Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz A-Class 160 109 PS


To προφανές είναι πως δημιουργήθηκε για να είναι πιο προσιτή οικονομικά. Το ουσιαστικό είναι ότι με αυτή έκδοση της A-Class ίσως δεν χρειάζεσαι απαραίτητα κάποια από τις πιο ισχυρές "αδερφές" της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 17/11/2019

O αριθμός «160» που φιγουράρει πλάι στην ονομασία της καινούργιας Α-Class σημαίνει ότι πρόκειται για μια «ειδική» έκδοση του πολυτελούς μικρομεσαίου μοντέλου της Mercedes-Benz. Μια έκδοση που απευθύνεται σε αγορές χωρών οι οποίες αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες -καλή ώρα, δηλαδή. Κατανοητό (από τους υποψήφιους αγοραστές) και θεμιτό (εκ μέρους της εταιρείας). 

Η πρακτική αυτή ακολουθείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες περισσότερο σαν «υπηρεσία» προς τους ήδη ή τους εν δυνάμει πελάτες τους παρά σαν κάτι που θα τους αποφέρει κέρδος. Αλλιώς, για να το πούμε καλύτερα, το κέρδος τους είναι ότι καινούργιοι αγοραστές αποφασίζουν να ενταχθούν στο πελατολόγιο της εκάστοτε μάρκας και απομένει στην εταιρεία εάν θα τους κρατήσει στους κόλπους της ή όχι, σε βάθος χρόνου. 

Εν προκειμένω, το ίδιο ισχύει και με τη Mercedes-Benz. Η ένταξη της A-Class 160 στην γκάμα της είναι η ευκαιρία που ανέμεναν κάποιοι για ν’ αποκτήσουν ένα μοντέλο της εταιρείας σε προσιτότερη τιμή. Εκτός αυτού, είναι μια ευκαιρία και για την ίδια την εταιρεία να «δοκιμάσει τις δυνάμεις της» με οχήματα τα οποία δεν έχουν τη (δεδομένη για μια Mercedes-Benz) «εξοπλιστική υπεροπλία», διατηρώντας -ωστόσο- τις βασικές αξίες πολυτέλειας και ασφάλειας που τη χαρακτηρίζουν.

Βασική, αλλά όχι λιτή

Σε ξαφνιάζει αυτή η A-Class. Σε ξαφνιάζει με έναν τρόπο που απηχεί στην ασφάλειά σου, στην ασφάλεια των επιβατών, όπως και σε αυτή των πεζών και των άλλων οδηγών. Εάν αφαιρεθείς προς στιγμήν ή εάν πλησιάσεις προς την άκρη του δρόμου (και με την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαγράμμιση σε αυτόν), το αυτοκίνητο θα σε «ξυπνήσει». Η απρόσμενη (για τον οδηγό) μείωση της ταχύτητας, το τράνταγμα στο τιμόνι και η ανάληψη πρωτοβουλίας για τη διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας είναι κάτι που ίσως δεν το αναμένεις εκείνη τη στιγμή αλλά εκτιμάς αμέσως την ύπαρξη του συστήματος «Active Lane Change Assist».

Η καινούργια A-Class βασίζεται στη πλατφόρμα «MFA2» η οποία χαρακτηρίζεται για τις δυνατότητες ενσωμάτωσης πληθώρας σύγχρονων ηλεκτρονικών ασφάλειας και ενημερωδιασκέδασης, για την ευρυχωρία που προσφέρει στους επιβάτες αλλά και για την σχετικά απλή (για λόγους κόστους) στη δομή της ανάρτηση. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει πολλά πλεονεκτήματα, πέραν των έγχρωμων οθονών που υπάρχουν στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων και οι οποίες, αναμφισβήτητα, αποτελούν τον πρωταγωνιστή στο εσωτερικό της. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ Α-Class 160 109 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Στη βασική της έκδοση, και οι δύο είναι διαγωνίου 7,0 in -φυσικά, με αυτή της κονσόλας να είναι αφής. Υπάρχει το σύστημα «Dynamic Select», το πολυδιαφημισμένο σύστημα «MUBX», χαμηλωμένη σε ύψος ανάρτηση, σύστημα cruise control, σπορ τιμόνι με ενσωματωμένους διακόπτες για τον χειρισμό επιμέρους συστημάτων και οθόνη οπισθοπορείας. Οι παραπάνω γραμμές δείχνουν ότι περιλαμβάνονται αρκετά από τα εξοπλιστικά στοιχεία που συντελούν στην ασφάλεια και την άνεση των επιβατών, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει κάποιος επιπλέον χρήματα για να τα αποκτήσει. Γενικά, η βασική έκδοση της A-Class διαθέτει ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού και αναδεικνύεται σε μια πολύ συμφέρουσα αγορά, συνυπολογίζοντας το «Welcome Freedom» και το κύρος της εταιρείας.

Εντυπώσεις

Ο νέος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας (που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τον Όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi) έχει ήδη χαρακτηριστεί από τους καλύτερους του είδους του. Στην A-Class είναι γνωστός για την απόδοσή του είτε των 136 PS είτε των 163 PS. Συνεπώς, όταν κάποιος ακούει ότι στη συγκεκριμένη εκδοχή του αποδίδει «μόνο» 109 PS είναι λογικό να τον θεωρεί «αναγκαίο κακό», ελέω οικονομικότερης τιμής αγοράς.

Εντούτοις, αποδεικνύεται πολύ καλύτερος του αναμενόμενου, στην πράξη. Τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, απόδοσης της ροπής του από τις σχετικά χαμηλές rpm και η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων κάνουν την A-Class 160 να κινείται αξιοπρεπέστατα, σε βαθμό που -ως οδηγός- να τη συνηθίσεις πολύ γρήγορα και να μην αισθάνεσαι την έλλειψη της μεγαλύτερης ισχύος. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλό σε αίσθηση και σχετικά άμεσο στη λειτουργία του ενώ διαθέτει και σύστημα «rev-matching» για να γίνονται ομαλά οι αλλαγές όταν ο οδηγός «κατεβάζει» σχέση σε αυτό.

Στον δρόμο, η A-Class είναι σχετικά άνετη, με την ανάρτηση να είναι σφιχτή σε αίσθηση, μεν, αποδοτική σε απορροφητικότητα, δε. Ο ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος είναι ρυθμισμένος με τρόπο που να συμβάλλει στην αίσθηση που πρέπει να έχει ένα όχημα της πολυτελούς μικρομεσαίας κατηγορίας, στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το επίπεδο θορύβου, στο εσωτερικό του οχήματος, χαμηλό.

Η A-Class 160 μάς άφησε καλές εντυπώσεις, στο σύνολό της. Αν και αποτελεί μια έκδοση η οποία στοχεύει σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, δεν παύει να παραμένει ένα τυπικό δημιούργημα της γερμανικής εταιρείας, μια επί της ουσίας Mercedes-Benz. Δεν είναι το ίδιο πλούσια εξοπλιστικώς ούτε το ίδιο γρήγορη όσο οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Όμως, είναι τόσο επαρκής και ομοιογενής, ως σύνολο, ώστε να μην αποζητάς απαραίτητα το επιπλέον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ Α-Class 160 109 PS 2019   TIMH €24.631   ΤΕΛΗ €152,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 80 (109/)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/3.000-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 127 g/km

MERCEDES-BENZ Α-Class 160 109 PS 2019

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΠΙΣΩ, ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΟΨΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.