Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz X-Class Rock Εdition 250d 4Matic


ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΤΑΝΕ ΤΟ ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΕΞΑΠΙΛ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ X-CLASS Η ΜERCEDES-BENZ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΑΘΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ.

  • KEIMENO, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 19/1/2020

Ας το συμφωνήσουμε εξ αρχής. Μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού τα αυτοκίνητα που παίζουν με το συλλογικό φαντασιακό του Έλληνα, και η X-Class έδειξε από την πρώτη στιγμή ότι ανήκει σ' αυτή την περιζήτητη ελίτ. To ζήσαμε πέρσι με την πρώτη της δοκιμή, όταν το «αγροτικό της Mερσεντές» έφερε στιγμές εθνικής ανάτασης στις ραχούλες και τις λεωφόρους ανά την επικράτεια. Το βιώσαμε ξανά και φέτος. Και μάλιστα σε ακόμα πιο έντονο βαθμό, καθώς αυτή η περλέ X-Class με τις μαύρες ζάντες και τα πρόσθετα της έκδοσης «Rock Εdition», κυριολεκτικά -και μεταφορικά- «τα σπάει». Πέρα και πάνω από κοινωνικές νόρμες και τυποποιημένες διαστρωματώσεις του αγοραστικού κοινού, η «καρότσα» της Mercedes μοιάζει να είναι το διαβατήριο για μία ταξική άνοδο από αυτές που ελάχιστα βιομηχανικά προϊόντα μπορούν να σου προσφέρουν τόσο απλόχερα και χωρίς αμφισβήτηση.

Η επιστροφή της X-Class γίνεται με αφορμή μια νέα έκδοση με τα χαρακτηριστικά «The Rock Edition» και μία πληθωρική προσέγγιση από την Mercedes σε μία προσπάθεια να τονίσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την επιβατική διάσταση του pick-up της. Οι αλλαγές είναι κυρίως αισθητικές και κατά την άποψή μας, άκρως επιτυχημένες. Πέρα από το ευφάνταστο λογότυπο που διατρέχει το κάτω μέρος των θυρών, υπάρχουν πολύ όμορφες αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών σε μαύρο χρώμα, Styling Bar από στιλβωμένο ανοξείδωτο χάλυβα, σκαλοπάτια στο πλάι από το ίδιο υλικό, και καρότσα με ειδική επένδυση αντοχής και δέστρες. Διατίθεται αποκλειστικά σε δύο χρώματα, το πιο classy λευκό-περλέ που βλέπετε στις φωτογραφίες μας αλλά και ένα πιο «ψαρωτικό» total black που δίνει μία εντελώς brutal αίσθηση στο φιλοθεάμον κοινό. Από εκεί και πέρα η X-Class διατηρεί όλη την αύρα των αυτοκινήτων της εταιρίας, με σχεδιαστικά δάνεια -τουλάχιστον μέχρι την καρότσα- από τα μεγάλα SUV της εταιρίας, και με εμφανή την πρόθεση να τονίσει περισσότερο το στοιχείο του lifestyle παρά εκείνο του working class hero της ελληνικής αγροτιάς.

Στο σαλόνι,

η έκδοση Rock βασίζεται στην ήδη πλούσια έκδοση Progression πάνω στην οποία προστίθενται πολλά έξτρα στοιχεία, προερχόμενα από τα επιβατικά SUV της Mercedes και που το πλήθος τους δεν υπάρχει σε κανένα -τύποις- ανταγωνιστικό μοντέλο. Οι αερόσακοι είναι πλέον επτά (και για τα γόνατα των επιβατών) ενώ διατίθενται cruise control, ενεργή διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, κλήση έκτακτης ανάγκης, πληθωρικό infotainment, σύστημα στάθμευσης 360 μοιρών με αισθητήρες παντού, αισθητήρας βροχής, σύστημα πλοήγησης Garmin Map Pilot και πολλά ακόμα. Η εικόνα είναι γνώριμη από τα επιβατικά της Mercedes και αν και τα πλαστικά είναι σκληρά, η αίσθηση της ποιότητας που απολαμβάνει κανείς στο σαλόνι δεν έχει αντίπαλο σ' αυτή την κατηγορία.

Στην συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται και σαλόνι με ειδική επένδυση τύπου αλκαντάρα, με καθίσματα τα οποία πέρα από την διάσταση της πολυτέλειας που προσθέτουν είναι και ιδιαίτερα άνετα. Ιδίως τα δύο μπροστινά, τα οποία συντελούν τα μέγιστα στον επιβατικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενώ δημιουργούν και μία εξαιρετική θέση οδήγησης με πλήρη εποπτεία όσων γίνονται περιμετρικά των 5 μέτρων του αμαξώματος και καλή στήριξη του οδηγού (μοναδικό μείον η απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού, κάτι όμως συνηθισμένο σε αυτοκίνητα αυτού του είδους).

Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σ' αυτήν την έκδοση. Ως εκ τούτου να υπενθυμίσουμε συνοπτικά ότι έχουμε να κάνουμε με μία σοφή επιλογή της Mercedes να συνεργαστεί με τη Nissan για την δημιουργία του πρώτου pick-up από premium κατασκευαστή. Πάνω στην ήδη εξαιρετική βάση του Navara οι Γερμανοί έκαναν τις δικές τους ρυθμίσεις και έφεραν λίγο πιο κοντά στα επιβατικά δεδομένα την δική τους εκτέλεση. Τα βασικά χαρακτηριστικά της συνταγής είναι το κλασικό πλαίσιο τύπου σκάλας, η κατ' επιλογήν τετρακίνηση 4Matic με δυνατότητα κλειδώματος και του κεντρικού διαφορικού (το πίσω είναι στάνταρ μπλοκέ σ' αυτή την έκδοση), η ύπαρξη «κοντού» κιβωτίου και -η σημαντικότερη βελτίωση- η κατάργηση των φίλων σούστας στον πίσω άξονα την θέση του οποίου πήρε μια διάταξη με αμορτισέρ. Ο κινητήρας της έκδοσης της δοκιμής μας ήταν ο 2,3 των 190 ίππων που είναι ίσως η χρυσή τομή ανάμεσα στην πιο αδύναμη με τους 163 ίππους αλλά και την αρκετά πιο ακριβή με τον V6 των 3 λίτρων και των 258 ίππων.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο και δυναμικό σύνολο, απόλυτα ταιριαστό με τον χαρακτήρα της Χ-Class, με ευχάριστη απόκριση από χαμηλά, γεμάτο τράβηγμα στις μεσαίες και επαρκή διάθεση ψηλά, έστω και αν το μακρύ κιβώτιο αλλά και το βάρος βάζουν τα φυσιολογικά προσκόμματα για οδηγικές υπερβολές εκτός της λογικής του αυτοκινήτου. Το αυτόματο των 7 σχέσεων δένει αρμονικά με το σύνολο των μηχανικών μερών, αποτελώντας ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της πολυτέλειας και άνεσης της X-Class, και μόνο σε ακραίο kickdown δυο-τριών σχέσεων θα παρατηρήσει κάποιος μία κάποια καθυστέρηση, πάντα στα πλαίσια του αναμενόμενου για τον τύπο του αυτοκινήτου. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, η χρήση και το φορτίο παίζουν τον ρόλο τους, με την συγκρατημένη οδήγηση στην Eθνική Οδό να φέρνει τις ενδείξεις και κάτω από τα 8,0 l/100 km ενώ υπό πίεση ή εκτός δρόμου (και σε εργασιακό περιβάλλον), τα 10 λίτρα είναι μάλλον ο κανόνας.

Οδηγώντας την X-Class η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση είναι ότι έχεις να κάνεις με το καλύτερο και πιο πολιτισμένο pick-up για κίνηση στην άσφαλτο και για μεγάλα ταξίδια. Πολύ δε περισσότερο στην έκδοση της δοκιμής όπου το εξαιρετικής ποιότητας σαλόνι και ο έξτρα εξοπλισμός σου δημιουργούν μονίμως την εντύπωση ότι οδηγείς ένα από τα μεγάλα SUV της εταιρίας. Φυσιολογικά και δεν έχουν μεταλλαχθεί όλα τα γονιδιώματα ενός επαγγελματικού οχήματος, όμως στην X-Class όλα έχουν λειανθεί σε τέτοιο βαθμό που να πλησιάζει όσο κανένα άλλο τα επιβατικά δεδομένα. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που ταξιδεύει με ταχύτητες στην περιοχή των 130-140 km/h, όπου η άνεση αλλά και η απουσία θορύβων είναι σε απίστευτα επίπεδα για όχημα που από τους επιβάτες και πίσω έχει μία άδεια καρότσα. Πολύ καλό σε αίσθηση το τιμόνι και εξαιρετικά τα φρένα, δύο τομείς που αυτοκίνητα αυτού του είδους πάσχουν a priori.

Εκτός δρόμου, οι δυνατότητες της τετρακίνησης, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (202 mm, κατ' επιλογή στα 222 mm), οι μικροί πρόβολοι και η σκληροτράχηλη κατασκευή με το πλαίσιο τύπου σκάλας θα το βγάλουν από κάθε άβολη στιγμή με χαρακτηριστική άνεση. Μοναδικό σημείο προβληματισμού εδώ τα ασφάλτινα ελαστικά που χρειάζονται προσοχή και σύνεση αλλά και το μεγάλο μέγεθος του αμαξώματος που δυσκολεύει την κίνηση σε πιο στενά κομμάτια (βοηθά πάντως η εξαιρετική ορατότητα, το τιμόνι που κόβει πολύ αλλά και τα συστήματα παρκαρίσματος με τους σένσορες). Ως προς τις επαγγελματικές της ιδιότητες δεν υστερεί σε τίποτα από τον ανταγωνισμό (μάξιμουμ ωφέλιμο στα 1.016 κιλά), όντας μάλιστα και πιο άνετη σε λογικά επίπεδα φορτίου (στην περιοχή των 400-500 κιλών) όπου η ανάρτηση χωρίς σούστες διαπρέπει.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η X-Class -και δη αυτή η έκδοση Rock- δεν μπορεί να κριθεί μόνο και αποκλειστικά με τα δεδομένα των αυτοκινήτων του ανταγωνισμού. Είναι σε μία δική της κατηγορία καθώς αποτελεί μια δήλωση φρονημάτων ως προς το ευ ζην -και γεμάτου πορτοφολιού- του ιδιοκτήτη της. Τραβάει τα βλέμματα παντού, γεμίζει τα τζάμια της με περίεργους που θέλουν να δουν και να αγγίξουν το σαλόνι, στέκει αγέρωχη σε κάθε είδους «προσκυνητή» που σπεύδει να δηλώσει την πίστη του (ή την ζήλια...) σε ένα καθηλωτικό star quality. Το οποίο βεβαίως έχει και το αντίστοιχο αντίτιμο, με την τιμή να ξεκινά από τα 45.198 ευρώ με όφελος 6.940 ευρώ για τον έξτρα εξοπλισμό. Όπως και να έχει μιλάμε για την κορύφωση των pick-up όπως τα γνωρίζουμε στις περισσότερες αγορές του κόσμου -πλην ΗΠΑ βεβαίως-, αποτελώντας έναν ιδανικό συνδυασμό μιας premium πολυτέλειας και άνεσης με όλα όσα θα ζητήσει κανείς από ένα «εργαλείο» δουλειάς ή διασκέδασης (ή και τα δύο μαζί). Και βέβαια με όλη εκείνη την αύρα ενός λαμπερού Rock Star μιας τάξης αυτοκινήτων που δύσκολα μέχρι τώρα μπορούσε να σταθεί σε μεγάλες σκηνές. Και γι' αυτό και μόνο της αξίζει η εξέχουσα θέση που έχει κατακτήσει στην αυτοκινητική ονείρωξη της ελληνικής επικράτειας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ X-Class 250d 4Matic 190 PS 2018   TIMH €45.198   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.298, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 450/1.500-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,8 sec, τελική 176 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,9 L/100km, 207 g/km

MERCEDES-BENZ X-Class 250d 4Matic 190 PS 2018

ΥΠΕΡ

ΚΑΤΑ

JOIN US