2022 BMW iX3 - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε την πολυτελή ηλεκτρική Χ3


Πέρασαν κιόλας 8 ολόκληρα χρόνια από την κυκλοφορία του πρωτοπόρου BMW i3, εκείνου του ενός όγκου περίεργου αλλά θαυματουργού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης. Η ανανεωμένη πλέον iX3 είναι το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής των Βαυαρών και αυτή τη φορά έρχεται στην καρδιά της ηλεκτρικής μετάβασης της βιομηχανίας. Τι αποτύπωμα μας άφησε;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/5/2022

Το πρωτοποριακό BMW i3 θα ανήκει πολύ σύντομα πλέον στην ιστορία. Φαίνεται απίστευτο, αλλά εκείνο το ενός όγκου -monovolume- περίεργο και καινοτόμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης παρουσιάστηκε πίσω στο 2013 και η BMW πρόκειται να τερματίσει την παραγωγή του στην Λειψία τον ερχόμενο Ιούλιο.

Έφερε πολλές καινοτομίες, όπως το αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα  (CFRP) που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Η δομή αμαξώματος του BMW i3 αποτελούνταν αποκλειστικά από αυτό το ελαφρύ και ανθεκτικό υλικό, αντισταθμίζοντας το πρόσθετο βάρος των μπαταριών του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Άφησε πίσω του κληρονομιά και παρακαταθήκη ολόκληρη την ηλεκτρική υπομάρκα BMW i της βαυαρικής εταιρείας, η οποία εκτός των άλλων μας έδωσε και ένα θαυμαστό ηλεκτρικό σπορ κουπέ, την BMW i8. Τα επόμενα δείγματα γραφής είναι εξαιρετικά προηγμένα τεχνολογικά και δείχνουν το μέλλον της αυτοκίνησης και της ηλεκτροκίνησης, και φυσικά μιλάμε για τα νέα BMW i4 και BMW iΧ.

Στο ενδιάμεσο αυτής της ολοκληρωτικής μετάβασης του Γερμανού κατασκευαστή στην ηλεκτροκίνηση, προέκυψε το κυρίως θέμα της δοκιμής μας, η BMW iΧ3. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική SAV πρόταση της βαυαρικής φίρμας είχε έναν παγκόσμιο προσανατολισμό. Πέρασε στην παραγωγή τον Οκτώβριο του 2020 στις εγκαταστάσεις της BMW Brilliance Automotive στην Κίνα, αλλά σχεδιάστηκε στη Γερμανία δια χειρός Πάνου Καρρά.

Πριν καν να συμπληρωθεί ένας χρόνος από την έναρξη της παραγωγής της, η BMW ανακοίνωσε την ανανέωση της εμφάνισής της τον Αύγουστο του 2021. Η facelift iX3 της δοκιμής μας έχει ένα πιο έντονα σχεδιασμένο εμπρός μέρος με μεγαλύτερα νεφρά και διαφορετικά γραφικά στα πίσω φώτα. Το λίφτινγκ δεν άλλαξε πολλά πράγματα, κάνοντας απλά το όλο σύνολο πιο φρέσκο, ενώ στο εσωτερικό έφερε μία μεγαλύτερη οθόνη για το σύστημα infotainment.

Αυτή η Χ3 στην πραγματικότητα είναι πολύ φυσιολογική. Είναι απλώς μία άλλη ηλεκτρική Χ3 και δεν σχεδιάστηκε από την αρχή ως ηλεκτρική. Αντίθετα με το αντίπαλο Audi Q4 e-tron για παράδειγμα, το οποίο σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό μοντέλο με ό,τι θετικό μπορεί να σημαίνει αυτό για το σχεδιασμό του πλαισίου, το βάρος, το ζύγισμα και την εκμετάλλευση της ενέργειας.

Ποια είναι η BMW iΧ3;

Στην ουσία είναι μία κλασική Χ3, όπως αυτές που ξέρουμε με μόνη διαφορά το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Αυτό είναι το BMW eDrive 5ης γενιάς, που ενσωματώνει την πιο σύγχρονη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της BMW. Ο ηλεκτροκινητήρας, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και η ηλεκτρονική μονάδα είναι ενσωματωμένα σε μία μονάδα σχετικά μικρών διαστάσεων.

Το πακέτο των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι κάτω από το πάτωμα, ενώ έχει ονομαστική χωρητικότητα 80 kWh (ωφέλιμη 74 kWh) και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία φτάνει τα 460 χιλιόμετρα κατά τον κύκλο WLTP.

Η μέγιστη απόδοση του συστήματος φτάνει τους 286 PS και η μέγιστη ροπή τα 400 Nm.  Αυτό σημαίνει ότι χάρη στην απόδοση των 286 ίππων οι επιδόσεις στα χαρτιά είναι εντυπωσιακές. Η BMW iX3 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η BMW iX3 έχει την πολυτέλεια και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν κάθε σύγχρονη BMW και ειδικά τις SUV υλοποιήσεις της φίρμας. O οδηγός έχει μπροστά του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά θα θέλαμε έναν πιο εμπνευσμένο εσωτερικό σχεδιασμό που να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πρότυπα της εταιρείας, δίνοντας στην ηλεκτρική iX3 μία πιο ξεχωριστή ίσως υπόσταση.

Ο εξοπλισμός είναι εντυπωσιακά πλούσιος από την βασική έκδοση, με τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, την πανοραμική ηλιοροφή, τα ηλεκτρικά καθίσματα, τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3'', την προσαρμοζόμενη ανάρτηση και αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών να περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Επιπλέον, άλλα στοιχεία που περιλαμβάνονται είναι η πλήρης ομπρέλα των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης Driving Assistant Professional με Steering και Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant, σύστημα πλοήγησης με BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant, καθώς και ενσωμάτωση όλων των δυνατοτήτων συνδεσιμότητας με smartphone με Apple CarPlay και Android Auto.

Οδηγώντας

Στην πράξη, η αίσθηση επιτάχυνσης είναι αρκούντως εντυπωσιακή, αλλά όχι με τον ίδιο καθηλωτικό όπως σε άλλες ηλεκτρικές κατασκευές αντίστοιχης ιπποδύναμης, αλλά η iΧ3 μαζεύει εύκολα και ακούραστα πολλά χιλιόμετρα στον ανοικτό δρόμο. Η ποιότητα κύλισης και η αίσθηση άνεσης είναι υπεράνω κάθε κριτικής, όπως μας έχουν συνηθίσει οι SAV δημιουργίες των Γερμανών, από τις παραδοσιακές βενζινοκίνητες και ντίζελ εποχές.

Ο όγκος και το αυξημένο βάρος των 2,2 τόνων φυσικά περιορίζουν τις όποιες ανησυχίες του οδηγού για σπορ οδήγηση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η iX3 δεν συμπεριφέρεται όπως οφείλει στην καταγωγή της. Για τα δεδομένα του βάρους και του ύψους της δίνει μία πολύ πειστική αίσθηση σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε κλειστές διαδρομές, χωρίς να είναι αυτή η φιλοσοφία κατασκευής της.

Αυτή δεν είναι άλλη από την αποδοτικότητα και την αυτονομία. Και εκεί τα καταφέρνει πολύ καλά. Στην σύντομη συμβίωση μας μαζί της, η iΧ3 φάνηκε να μπορεί να επιβεβαιώσει και στην πράξη τα 460 χιλιόμετρα της μέγιστης θεωρητικής αυτονομίας ή έστω να τα πλησιάσει αρκετά. Με μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας κοντά στις 18,5 kWh/100 km, η τιμή των 400 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση φαίνεται απόλυτα ρεαλιστική. Εντός πόλης, με την αξιοποίηση του αποδοτικού προγράμματος Eco Pro και τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, η μέση κατανάλωση ενέργειας μπορεί να πέσει και κοντά στις 16,5 kWh/100 km.

Συμπερασματικά, με την BMW iX3 έχουμε να κάνουμε με ένα τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό SUV που έχει αρκούντως ικανοποιητική αυτονομία και την δεδομένη ποιότητα και κατασκευαστική πιστότητα της BMW. Μπορεί να μην έχει στο DNA της τον καινοτόμο χαρακτήρα μίας αμιγώς ηλεκτρικής κατασκευής και να βασίζεται σε ένα υπάρχον σχέδιο, αλλά αυτό δεν της στερεί την κορυφαία ποιότητα και υλοποίηση που έχει την υπογραφή της BMW.

Κλείνοντας, για τον οδηγό που ψάχνει ένα εγνωσμένης αξίας premium SUV με πρώτη επιλογή την ηλεκτρική φύση του, η BMW iX3 με την τιμή της να ξεκινά πλέον από τα 61.940 ευρώ, δεν ακούγεται και τόσο ακριβή όσο σε πρώτη ανάγνωση. Πόσο μάλλον δε, όταν η τιμή της πέφτει στα 55.940 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW iX3 2022   TIMH €61.940   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 210 (286)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/17.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,5 kw/100km, 0

BMW iX3 2022

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ.

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ.