Δοκιμάζουμε την ηλεκτροκίνητη BMW iX3 των 286 ίππων


Η νέα BMW iX3 έρχεται σχεδόν 8 χρόνια μετά το επανασταστικό i3 να δώσει συνέχεια στην προσπάθεια στροφής του βαυαρικού άρματος προς την ηλεκτροκίνηση.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 22/3/2021

Ήταν Σεπτέμβριος του 2013 όταν η πρώτη ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της BMW περνούσε στη γραμμή παραγωγής, αποκαλύπτοντας μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων μας ένα μέλλον απαλλαγμένο από τα δεινά που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αφήσει πίσω της, ακόμα και σήμερα.

Το BMW i3, με την άχαρη κορμοστασιά και τη γεμάτη καινοτομία κληρονομιά του, εξέθεσε ανεπανόρθωτα όσους διερρήγνυαν τα ιμάτιά τους υπέρ της μακροημέρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σηματοδοτώντας -έστω και άθελά του- την αρχή του τέλους για το παραδοσιακό μοντέλο αυτοκίνησης. Η συνέχεια, βέβαια, για τους Βαυαρούς δεν ήταν ανάλογη.

Για σχεδόν μία πενταετία η BMW επαναπαύθηκε στους καρπούς της επιτυχίας της, δίνοντας τον χώρο και τον χρόνο στους μαθητευόμενους μάγους της Silicon Valley να κτίσουν σημαντικό προβάδισμα.

Ενδεικτικό της εγκληματικής-επιχειρηματικά- ολιγωρίας των Γερμανών είναι το γεγονός ότι χρειάστηκαν σχεδόν οκτώ χρόνια ώστε η BMW να οδηγήσει στη γραμμή παραγωγής το δεύτερο κατά σειρά ηλεκτροκίνητο μοντέλο της.

Από την Κίνα με αγάπη

Πρόκειται για την ηλεκτροκίνητη εκδοχή της BMW X3 ή, αν προτιμάτε, την iX3, η οποία μας έρχεται από τη μακρινή Κίνα προσθέτοντας μία ακόμα σελίδα στο κεφάλαιο της άδηλης παγκοσμιοποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ντυμένη στα λευκά, με αυστριακές πινακίδες και χειμερινά ελαστικά, η iX3 κρύβει επιμελώς την ταπεινή καταγωγή της, ακολουθώντας τα κατασκευαστικά και ποιοτικά πρότυπα μιας γνήσιας βαυαρικής μηχανής.

Τα σφραγισμένα «νεφρά» στο ρύγχος του γερμανικού SUV αποτελούν τον πλέον ασφαλή τρόπο για να βεβαιωθείς ότι πρόκειται για τη ηλεκτροκίνητη εκδοχή.

Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν και άλλες διαφορές κατά μήκος του αμαξώματος, πριν καταλήξουν στον ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα και συνδιαλέγουν με την… ηχηρή απουσία των απολήξεων της εξάτμισης. Και όλα αυτά με τη σχεδιαστική σφραγίδα ενός Έλληνα, του Πάνου Καρρά.

Το εσωτερικό, από την άλλη, δείχνει εγκλωβισμένο στις τετριμμένες σχεδιαστικές επιλογές των Βαυαρών, διαθέτοντας την απαιτούμενη ποιότητα, όχι, όμως, και την αυθεντική εικόνα που  περιμένεις να συναντήσεις σε μια ηλεκτροκίνητη πρόταση αυτού του βεληνεκούς.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW iX3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Η παρουσία των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας στο δάπεδο του αμαξώματος, από την άλλη, δεν έχει επηρεάσει τη χωροταξία του θαλάμου επιβατών και τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες που θα βρεθούν σε αυτό. Δεν ισχύει το ίδιο για το διαμέρισμα των αποσκευών, ο διαθέσιμος όγκος του οποίου έχει περιοριστεί κατά 40 λίτρα, εξαιτίας της παρουσίας του ηλεκτροκινητήρα χαμηλότερα.

Πληρωμένες απαντήσεις

Η επιλογή της BMW να δημιουργήσει ένα ηλεκτροκίνητο SUV χωρίς να του χαρίσει την πολυτέλεια της κίνησης στους τέσσερις τροχούς γεννά ερωτηματικά σχετικά με την ικανότητα του αυτοκινήτου να υποστηρίξει τον διττό προσανατολισμό του.

Βέβαια, η ιδέα των δικίνητων SUV δεν είναι καινούργια, ενώ στην προκειμένη περίπτωση το ζητούμενο δεν ήταν ο περιορισμός του κόστους, αλλά η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα της βαυαρικής κατασκευής.

Άλλωστε, όσο πατάς στην άσφαλτο δεν πρόκειται να σου λείψει η τετρακίνηση, ούτε και η δύναμη, καθώς οι 286 PS και η ακαριαία απόδοση των 400 Nm ροπής φτάνουν και περισσεύουν για τα 2.100 κιλά της πισωκίνητης BMW iX3.

Τα νούμερα των επιδόσεων -τα πρώτα 100 km/h προκύπτουν από στάση σε 6,8 sec- έρχονται να επιβεβαιώσουν την αίσθηση της αβίαστης επιτάχυνσης που βιώνεις κάθε φορά που εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Το τιμόνι βέβαια, δεν διαθέτει τη μεστή-μηχανική αίσθηση που θα περίμενες, ωστόσο, ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τα χειμερινά ελαστικά δικαιολογούν την απώλεια της αναλογικότητας των χειριστηρίων.

Σε επίπεδο αυτονομίας, αν και η 24ωρη συμβίωση εν μέσω lockdown με τη λευκή BMW iX3 δεν άφησε το περιθώριο για ασφαλή συμπεράσματα, τα 460 χιλιόμετρα της μέγιστης εργοστασιακής τιμής ακούγεται τιμή απολύτως ρεαλιστική, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας να περιορίζεται μέσα στην πόλη ακόμα και κάτω από τις 16 kWh/100 km αξιοποιώντας το αποδοτικότερο πρόγραμμα Eco Pro και τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

Αυτό που καθιστά την περίπτωση της BMW iX3 ελκυστική είναι η τιμή της, η οποία ξεκινά πλέον από τα 61.940 ευρώ ή τα 55.940 ευρώ, αν συνυπολογίσει κανείς και το όφελος που προκύπτει από την κρατική επιδότηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW iX3 2021   TIMH €55   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μόνιμου μαγνήτη, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 210 (286)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16,9 kWh/100km,

BMW iX3 2021

ΥΠΕΡ Οδική συμπεριφορά, Αυτονομία, Τιμή

ΚΑΤΑ Ανέμπνευστος σχεδιασμός, Φτωχή γκάμα εκδόσεων