Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class C180 156 PS 9G-Tronic


Η αρχική εντύπωση είναι ότι η C-Class είναι το σημείο αναφοράς στην πολυτελή μεσαία κατηγορία οχημάτων επιβεβαιώνεται ακόμα και όταν πρόκειται για τη «μικρή» αναφορικά με τον κινητήρα εκδοχή του μοντέλου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 24/8/2019

Η κλασική εμφάνιση της σε κάνει να τη θεωρείς «οικεία», ακόμη κι εάν δεν προτιμάς τα οχήματα αυτής της κατηγορίας. Το γεγονός ότι η C-Class σε προσελκύει, παρόλα αυτά, οφείλεται προφανώς στο αποτέλεσμα της προσπάθειας που καταβάλλουν οι σχεδιαστές της για να δημιουργούν οχήματα «που θα συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν για πολλά χρόνια» όπως το θέτουν τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας. Μάλιστα, χρησιμοποιούν την έκφραση περί «αισθαντικής καθαρότητας» αναφορικά με τη σχεδιαστική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη μορφή των αυτοκινήτων τους για να αιτιολογήσουν την εκάστοτε επιλογή τους.

Η τυπική εμφάνιση μιας Mercedes-Benz είναι αυτό που χαρακτηρίζει την C-Class. Ίσως κάποιοι να τη βρίσκουν περισσότερο κλασική από ό,τι θα ήθελαν, στην εποχή μας, όμως αυτό είναι βασικό στοιχείο της ταυτότητάς της.
Η τυπική εμφάνιση μιας Mercedes-Benz είναι αυτό που χαρακτηρίζει την C-Class. Ίσως κάποιοι να τη βρίσκουν περισσότερο κλασική από ό,τι θα ήθελαν, στην εποχή μας, όμως αυτό είναι βασικό στοιχείο της ταυτότητάς της.

Η C-Class πάντα θεωρούταν μια «υπό κλίμακα» S-Class κάτι που από πολλούς κρίνεται ως έλλειψη προσωπικότητας για την πρώτη. Ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια η οποία μάλλον δεν λαμβάνεται υπόψη.

Ο κινητήρας είναι επαρκής για τα δεδομένα της C-Class και αποδίδει τη ροπή του από τις χαμηλές rpm. Το επίπεδο θορύβου του είναι σχετικά χαμηλό ενώ η κατανάλωσή του είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος και της κατηγορίας.

Ο συσχετισμός μεταξύ των δύο μοντέλων αφορά στην τεχνολογική συνάφειά τους και όχι απλώς στη σμίκρυνση των διαστάσεων ή την σε μεγάλο βαθμό σχεδιαστική ομοιότητα. Αυτό, προφανώς, είναι πλεονέκτημα για τη C-Class και όχι τρόπον τινά μειονέκτημα, είναι ένα σημαντικό στοιχείο έναντι των άμεσων ανταγωνιστών της.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ C-Class Sedan C180 156 PS 9G-Tronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Το 2018, η C-Class επανασχεδιάστηκε και εφοδιάστηκε με νέους κινητήρες οι οποίοι πληρούν την καινούργια νόρμα προστασίας του περιβάλλοντος. Υπό αυτό το πρίσμα, η C-Class 180 έχει τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 PS, τιμή η οποία είναι επαρκέστατη για τα δεδομένα του οχήματος. Προφανώς, οι επιδόσεις δεν είναι προτεραιότητα σε αυτή την έκδοση ωστόσο το αυτοκίνητο κινείται ικανοποιητικά σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση εν κινήσει. Χάρη στο σύστημα «Dynamic Select» ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, του κινητήρα, του τιμονιού, της ανάρτησης, του συστήματος ESP ακόμα και του κλιματισμού με μία από τις πέντε διαφορετικές επιλογές που προσφέρονται.

Αυτό που αναμένεις από μια Mercedes-Benz, στο εσωτερικό της, αυτό αντιλαμβάνεσαι ότι ισχύει μόλις καθίσεις. Η ησυχία είναι στα θετικά του οχήματος μέχρι κάποια ταχύτητα, όμως. Όταν αυτή αυξάνεται, ο θόρυβος από τον κινητήρα και τους εξωτερικούς καθρέφτες γίνεται αισθητός αλλά όχι ενοχλητικός. Η ανάρτησή της είναι σχετικά σφιχτή και λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο κατά το ταξίδι. Εντός πόλης παραμένει άνετη, ωστόσο σε χαμηλή ταχύτητα κίνησης δεν απορροφά το ίδιο ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις, κάποιος φορές.

Η εικόνα στο εσωτερικό της C-Class είναι σύγχρονη και σχετικά «σπορτίβ», χωρίς να αλλοιώνεται η εταιρική ταυτότητα, προφανώς. Στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση, τα αλουμινένια επιθέματα σε κονσόλα και εσωτερικό θυρών την κάνουν να δείχνει πιο νεανική.

Ο διαθέσιμος χώρος είναι μεγάλος για τέσσερις ενηλίκους, ουσιαστικά. Αυτό επειδή το πίσω κάθισμα ήταν διαμορφωμένο με δύο θέσεις ενώ το ογκώδες κεντρικό «τούνελ» (sic) καταλαμβάνει σημαντικό μέρος στο πάτωμα, περιορίζοντας την άνεση όποιου χρειαστεί να μεταφερθεί εκεί. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για τέτοιο όχημα (sedan) και έχει σχετικά ευρύ άνοιγμα ώστε να χωρούν ογκώδη αντικείμενα.

Συμπέρασμα

Η τέταρτη «γενιά« της C-Class επανασχεδιάστηκε πέρυσι και είναι περισσότερο μεγαλοπρεπής αλλά και πιο σύγχρονη, αισθητικά. Συνειρμικά (και ακούσια), πολλοί θα κάνουν τις συγκρίσεις με τα αντίστοιχα μοντέλα των υπόλοιπων γερμανικών εταιρειών. Ωστόσο, η C-Class δεν δημιουργήθηκε για να κερδίζει σε τομείς που αυτά υπερέχουν (όπως και αυτά δεν δημιουργούνται με κύριο σκοπό να ξεπεράσουν τη Mercedes-Benz στα σημεία υπεροχής της).

Η οδική συμπεριφορά της C-Class είναι αυτή που αναμένουν οι πελάτες της Mercedes-Benz, δηλαδή ουδέτερη στην πλειονότητά της και δίνοντας βαρύτητα στην άνετη μετακίνησή τους κατά το ταξίδι.

Η C-Class 180 έχει έναν αποδεκτό, υψηλό μέσο όρο σε κάθε τομέα της. Όλοι αυτοί συνιστούν ένα σύνολο που είναι ομοιογενές και γίνεται εύκολα οικεία στον οδηγό. Το τεχνολογικό υπόβαθρό της είναι μεγάλο, τόσο μηχανολογικά όσο και σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ C-Class Sedan C180 156 PS 9G-Tronic 2019   TIMH €32.236   ΤΕΛΗ €268,25

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.595 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 115(156)/5300  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1250-4000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 145 g/km

MERCEDES-BENZ C-Class Sedan C180 156 PS 9G-Tronic 2019

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ "ΚΛΑΣΣΙΚΗ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΜΕΣΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ