την υπερτροφοδότηση με την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου, την ίδια στιγμή που για τον χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής αξιοποιεί την τρίτη κατά σειρά γενιά του συστήματος «MultiAir».

Ένας ανεπαίσθητος κραδασμός, αλλά και ένας απρόσμενα «ζεστός» ήχος, φροντίζει για τις απαραίτητες συστάσεις. Αυτό, βέβαια, που εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας στιγμή είναι η ευκολία με την οποία το τρικύλινδρο σύνολο των μόλις 999 cc κινεί τα σχεδόν 1.350 kg του ιταλικού SUV.

Τα νούμερα των επιδόσεων είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων ενός κινητήρα που συνεργάζεται περίφημα με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, διασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των 190 Nm της μέγιστης ροπής. Παρουσία και του συστήματος «start&stop», οι ενεργειακές απαιτήσεις του θα μπορούσαν να είναι μικρότερες και αυτό γιατί σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 7,0-9,0 l/100km, με τη μέγιστη προαναφερθείσα τιμή να εμφανίζεται συχνότερα από ό,τι η ελάχιστη.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FIAT 500X 1.0 120 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ75

Και ενώ ο κινητήρας φαντάζει πρόθυμος, κι αν μη τι άλλο ικανός, να υποστηρίξει το νέο ξεκίνημα του FΙΑΤ 500X, το πλαίσιο δείχνει να έχει μεταφέρει από το πρόσφατο παρελθόν τις όποιες αδυναμίες του. Θα πρέπει, λοιπόν, να μάθεις να ζεις με τις λιγοστές πληροφορίες που μεταφέρει στα χέρια σου το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και τους κραδασμούς που μεταδίδει στο πλαίσιο η ανεξάρτητη και στους δύο άξονες ανάρτηση, στην προσπάθειά της να αποσβέσει τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου.

Ίσως μια περισσότερο μετριοπαθής επιλογή ως προς τη διάμετρο των ζαντών και το προφίλ των ελαστικών να ταίριαζε περισσότερο στο ανανεωμένο FIAT 500X και στις συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει στη χώρα μας, εξασφαλίζοντας παράλληλα τον απαραίτητο «χώρο» για να αναπτυχθεί επαρκώς η... εκδρομική πτυχή της προσωπικότητάς του.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FIAT 500X 1.0 120 PS 2019   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88 (120)/5.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,2 L/100km, 133 g/km

FIAT 500X 1.0 120 PS 2019

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ.

ΚΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.