Αποστολή στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Renault Clio


Το νέο Renault Clio επιβεβαίωσε τις υψηλές προσδοκίες μας, υπερνικώντας τους περιορισμούς που θέτει το φυσικό του μέγεθος και ο εξ ορισμού αστικός προσανατολισμός του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/5/2019

Πίσω από κάθε επιτυχημένη αυτοκινητοβιομηχανία κρύβεται ένα καταξιωμένο supermini. Με αυτήν την απλοϊκή μεν, απολύτως πραγματιστική δε παραδοχή στις αποσκευές μας, ταξιδέψαμε έως το δυτικότερο άκρο της ιβηρικής χερσονήσου, την φιλόξενη Πορτογαλία, με μοναδικό σκοπό την πρώτη -ουσιαστική- επαφή μας με την πέμπτη κατά σειρά γενιά του ενός αυτοκινήτου που μετρά σχεδόν 30 χρόνια ζωής, έχοντας σημειώσει σε αυτές τις τρεις δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας στις μπροσούρες της Renault περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις.

Ο λόγος για το νέο Clio, ίσως τη σημαντικότερη πρόταση που πρόκειται να υποδεχθεί τη φετινή χρονιά η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κινείται πλέον στη μετά Carlos Ghosn εποχή, εξετάζοντας εσχάτως το υπαρκτό ενδεχόμενο νέων συμμαχιών (βλέπε FCA). Ας μην σταθούμε όμως στα επιχειρηματικά σχέδια των Γάλλων καθώς είναι σχεδόν σίγουρο ότι με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύουμε να αδικήσουμε το νέο και πολλά υποσχόμενο Clio.

Ένα Clio που αποκαλύφθηκε στο κοινό τον περασμένο Μάρτιο, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, κερδίζοντας τις εντυπώσεις όχι τόσο με τον αναμενόμενα κομψό και ως έναν βαθμό προβλέψιμο σχεδιασμό του αλλά κυρίως με την καθολική-θεαματική αναβάθμιση των ποιοτικών και εξοπλιστικών προδιαγραφών του.

Η αλήθεια είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση οι Γάλλοι δεν θέλησαν να εξαντλήσουν τη σχεδιαστική τους δεινότητα, γκρεμίζοντας οριστικά τις γέφυρες που συνδέουν το χθες με το σήμερα ενός αυτοκινήτου με δεκάδες χιλιάδες πιστούς οπαδούς.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το νέο Clio έχει δημιουργηθεί πάνω σε μια νέα, ακλόνητη βάση η οποία το επανατοποθετεί στο επίκεντρο των τεχνολογικών εξελίξεων, παρά τη διακριτική μεν, υπαρκτή δε αναπροσαρμογή των αναλογιών του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος (το συνολικό μήκος και το ύψος παρουσιάζουν οριακή μείωση), από τη γενική εικόνα του γαλλικού supermini λείπουν τα στοιχεία νεωτερισμού τα οποία θα του επέτρεπαν να εξωτερικεύσει την αξιοσημείωτη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στους περισσότερους από τους επιμέρους τομείς.

Διαμετρικά αντίθετη είναι η αίσθηση που αποκομίζεις από τον θάλαμο επιβατών. Η εικόνα του cockpit αποκαλύπτει από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της Renault να δοκιμάσει τα... οικονομοτεχνικά όρια της κατηγορίας, προσεγγίζοντας επί της ουσίας τα ποιοτικά και εξοπλιστικά στάνταρ ανώτερων κατασκευών.

Το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τις επιφάνειες του ταμπλό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο, όπως απαρατήρητη δεν θα μπορούσε να περάσει και η κάθετης διάταξης οθόνη αφής μεγέθους 9,3 ιντσών που κοσμεί την κεντρική κονσόλα, εξασφαλίζοντας άμεση πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως οι εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Αν και είναι νωρίς να μιλήσουμε για τα στοιχεία εξοπλισμού, αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός κατάλογος διαθέτει όλες τις απαραίτητες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας που η Renault τοποθετεί κάτω από την ομπρέλα του EASY DRIVE.

Μένοντας στην ασφάλεια και δη την παθητική, οι πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP πιστοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του γαλλικού supermini.

Τα καλά νέα, όμως, δεν σταματούν εδώ, καθώς η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει «χτιστεί» το νέο Clio -γνωστή με την κωδική ονομασία CMF-B- έχει μεταμορφώσει την εικόνα του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Σαφής, λοιπόν, είναι η βελτίωση που παρουσιάζει το σύστημα διεύθυνσης μεταφέροντας μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών στα χέρια σου, όπως άλλωστε και η ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να ανταποκρίνεται ως επί το πλείστο στα καθήκοντά της έχοντας και την υποστήριξη του ακλόνητου πλαισίου.

Στην προσαρμοστικότητα του γαλλικού συνόλου συμβάλλει και η παρουσία του συστήματος MULTI-SENSE, το οποίο σου χαρίζει τη δυνατότητα να επιλέξει το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης και να μεταβάλλεις τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμα και του αυτόματου κιβωτίου, όπου αυτό διατίθεται.

Στη δική μας περίπτωση, η ημιαυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (EDC) αποδείχθηκε ένας εξαιρετικός παρτενέρ για τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1.332 κ.εκ., η μέγιστη απόδοση του οποίου σταματά στους 130 ίππους και τα 240 Nm ροπής.

Με τρεις κυλίνδρους και χωρητικότητα 1,0 λίτρου, ο δεύτερος τη τάξη υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ στη βάση της γκάμας του νέου Clio τοποθετούνται δύο ατμοσφαιρικά σύνολα 999 κ.εκ. απόδοσης 65 και 75 ίππων.

Ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού μπορεί να θεωρήσει κανείς και την παρουσία ενός πετρελαιοκινητήρα ανάμεσα στις τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου, ο οποίος μάλιστα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος αποδίδοντας από 1.461 κ.εκ. 85 και 115 ίππους.

Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, το Clio πέμπτης γενιάς θα αποκτήσει ένα υβριδικό σύστημα το οποίο θα φροντίζει για την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Στα του οίκου μας, η άφιξη του γαλλικού supermini στην ελληνική αγορά αναμένεται να πραγματοποιηθεί το προσεχές φθινόπωρο και ειδικότερα στα τέλη Σεπτεμβρίου, χωρίς παρόλα αυτά να έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστές οι τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού.