2021 Mercedes-Benz GLA 200 4MATIC Auto – TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε την ολοκληρωμένη πρόταση στα πολυτελή compact SUV


Με turbo κινητήρα μικρής χωρητικότητας αλλά απόδοσης 163 ίππων, με σύστημα τετρακίνησης, με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και με τον ξεχωριστό χαρακτήρα μιας Mercedes-Benz, αυτή η GLA είναι μια από τις πιο συμφέρουσες αγορές στην πολυτελή κατηγορία των SUVs.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 31/12/2021

Αν κάποιος ξεφύγει για λίγο από τον ασφυκτικό «βομβαρδισμό» τού εξηλεκτρισμού στα αυτοκίνητα και θελήσει να αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο –όπως λέμε– όχημα, θα διαπιστώσει ότι ο αριθμός αυτών που θα έχει στη διάθεσή του ως επιλογές είναι μειώνεται σταδιακά (προσοχή, δεν αναφερόμαστε στην πληθώρα των κάθε λογής crossover/SUV που εξακολουθούν να παρουσιάζονται).

Ας θεωρήσουμε ότι πρόκειται για κάποιον που θέλει ένα καινούργιο αυτοκίνητο το οποίο να έχει πολλά σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και άνεσης των επιβατών, όπως και να αποπνέει πολυτέλεια. Φυσικά, η ταυτότητα και το εμπορικό σήμα τής Mercedes-Benz εγγυώνται τα παραπάνω με τον ιδιαίτερο τρόπο που αντιπροσωπεύει κάθε μοντέλο της και με την εικόνα που έχει διαμορφώσει ο καθείς γι’ αυτό. 

Στην προκειμένη περίπτωση, η GLA είναι αυτή που προτείνει τον εαυτό της ως η λύση στο ζητούμενο από τον υποψήφιο αγοραστή. Ένα αυτοκίνητο που παραμένει καινούργιο ακόμα (καθώς η δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2019 και οι πωλήσεις του ξεκίνησαν εντός του 2020) και ένα μοντέλο το οποίο παρουσιάζει ενδιαφέρον λόγω της πληθωρικότητας των εκδόσεών του.

Η συγκεκριμένη είναι από τις πιο συμφέρουσες συνυπολογίζοντας αυτά που ενσωματώνει και προσφέρει σε συνδυασμό με την τιμή απόκτησής της. Η Mercedes-Benz GLA 200 με το σύστημα τετρακίνησης (4MATIC) και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων συγκεντρώνει πολλά τεχνολογικά πλεονεκτήματα και ικανοποιεί την εγγενή ανάγκη όλων μας για υπερεπάρκεια σε ό,τι θέλουμε να αποκτήσουμε.

Ο χαρακτήρας της

Αυτός ο πλεονασμός, στον οποίο αναφερθήκαμε, βρίσκεται κατά τεκμήριο στη συγκεκριμένη έκδοση της GLA. Καταρχάς, στον οπτικό τομέα, όπου συνδυάζεται ο δυναμισμός στο αμάξωμά της ως SUV με τη σχετική κομψότητα και την πολυτελή εικόνα (sic) ενός οχήματος της Mercedes-Benz. Για παράδειγμα, στο εμπρός μέρος το σχήμα των φώτων, η διαμόρφωση του προφυλακτήρα και η ευρεία πολυγωνική μάσκα με το τρισδιάστατο πλέγμα εντός της δίνουν στην GLA μια «αγριωπή» όψη.

Στο πλάι και στο πίσω μέρος, οι γραμμές γίνονται πιο ήπιες και πιο ομαλές, ενώ το μαύρο προστατευτικό που περιβάλλει το αμάξωμα συμβάλλει τόσο στην προστασία του από στενές μικροεπαφές όσο και στον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Επίσης, δίνει την ψευδαίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι πιο ψηλό στην απόστασή του από το έδαφος. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, το ωφέλιμο ύψος τής GLA 200 4MATIC από αυτό είναι 14,3 cm, δηλαδή σχετικά μικρό.

Επιπλέον, βάσει όσων ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία, η γωνία προσέγγισης είναι 18,3 μοίρες, η γωνία ράμπας 14,4 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 22,1 μοίρες. Όπως είναι προφανές, τα δεδομένα αυτά δεν κάνουν την GLA 4MATIC ένα ικανό 4x4 όχημα. Αντιθέτως, το σύστημα τετρακίνησης, ωφελεί περισσότερο στην καλύτερη πρόσφυση όλων των τροχών εντός δρόμου και στη συνέχιση της πορείας σε έδαφος με μειωμένο συντελεστή τριβής.

Εσωτερικά

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ GLA 200 (1.33T) 4MATIC 163 PS AUTO (8G-DCT)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ81

Η ευρυχωρία και η διαμόρφωση του ταμπλό είναι τα βασικά στοιχεία που προκαλούν εντύπωση. Σε ό,τι αφορά στην πρώτη, το ωφέλιμο μήκος, πλάτος και ύψος είναι ικανοποιητικά ακόμα και για σχετικά υψηλόσωμους επιβάτες. Χάρη στην καλή διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου και την ευρεία γωνία στη οποία ανοίγουν οι πόρτες, αυτοί έχουν εύκολη πρόσβαση και αποβίβαση και μεταφέρονται με άνεση. 

Στο ταμπλό, η τυπική (πλέον) εικόνα σε μια σύγχρονη Mercedes-Benz, με τις οθόνες του συστήματος «MBUX», τους αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας και τους διακόπτες για τη ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού και των θερμαινόμενων εμπρός καθισμάτων, είναι αυτή που δίνει την ταυτότητα του οχήματος σε αυτόν τον τομέα.

Το «τριάκτινο» (τετράκτινο, επί της ουσίας) τιμόνι, με τη σχετικά χοντρή στεφάνη, το επίπεδο τμήμα στο κάτω μέρος του και τους χρηστικούς διακόπτες (περιστροφικούς και αφής) δίνει μια «σπορτίφ» αίσθηση στον οδηγό. Επιπλέον, η σχετικά ευρεία και ψηλά διαμορφωμένη βάση της κονσόλας μεταξύ αυτού και του συνοδηγού εμπεριέχει πρακτική θήκη για μικροαντικείμενα, ενσωματωμένο βαθύ χώρο τοποθέτησης αντικειμένων και την επιφάνεια αφής για τον χειρισμό λειτουργιών του συστήματος «MBUX».

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, χωρίς επιτηδευμένα στοιχεία εντυπωσιασμού. Βεβαίως, οι μεγαλύτεροι ίσως θεωρήσουν υπερβολική τη χρήση πολλών επιφανειών ασημένιου χρώματος στο ταμπλό και τον εσωτερικό χώρο, ωστόσο η GLA (ως μοντέλο) απευθύνεται εμπορικά σε νεαρότερους ηλικιακά οι οποίοι έχουν τη οικονομική δυνατότητα να την αποκτήσουν. 

Στον δρόμο

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι σχετικά σφιχτή, ωστόσο η άνεσή της είναι χαρακτηριστική. Δεν μπορεί να διαφύγει του γεγονότος ότι πρόκειται για ένα όχημα το οποίο ενδέχεται να κινηθεί και σε χωματόδρομο –αν και κατά βάση θα χρησιμοποιηθεί σε ασφάλτινο οδικό δίκτυο.

Ωστόσο, η GLA «4MATIC» διαθέτει στον εξοπλισμό της το «Off-Road Engineering Package», το οποίο αυξάνει την ικανότητα κίνησής της εκτός δρόμου. Η ύπαρξή του σημαίνει ότι στο σύστημα «Dynamic Select», δηλαδή αυτό που επιτρέπει την παραμετροποίηση του τρόπου απόδοσης της ροπής στους τροχούς, την αμεσότητα λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου και την αίσθηση του τιμονιού, έχει προστεθεί ακόμα πρόγραμμα.

Έτσι, στα υπάρχοντα «Eco», «Comfort», «Sport» και «Individual» προστίθεται και το «Off-Road». Η επιλογή του από τον οδηγό, όταν χρειάζεται, σημαίνει ότι στα εμπρός φώτα ενεργοποιείται η κατάλληλη λειτουργία τους η οποία επιτρέπει τον φωτισμό και σε μέρη που χρειάζεται κατά την εκτός δρόμου κίνηση, ιδίως όταν αυτή γίνεται ώρα με ελάχιστο φωτισμό περιβάλλοντος ή τη νύχτα.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι ακριανοί προβολείς των εμπρός φωτιστικών σωμάτων (τεχνολογίας «Multibeam LED») παραμένουν διαρκώς αναμμένοι μέχρι την ταχύτητα των 50 km/h για να ρίχνουν φως σε ευρεία γωνία μπροστά από το όχημα.

Επιπλέον, με ενεργοποιημένη την επιλογή «Off-Road», προσαρμόζεται αντίστοιχα η λειτουργία στο σύστημα ABS, στην οθόνη του ταμπλό εμφανίζονται χρήσιμες πληροφορίες για την περίσταση (π.χ. κλισιόμετρο, γωνία στροφής των εμπρός τροχών) και ενεργοποιείται το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα DSR («Downhill Speed Regulation») το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα κατάβασης σε έδαφος με έντονη κλίση.

Η GLA 200 4MATIC διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων («8G-DCT»), όταν η δικίνητη εκδοχή της (GLA 200) έχει το «7G-DCT» (δηλαδή το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων). Η επιλογή τού «8G-DCT» επιτρέπει μια πιο «πυκνή» κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων, συγκριτικά, ενώ η τελευταία σχέση (όγδοη) συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου κατά το ταξίδι.

Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων είναι πιο ομαλή κατά τις αλλαγές αυτών, τόσο ανεβάζοντας όσο και κατεβάζοντας ταχύτητα, σε σχέση με ό,τι ισχύει στο «7G-DCT», Όμως, και σε αυτό κάποιες φορές αργεί σχετικά να επιλεχθεί η κατάλληλη σχέση, ιδίως όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα. Πάντως, υπάρχουν μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις ανάλογα με τη διάθεσή του ή τις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Η GLA 200 4MATIC είναι ευκολοδήγητη εντός πόλης και άνετη στο ταξίδι, όπου το επίπεδο θορύβου παραμένει σχετικά χαμηλό ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα. Παρότι τα στελέχη τής Mercedes-Benz διατείνονται ότι έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά (ιδίως συγκρίνοντάς την με την GLB), αυτό δεν ισχύει στην πράξη. Η GLA 200 4MATIC έχει πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης και δεν είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα αναζητήσεις να κινηθείς γρήγορα. Πάντως, παραμένει ουδέτερη στην πλειονότητα των περιπτώσεων που θα ο οδηγός θα επιλέξει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό. 

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή, η ορατότητα καλή προς κάθε κατεύθυνση και η ευρυχωρία του εσωτερικού ικανοποιητική για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Τέλος, σε ό,τι αφορά στην μέση κατανάλωση καυσίμου, μετρήσαμε 9,2 l/100 km, τιμή η οποία είναι σχετικά καλή, καθώς δεν τη προσδιορίζεις ούτε ως «χαμηλή» ούτε ως «υψηλή». 

Η συγκεκριμένη έκδοση της GLA απαιτεί κάποιο σεβαστό ποσό για να την αποκτήσει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής. Ωστόσο όποιος δύναται να το πράξει θα έχει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας σε κάθε τομέα του και με το κύρος της γερμανικής εταιρείας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLA 200 (1.33T) 4MATIC 163 PS AUTO (8G-DCT) 2021   TIMH €40.140   ΤΕΛΗ €113,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120 (163)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.620-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 206 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 162 g/km

MERCEDES-BENZ GLA 200 (1.33T) 4MATIC 163 PS AUTO (8G-DCT) 2021

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΟΘΟΝΕΣ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.

ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.