Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο MINI Cooper Cabrio


Το ανανεωμένο MINI Cooper Cabrio με το εντυπωσιακό φανταχτερό χρώμα Zesty Yellow φέρνει το καλοκαίρι ξανά. Ένα εκτεταμένο facelift ήταν αρκετό για να δώσει στο «ανοιχτό» MINI την απαραίτητη φρεσκάδα και πολλές ξεχωριστές στιλιστικές λεπτομέρειες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/9/2021

Πριν από λίγους μήνες η ΜΙΝΙ  παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του premium κλασσικού μοντέλου της, σε όλες τις εκδόσεις του και φυσικά το Cabrio δεν θα μπορούσε να λείπει. Το μενού της αισθητικής ανανέωσης περιελάμβανε μερικές νέες αισθητικές παρεμβάσεις, το αναβαθμισμένο εσωτερικό και τον πλούσιο εξτρά εξοπλισμό.

Τα νέα MINI  και φυσικά το Cabrio απέκτησαν νέα εξάγωνη στρογγυλεμένη μάσκα και προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές, ενώ στάνταρ είναι πλέον τα LED φώτα ημέρας και οι προβολείς. Οι ανάγλυφες επιφάνειες του καπό και των φτερών έχουν πιο «καθαρή» σχεδίαση και διατηρούν την κλασική εικόνα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος, ο νέος προφυλακτήρας έχει πλέον μαύρο φιλέτο, ενώ τα φώτα είναι και εδώ LED στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και αναπαριστούν την “Union Jack”.

Το restyling των MINI  έφερε επιπλέον και πέντε νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, όπως και τρία νέα χρώματα αμαξώματος, τα Rooftop Grey, Island Blue και Zesty Yellow, αυτό που βλέπουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Το εσωτερικό

Εντός της καμπίνας, το νέο τιμόνι έχει ανασχεδιασμένα πλήκτρα για ευκολότερη χρήση του λειτουργιών του infotainment, ενώ πίσω του θα δούμε τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 5 ιντσών και ματ επιφάνεια, που δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Οι αεραγωγοί και οι διακοσμητικές επενδύσεις είναι επίσης νέες, ενώ η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή του πολύ ποιοτικού στιβαρά φτιαγμένου αυτοκινήτου. Η νέα έγχρωμη οθόνη αφής των 8,8 ιντσών διαθέτει και αυτή αναβαθμισμένο λογισμικό με νέα γραφικά, νέες λειτουργίες και αυξημένη συνδεσιμότητα, ενώ στο μενού της περιλαμβάνει και όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

Στις πίσω θέσεις τα πράγματα είναι αναμενόμενα πολύ «στενά» για όσους χρειαστεί να καθίσουν εκεί. Ο χώρος για τα γόνατα είναι σχεδόν ανύπαρκτος αν ο εμπρός επιβάτης έχει ύψος άνω του 1,80 μ., ενώ ο μηχανισμός για την αναδίπλωση της οροφής περιορίζει σημαντικά το ωφέλιμο πλάτος για τους πίσω επιβάτες.

Το ζητούμενο φυσικά για το νέο MINI Cabrio δεν είναι οι χώροι, αλλά το στυλ. Και αυτό το πετυχαίνει και με το παραπάνω. Λίγο το εντυπωσιακό και πρωτότυπο κίτρινο-πράσινο χρώμα, λίγο το κλασικό του παρουσιαστικό και το γεγονός ότι μπορεί να κυκλοφορεί με την οροφή ανοιχτή, το κάνουν ασυναγώνιστο σε αυτό το θέμα. Δεν είναι λίγες οι φορές που συγκεντρώνει τα βλέμματα πεζών και οδηγών.

Η εικόνα είναι αυτή που μετράει στο MINI Cabrio και σ’ αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή. Ο χειρισμός της γίνεται από ένα κουμπί που υπάρχει πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη και η διαδικασία ανοίγματος της οροφής είναι ένα αρκετά εντυπωσιακό θέαμα.

Οδηγώντας

Το νέο MINI Cooper Cabrio εφοδιάζεται με το 3κύλινδρο σύνολο των 1,5 λίτρων με απόδοση 136 ίππων που στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής συνδυαζόταν με το αυτόματο Steptronic των 7 σχέσεων.

Οδηγώντας το εντός αλλά και εκτός πόλης δεν μας έλειψε ποτέ η δύναμη και η ελαστικότητα από τον 1.500άρη κινητήρα. Το κιβώτιο με τη σωστή λειτουργία του βοηθά στην κίνηση εντός πόλης εκεί που σε γλιτώνει από συνεχόμενες αλλαγές, αλλά και εκτός σε μία χαλαρή βόλτα, χωρίς πουθενά να δείχνει σημάδια κομπιάσματος.   

Οδηγικά, η αίσθηση καρτ είναι εμφανής από την πρώτη στροφή. Παρότι το Cabrio διαθέτει μία πιο «χαλαρή» φιλοσοφία από εκείνη του Cooper S για παράδειγμα, η απολαυστική οδηγική συμπεριφορά και ο τρόπος που αλλάζει κατεύθυνση είναι και εδώ το κύριο γνώρισμά του. Πρέπει όμως να σημειώσουμε τις μικρές αναπηδήσεις που κάνουν την εμφάνισή τους στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου, απόρροια της απουσίας οροφής. Κάτι που απουσιάζει παντελώς από τα κλασικά «κλειστά» MINI και το στιβαρό τους πλαίσιο.

Κατά κανόνα, η μαλακή οροφή δεν προσφέρει την καλύτερη αεροδυναμική αντίσταση και την ησυχία στο εσωτερικό ενός κάμπριο οχήματος, κάτι που φαίνεται και στο MINI Cabrio με την οροφή ανοιχτή. Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει στον τομέα της ηχομόνωσης οι μηχανικοί, καθώς με την οροφή κλειστή το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό και αντίστοιχο των «κλειστών» εκδόσεων.

Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, με ήρεμο ρυθμό και χωρίς ιδιαίτερη πίεση δύσκολα βλέπουμε μία μέση τιμή κάτω από τα 9,0 l/100 km.    

Το νέο MINI Cooper Cabrio είναι ένα πολύ ελκυστικό μοντέρνο πακέτο ενός κλασικού μικρού αυτοκινήτου που ξεχειλίζει από στιλ. Ναι, η τιμή του είναι πολύ αλμυρή και με το αντίτιμο των 27.380 ευρώ μπορείτε να στραφείτε σε πολλές πολύ αξιόλογες και πιο πρακτικές επιλογές. Όλα όμως είναι θέμα προτεραιοτήτων και ζητούμενων και αν το στιλ του και η οδηγική συμπεριφορά είναι αυτό που σας ελκύει, τότε δεν θα σας απογοητεύσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI MINI CABRIO Cooper 2021   TIMH €27.380   ΤΕΛΗ €162

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100 (136) / 4.500-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.500-4.100

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 135 g/km

MINI MINI CABRIO Cooper 2021

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΙΛ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ