2022 BMW 420d Gran Coupe - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε την σπορ και πρακτική luxury limo


Δεν είναι SUV και έχει κινητήρα πετρελαίου. Μας απέδειξε όμως πως αν και δεν ανήκει στα top trend της εποχής, η 420d Gran Coupe είναι εξαιρετικά χαρισματική.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, Δ.Χ.
  • 6/1/2022

Η μόδα της εποχής μας θέλει τα αυτοκίνητα να είναι ψηλά, με μεγάλο όγκο ανήκοντας είτε στην κατηγορία των SUV είτε σε εκείνη των Crossover. Η μόδα της εποχής δεν θέλει επίσης τους κινητήρες πετρελαίου και υποστηρίζει πως η λύση βρίσκεται στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα. Η BMW προς τιμήν της δείχνει τον δρόμο σε κάθε κατεύθυνση. Έτσι διαθέτει αξιόλογα ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά SUV, αλλά ευτυχώς για εμάς, συνεχίζει να εξελίσσει και τα μοντέλα που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στο παρελθόν. Μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι η σειρά 4 Gran Coupe.

Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2014 και φέτος η δεύτερη γενιά. Πρόκειται για την πεντάθυρη εκδοχή της σειράς 4 και καταφέρνει να συνδυάζει την πρακτικότητα μιας σειράς 3 με την σπορ γραμμή μιας coupe σειράς 4. Παράγεται σε εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου-πισωκίνητες και τετρακίνητες-ενώ υπάρχει και η ηλεκτροκίνητη εκδοχή που ονομάζεται BMW i4.

Diesel και ήπια υβριδική!

Η BMW δεν αρκέστηκε απλά στο να μεταφέρει τα μηχανική μέρη της προηγούμενης γενιάς στη νέα. Παρά τον «πόλεμο» που μαίνεται κατά των κινητήρων diesel η BMW εξέλιξε ένα νέο δίλιτρο τετρακύλινδρο σύνολο που απλά αποδεικνύει το άδικο της υποθέσεως. Ο νέος κινητήρας εφοδιάζεται με σύστημα υπερσυμπίεσης δυο σταδίων και συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία.

Μια ισχυρή μίζα-γεννήτρια 48-volt και μια δεύτερη μπαταρία αυξάνουν την δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και την αποθήκευση αυτής της ενέργειας, η οποία χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού συστήματος αλλά και τη μείωση του φορτίου του κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και την αύξηση της συνολικής απόδοση. Η πρόσθετη ισχύς υπολογίζεται στους 11 ίππους. Η συνολική απόδοση φτάνει τα 190 PS αλλά πιο πολύ εντυπωσιάζει η ροπή των 400 Nm η οποία αποδίδεται ήδη από τις 1.750 rpm. Η υψηλή απόδοση συνδυάζεται με το πάγιο χαρακτηριστικό των diesel, την οικονομία στο καύσιμο, όπως θα δούμε και στην συνέχεια, ενώ συμμορφώνεται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d.

Με έμφαση στο συναίσθημα

Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί κάποιος να την επιλέξει σε σύγκριση με μια σειρά 3. Η απάντηση βρίσκεται κυρίως στην εξωτερική σχεδίαση. Ένα περισσότερο επιθετικό και sexy σχήμα που σε κάνει να νοιώθεις νέος και ελεύθερος άσχετα εάν δεν είσαι τίποτα από τα δυο! Στο εμπρός και πίσω μέρος μοιάζει ξεκάθαρα στην σειρά 4 Coupe. Εκεί συναντάμε και το πιο τολμηρό σχεδιαστικό στοιχείο του μοντέλου, που είναι η πολύ μεγάλη μάσκα. Είναι καθαρά προσωπικό θέμα, είναι ένα στοιχείο που έχει διχάσει αλλά σε κάθε περίπτωση όσο περνάει ο καιρός το συνηθίζουμε!

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής το περίγραμμα ήταν μαύρο (ανήκει στο πακέτο εξοπλισμού M Sport Pro που περιλαμβάνει σχεδιαστικά στοιχεία σε μαύρο χρώμα όπως την M πίσω αεροτομή, έχει κατά 1 ίντσα μεγαλύτερες ζάντες ελαφρού κράματος M, σπορ αυτόματο κιβώτιο Steptronic και σπορ φρένα M) και όχι ασημί οπότε τονιζόταν λιγότερο. Ωστόσο ο μεγάλος όγκος της μάσκας παραμένει. Το σίγουρο πάντως είναι πως όποιος ήταν στην αριστερή λωρίδα και έβλεπε στους καθρέφτες του την 4 Gran Coupe έκανε αμέσως δεξιά!

Στην πλαϊνή όψη έχει ξεκάθαρα τον δικό της χαρακτήρα. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι μικρότερες σε σύγκριση με μία Σειρά 3 ενώ οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο στα παράθυρα, όπως κάθε coupe που σέβεται τον εαυτό του. Επίσης στις πίσω πόρτες λείπει το χαρακτηριστικό τριγωνάκι στο πίσω μέρος του τζαμιού. Αυτό προσδίδει σχεδιαστική γοητεία, ωστόσο το μειονέκτημα είναι πως τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν εντελώς. Στο πίσω μέρος τα λεπτά φωτιστικά μας θυμίζουν την σειρά 8, ένα μοντέλο που γοητεύει με την σχεδίασή του. Η πίσω πόρτα σβήνει γλυκά λίγο πριν το τέλος του αμαξώματος. Ανοίγοντας τον χώρο αποσκευών ακολουθεί και το πίσω τζάμι, οπότε έχουμε αυξημένη πρακτικότητα, καλύτερη από κάθε sedan! Ο χώρος αποσκευών των 470 λίτρα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος αν και θα θέλαμε λίγο χαμηλότερο κατώφλι.

Υπόδειγμα ποιότητας

Το εσωτερικό είναι μια σπονδή στην ποιότητα και το φινίρισμα. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμα και σε σύγκριση με πολύ ακριβότερες κατασκευές ενώ σχεδιαστικά βασίζεται στην κλασσικές πλέον γραμμές που για πρώτη φορά συναντήσαμε στη Σειρά 8. Τα υλικά είναι εξαιρετικά όπως και η ποιότητα συναρμολόγησης. Ό,τι πιάνεις και ό,τι βλέπεις είναι εκπληκτικό. Το δέρμα άριστης ποιότητας καλύπτει μεγάλο μέρος των επιφανειών ενώ τα πλαστικά στην πλειοψηφία τους είναι μαλακά. Τα σπορ καθίσματα με το μονοκόμματο προσκέφαλο εκτός από άψογη σχεδίαση έχουν και πολύ καλή στήριξη. Το, επίσης, σπορ τριάκτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη και το λογότυπο Μ στο κάτω μέρος σου φτιάχνει την διάθεση. Το BMW Live Cockpit Professional διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό σύστημα που περιλαμβάνει πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με μία οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και οθόνη πολυμέσων 10,25”.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενώ βρίθει πληροφοριών δεν σε συνεπαίρνει με το lay out. Είναι και η έλλειψη στροφομέτρου στο προφίλ comfort (υπάρχει στο προφίλ Sport) που θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει. Από την άλλη η οθόνη πολυμέσων σου λύνει τα χέρια με τις δυνατότητες συνδεσιμότητας ενώ χαρακτηρίζεται από τα κορυφαία γραφικά.

Επίσης θεωρούμε την τοποθέτησή της σοφή, μιας και εξέχει όσο πρέπει για να είναι ευανάγνωστη χωρίς από την άλλη να διαταράσσει τις σχεδιαστικές γραμμές του ταμπλό. Μας άρεσε επίσης το γεγονός πως κάτω από τους αεραγωγούς υπάρχουν ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό και ακόμα παρακάτω χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Αυτή η αρχιτεκτονική κάνει την ζωή πιο εύκολη σε αντίθεση με κάποιες εταιρίες που σε αναγκάζουν να χειριστείς τα πάντα μέσα από την οθόνη. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι πολύ καλοί ενώ και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι πολύ καλός, παρά την coupe φορεσιά. Ωστόσο η είσοδος και ακόμα περισσότερο η έξοδος από την πίσω σειρά καθισμάτων είναι πιο δύσκολη από ένα συμβατικό sedan.

Unstoppable

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW Σειρά 4 Gran Coupe 420d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 10

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ90

Ξέρετε τι επιθυμείς λίγο μετά αφότου κάτσεις πίσω από το τιμόνι της 420d Gran Coupe; Να γυρίσεις μαζί της τουλάχιστον όλη την Ευρώπη! Εμείς δεν προλάβαμε παρά να διανύσουμε σε ένα τριήμερο μόλις 1.100 km επισκεπτόμενοι τα Ζαγοροχώρια! Η κούρασή μας όταν επιστρέψαμε ήταν ανύπαρκτη, τόσο που θα πεταγόμασταν για έναν καφέ στην Θεσσαλονίκη! Η ευθυβολία της και η στιβαρότητά της σε συνδυασμό με την καμπίνα που θυμίζει business class δημιουργούν μια μοναδική περίπτωση χιλιομετροφάγου.

Η ανάρτηση ελέγχει πολύ αποτελεσματικά το αμάξωμα ενώ ακόμα και στην σκληρή ρύθμιση δεν κουράζει. Είναι σφιχτή και παρά τους τροχούς των 19 ιντσών δεν περνά στους εσωτερικό της καμπίνας ανεπιθύμητους κραδασμούς. Το ζύγισμα του πλαισίου δείχνει εξαιρετικό. Χάρη και στα φαρδιά εμπρός ελαστικά (245/40-R19) η υποστροφή είναι ανύπαρκτη. Αυτή η BMW διαχειρίζεται τις στροφές με έναν εξαιρετικό τρόπο. Απενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παραμένει η συμπαγής και ακλόνητη συμπεριφορά. Υπερστροφή θα προκύψει μόνο μετά από προσπάθεια μιας και το grip θυμίζει τετρακίνητο, παρά την κίνηση μόνο στον πίσω άξονα!

Σε όλα τα παραπάνω να συμπληρώσουμε και το εξαιρετικό συνδυασμό «κινητήρα-κιβώτιο». Γραμμική απόδοση και πλούσια ροπή συνδυάζονται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που επιλέγει πάντα την σωστή σχέση ενώ χαρακτηρίζεται και από τις ομαλές αλλαγές. Οι επιταχύνσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές ενώ η μέση κατανάλωση που πετύχαμε θυμίζει περισσότερο ένα αυτοκίνητο πόλης!

Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί μέσα στο αυτοκίνητο και αυτό που σε περιβάλλει σε εμπνέει θετικά. Τον ρόλο τους παίζουν και τα καθίσματα που εκτός από πολύ καλή πλευρική στήριξη αποδείχθηκαν και άνετα μετά από πολλές ώρες οδήγησης. Παρά την έλλειψη πλαισίων στα παράθυρα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ανύπαρκτοι. Ένα μικρό ρόλο σίγουρα θα παίζουν και οι χειρολαβές οι οποίες, σε αντίθεση με όλες τις BMW-εξαιρείται η νέα σειρά 2 Coupe, η i4 και iX-, δεν εξέχουν από την επιφάνεια των θυρών.

State of the art

Το μόνο της μειονέκτημα είναι πως με τιμή εκκίνησης τα 57.050 € δεν είναι προσιτή στο ευρύ κοινό. Από την άλλη αυτά τα χρήματα «τα βλέπεις» συμβιώνοντας μαζί της. Σε πείσμα των καιρών αρκούν λίγες μέρες μαζί της για να καταλάβεις πως τα SUV δεν είναι το παν ή πως οι κινητήρες πετρελαίου είναι χαρισματικοί. Στον ανοικτό δρόμο θα σε ταξιδέψει με μοναδική άνεση και σιγουριά. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή όπως και η ισορροπία του πλαισίου. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την κορυφαία τεχνολογία αλλά και από την πολυτέλεια, ενώ σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ο δίλιτρος κινητήρας που εκτός από πολύ καλές επιδόσεις σε κάνει να ξεχνάς το πρατήριο καυσίμων με την χαμηλή κατανάλωσή του. Μπράβο στην BMW λοιπόν που συνεχίζει να παρουσιάζει κορυφαία μοντέλα που έχουν μικρότερη ζήτηση σήμερα όντας ταυτόχρονα εξαιρετική και στα μοντέλα πρώτης γραμμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 4 Gran Coupe 420d 2022   TIMH €57.050   ΤΕΛΗ €158,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,5 sec, τελική 235 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,7 L/100km, 132 g/km

BMW Σειρά 4 Gran Coupe 420d 2022

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ΚΑΤΑ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΜΑΣΚΑΣ, ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ