Δοκιμάζουμε: Renault Captur 1.5 DCi 110 PS


Το νέο Renault Captur παίρνει από το χέρι την κατηγορία ολόκληρη αναβαθμίζοντας την καθώς φέρνει στο προσκήνιο όχι μόνο νεανικότητα, customization ή αντιληπτή ποιότητα αλλά και κάτι ακόμη: έναν premium αέρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/2/2018

Και μπορεί να έχασε λίγο από τον αθώο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα της «πρώτης φοράς» το Captur, μετεξελίχθηκε όμως, απέκτησε πολύ πιο αναβαθμισμένη εικόνα στα κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του. Τώρα είναι πλέον πολύ πιο premium πολύ πιο μοντέρνο, πολύ πιο...Kadjar με τη μάσκα, τις γρίλιες με το τρισδιάστατο ανάγλυφο, τα Full-LED Pure Vision φωτιστικά σώματα και τα φωτιστικά ομίχλης να συνθέτουν ένα ξεκάθαρα γαλλικό, φινετσάτο σύνολο.

Τα πίσω φώτα έχουν κι αυτά μια πιο τρισδιάστατη προσέγγιση, ενώ μέχρι και οι ζάντες ελαφρού κράματος με ελαστικά Michelin Primacy 3 διάστασης 205/55-R17 (μάλιστα! 17άρα ζάντα σε ένα compact crossover!) συγκαταλέγονται στα σημεία ενδιαφέροντος καθώς δείχνουν πολύ hi-tech. Χωρίς πολλά πολλά, το νέο Captur συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον δυναμικών συμπαγών crossovers με αυτή του την ανανέωση. Συνάμα με 30 συνδυασμούς διχρωμίας και 6 διαφορετικά σαλόνια το νέο crossover απέκτησε έναν ακόμη πιο έντονο χαρακτήρα εξατομίκευσης.

 

Το εσωτερικό

απαρτίζεται από αρκετά... ημίσκληρα πλαστικά με άλλα λόγια μια ιδιαίτερη, ευπρόσδεκτη υφή που δεν είναι «βούτυρο» αλλά ούτε και «ξύλο». Νέα πάνελ στις πόρτες, νέο τιμόνι και επιλογέας προσθέτουν πόντους ποιότητας όπως και το αλουμίνιο (εκεί που άλλοι βάφουν τα πλαστικά). Τα όργανα δεν έχουν αλλάξει με ψηφιακό ταχύμετρο και ένα αναλογικό στροφόμετρο το οποίο δείχνει μέχρι τις 5.000rpm (μέχρι εκεί είναι και το όριό του). Εδώ, το βράδυ ο οδηγός θα διακρίνει το «μάτι της οικονομίας», μια μικρή μπάρα που μεταλλάσσει χρώματα αναλόγως πατήματος γκαζιού (με το πράσινο να υποδηλώνει οικονομία).

Υπάρχει επίσης οθόνη multimedia 7 ιντσών με το πρόγραμμα R-Link και μενού στα ελληνικά αλλά και σύστημα πλοήγησης (το navigation εντούτοις αργεί να φορτώσει διαδρομές, ενώ απαιτεί και μια κάποια εξοικείωση). Σε επίπεδο παραμετροποιήσεων υπάρχει μόνο το κλασικό πρόγραμμα Eco για διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα και του κλιματισμού με επακόλουθο μια κάποια οικονομία καυσίμου. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς αλλά κι εδώ -όπως σε όλα τα γαλλικά μοντέλα της κατηγορίας- οι ποτηροθήκες είναι μικρές. Το ντουλαπάκι της πλευράς του συνοδηγού όμως εξακολουθεί να είναι αυτό το γιγάντιο συρτάρι 11,5 λίτρων που μας έμαθε το προηγούμενο Captur.

Ισορροπημένα είναι τα πράγματα πίσω όπου έχουμε ένα σχετικά καλό άνοιγμα θυρών και μια καλή είσοδο όπου δύο εύσωμοι θα βολευτούν θαυμάσια απόρροια του κορυφαίου μεταξονίου στα 2,6 μέτρα. Εδώ το Captur έχει συρόμενο κατά 16 cm και διαιρούμενο το πίσω κάθισμα κάτι που δε συναντάμε πια συχνά σε αυτοκίνητα της κατηγορίας. Το αυτό ισχύει και για τα καλύμματα των καθισμάτων που με ειδική σχεδίαση (και άφθονο φερμουάρ) βγαίνουν και πλένονται (αν και στο αυτοκίνητο δοκιμής θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη για τα εμπρός καθίσματα). Ο χώρος αποσκευών είναι εξαιρετικός, δύο επιπέδων και αυξομειώνει τη χωρητικότητά του αναλόγως θέσης καθισμάτων. Πραγματικά είναι ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

 

Ολοζώντανο

Το αυτοκίνητο έχει βελτιώσει δραματικά τον τομέα «επιδόσεις» λόγω της τοποθέτησης του δυνατού συνόλου diesel 1,5 dCi με 110 ίππους (8βάλβιδο με turbo και άμεσο ψεκασμό) μαζί με 6άρι μηχανικό κιβώτιο άριστο στις αλλαγές και με κλιμάκωση τυπική για diesel όχημα. Αυτοί οι 20 περισσότεροι ίπποι και τα 40 Nm περίσσειας ροπής (από 220 στα 260 Nm) συγκριτικά με το 1.5 dCi 90 μοτέρ φαίνονται σε κάθε περίπτωση. Έτσι το 0-100 km/h από τα 13,1 sec έπεσε στα 11,4 sec ενώ και οι ρεπρίζ είναι πιο ζωντανές ιδίως στις μεσοϋψηλές στροφές του κινητήρα.

Στον δρόμο, το νέο Captur είναι άνετο και έχει προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση δεν έχει πολύ σφιχτή ρύθμιση κάτι που είναι κοινός τόπος για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, πλέει λίγο περισσότερο από ένα Clio (στο οποίο άλλωστε βασίζεται) ενώ απορροφά αποτελεσματικά τόσο μια λακκούβα στην άσφαλτο όσο και κάποιες φυτευτές πέτρες στο χώμα. Εδώ τα 17 cm απόστασης από το έδαφος είναι μια πολύ καλή παρακαταθήκη για κίνηση σε κακό ανάγλυφο. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας μόνο μπορεί κατά περίπτωση να προκαλέσει μικρές μετατοπίσεις στην είσοδο στροφής. Επίσης σε πιεσμένο τέμπο έδειξε κάποιες τάσεις υποστροφής περισσότερα του αναμενόμενου αλλά με το γρήγορο ESP (που δεν απενεργοποιείται) διορθώνει εύκολα τα «κακώς κείμενα».

Το τιμόνι βέβαια εξακολουθεί να έχει μια κάποια ηλεκτρική αίσθηση, κληρονομία των περισσότερων Renault της τελευταίας δεκαπενταετίας, αλλά μόλις το συνηθίσεις διαπιστώνεις ότι είναι γρήγορο στις εντολές του οδηγού.  Σε υψηλές ταχύτητες διακρίναμε την πολύ καλή αεροδυναμική φροντίδα, (υπάρχουν μάλιστα ενεργά κλαπέτα ελεγχόμενης ροής αέρα εμπρός και μελετημένο αεροδυναμικά πάτωμα), οπότε ένα ταξίδι είναι προσόν του αυτοκινήτου. Σε τέτοιο ρυθμό η κατανάλωση βρίσκεται πέριξ των 4 /100 km ενώ με μέση κατανάλωση στα 5,9 l/100km έχουμε και αποδεδειγμένη οικονομία.

 

Όμορφο

Το νέο Captur διατηρεί τον άριστο συνδυασμό άνεσης, πρακτικότητας και οδικής συμπεριφοράς που η Renault γνωρίζει καλά. Τώρα που τα crossovers έχουν πολλαπλασιαστεί με γεωμετρική πρόοδο το γαλλικό μοντέλο ανανεώθηκε σε ό,τι έχει να κάνει με τους τομείς της αντιληπτής ποιότητας αλλά και της απόδοσης/επίδοσης με τον κινητήρα του ομίλου Renault-Nissan που εξοπλίζει πλείστα μοντέλα του ομίλου (και όχι μόνο!). Δυστυχώς, όπως και στην περίπτωση άλλων diesel εκδόσεων η τιμή του Captur δοκιμής μας ξεπερνά τα 21.000 ευρώ, μπαίνοντας σε άλλες κατηγορίες οχημάτων, μεγαλύτερες όπως είναι το Kadjar. Σε κάθε περίπτωση, το Captur μας δείχνει για άλλη μια φορά το δρόμο για το πως μπορεί μια απλή λύση να είναι στιλάτη, ποιοτική και ασφαλής. Και όπως και πριν πέντε χρόνια θα κλείσουμε τη δοκιμή μας με την ίδια προτροπή: Άντε, και τετρακίνητο.

YΠΕΡ

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ
  • ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΑΝΕΣΗ
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ

  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΤΑΝ ΠΙΕΣΤΕΙ
  • ΤΙΜΗ
 

TECH INFO

Renault Captur 1.5 dCi 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 81(110)/4.000
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)260/1.750
ΚΙΒΩΤΙΟΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΜΑΞΩΜΑ 
ΜXΠXΥ (mm) 4.122x1.778x1.556
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)2.606
ΒΑΡΟΣ (kg)1.190
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max455/1.235
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 
0-100 km/h (s) 11,4
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)182
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*4,0/3,6
ΜEΙΚΤΗ*3,7
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ5,9
ΕΚΠΟΜΠΗCO2(g/km)*101
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)21.140
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)98,9

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

Renault Captur 1.5 dCi 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ   9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ  9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ  8
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ8

VALUE FOR MONEY

7
ΣΥΝΟΛΟ       83