Test drive: Δοκιμάζουμε την fun-to-drive Porsche 718 Boxster


Η πιο προσιτή ανοικτή Porsche χωρίς τυμπανοκρουσίες έχει όλα όσα χρειάζονται για να είσαι ευτυχισμένος.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/1/2023

Η ζωή μας γίνεται όλο και πιο σύνθετη, το ίδιο και τα αυτοκίνητα που συνεχώς «φορτώνονται» με πολύπλοκες τεχνολογίες. Το μοντέλο της Porsche που βλέπετε σε αυτές τις σελίδες δεν είναι μία από αυτές τις περιπτώσεις. Είναι σύγχρονο, εξελιγμένο με τις μαγικές συνταγές της Porsche, αλλά, από εκεί και πέρα, βασίζεται σε μια κλασική συνταγή. Πρόκειται για ένα roadster, με έναν κινητήρα βενζίνης στο κέντρο και την κίνηση πίσω. Χωρίς ηλεκτροκινητήρες να υποβοηθούν, χωρίς περεταίρω πολυπλοκότητες. Πρόκειται για την Porsche 718 Boxster, την πιο προσιτή ανοικτή Porsche και τη  δεύτερη πιο προσιτή Porsche μετά την Porsche 718 Cayman. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της Porsche που, όμως, όπως διαπιστώσαμε, ο όρος «εισαγωγικό» το αδικεί, μιας και ρεαλιστικά μάλλον δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο για τον δρόμο!

Bella Machina

Δεν είναι Ιταλίδα, αλλά θα μπορούσε! Η Boxster μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά της. Έχει μια φινετσάτη και διαχρονική σχεδίαση που δεν την αγγίζει ο χρόνος. Δεν είναι τυχαίο πως παρά το γεγονός ότι η 718 Boxster βρίσκεται στην παραγωγή απαράλαχτη από το 2016, δείχνει ύστερα από 6 χρόνια το ίδιο φρέσκια. Έχει υπέροχες καμπύλες και θελκτικές αναλογίες. Είναι γοητευτική χωρίς, όμως, να γίνεται προκλητική. Η καμπίνα των επιβατών βρίσκεται κάπου στη μέση του αμαξώματος, ενώ εκεί φιλοξενούνται αυστηρά δύο επιβάτες.

Aυτό και μόνο αρκεί για να την κάνει ξεχωριστή στον δρόμο, που πλέον τα διθέσια γίνονται είδος προς εξαφάνιση. Στις όμορφες εξωτερικές λεπτομέρειες ξεχωρίζουμε τα φωτιστικά σώματα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, τους αεραγωγούς του κινητήρα πίσω από τις πόρτες, αλλά και τους υπέροχους τροχούς των 19 ‘’. Αυτό, όμως, που έχει εντέλει σημασία είναι πως χαίρεσαι να την κοιτάς και ακόμα περισσότερο ότι σε έλκει να την οδηγήσεις.

Μόνο για δύο

Το βέβαιον είναι πως οι δύο τυχεροί επιβάτες θα βρεθούν σε ένα υπέροχο περιβάλλον φροντισμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ο πελάτης έχει τη  δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού μέσα από μια μεγάλη ποικιλία χρωματισμών και υλικών. Στην περίπτωσή μας είχαν επιλεγεί γήινοι χρωματισμοί, ενώ το δέρμα κάλυπτε σχεδόν κάθε σημείο της καμπίνας.

Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό, μιας και η πολυτέλεια συνδυαζόταν άριστα με τη σπορ σχεδίαση. Το υπέροχο τριάκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με τα τρία μεγάλα στρογγυλά όργανα και τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη ξεχωρίζουν. Γενικά, σε «φτιάχνει» η ξεχωριστή εικόνα που αντικρίζεις και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό όταν αγοράζεις μια κατασκευή αφιερωμένη στην οδήγηση.

Μόλις δύο λίτρα κυβισμού

Από τη  στιγμή που παρουσιάστηκε η 718 Boxster, στο κέντρο του αμαξώματος είναι τοποθετημένος ένας επίπεδος κινητήρας με τέσσερις κυλίνδρους και κυβισμό μόλις 1988 cc. Προφανώς συμπληρώνεται από ένα turbo και άμεσο ψεκασμό, ώστε η κατανάλωση και οι ρύποι να έχουν χαμηλές τιμές, αλλά, ταυτόχρονα, η απόδοση να είναι υψηλή. Φαινομενικά δεν υπάρχουν αλλαγές στον κινητήρα από τότε που παρουσιάστηκε, μιας και οι μέγιστες τιμές απόδοσης παραμένουν ίδιες, όπως και οι επιδόσεις.

Ωστόσο, παρατηρώντας καλύτερα τα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπουμε πως η ροπή αποδίδεται πλέον 200 rpm υψηλότερα. Αυτό οφείλεται στις όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που ανάγκασαν την Porsche να προσθέσει από το 2017 φίλτρο μικροσωματιδίων OPF ( Otto Particulate Filter). Σε απόλυτα νούμερα, η απόδοση παραμένει εξαιρετική με 300 PS στις 6500 rpm και 380 Nm ροπής στις 2150-4500 rpm.

Σκέτη απόλαυση

Το κυνήγι των ιπποδυνάμεων και των επιδόσεων σε ευθεία και πίστες κάπου μας έχει κάνει να χάσουμε τις πραγματικές αξίες της χαράς στην οδήγηση. Κάτι τέτοιο το βρίσκεις σίγουρα πίσω από το τιμόνι της Boxster. Τα 300 άλογα του κινητήρα της είναι μια απόδοση που βρίσκεις πλέον σε ένα hot hatch. Ωστόσο, μαζί της δεν είναι τα νούμερα που πρωταγωνιστούν, αλλά ο τρόπος με τον οποίο καταφέρνει να σου τσιγκλάει τις αισθήσεις και αυτό είναι κάτι που δεν μετριέται. Και αυτό το όμορφο παιχνίδι με την Boxster ξεκινά από την πρώτη στιγμή, χωρίς, δηλαδή, να χρειαστεί να την πιέσεις στο όριο.

Κάθεσαι χαμηλά σε μια υπέροχη θέση οδήγησης. Στο οπτικό σου πεδίο βρίσκεται το υπέροχο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων, αλλά και τα τονισμένα εμπρός φτερά. Το «πάτημα» του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό. Καταλαβαίνεις ότι δεν είναι πολύ βαρύ, ότι έχει εξαιρετικό ζύγισμα και πως οι τέσσερις τροχοί βρίσκονται στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι όσο πρέπει άμεσο με το αμάξωμα να ακολουθεί πιστά τις εντολές του. Παρά τους τροχούς των 19 ‘’, η απόσβεση των ανωμαλιών είναι εξαιρετική. Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων λειτουργεί εξαιρετικά στην καθημερινή χρήση και σε συνδυασμό με το υπόλοιπο άκρως πολιτισμένο σύνολο, καταλαβαίνεις ότι θα μπορούσες να χρησιμοποιείς την Boxster καθημερινά ακόμα και για τις πιο απλές μετακινήσεις. Έχει αυτό το μαγικό τρόπο η Porsche να συνδυάζει μοναδικά την καθημερινή χρήση με την σπορ οδήγηση σε όλα της τα μοντέλα.

Μπορείς να επιλέξεις μεταξύ τεσσάρων προφίλ οδήγησης, σκληρότερη απόσβεση στην ανάρτηση, ενώ μπορείς να απενεργοποιήσεις εντελώς και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Τα δοκιμάσαμε όλα, ο χαρακτήρας μεταβάλλεται, μιας και γίνεται περισσότερο σπορ, ωστόσο είναι τόσο καλή η βάση που, ακόμα και με το βασικό set-up, χαίρεσαι οδήγηση. Η πληροφορία από τα χειριστήρια, το πλαίσιο και την ανάρτηση είναι μαγικά. Μόνο ένα καλοστημένο κεντρομήχανο μπορεί να σου μεταφέρει τα δρώμενα με τέτοιο τρόπο. Ο ρυθμός ανεβαίνει μα η Boxster παραμένει ακλόνητη και συμπαγής. Σύντομα αναζητάς να πάρεις τον έλεγχο ολοκληρωτικά στα χέρια σου, οπότε τοποθετείς τον λεβιέ του κιβωτίου στη  χειροκίνητη θέση. Τότε ανακαλύπτεις το μοναδικό ψεγάδι της κατασκευής. Τη  μέτρια απόδοση του κινητήρα μέχρι της 3000 rpm. Από εκεί και πέρα, όμως, και μέχρι το όριο των στροφών κοντά στις 7500 rpm είναι εθιστικός. Δεν είναι μόνον ο τρόπος που κορυφώνεται η απόδοση, είναι και το ηχητικό κρεσέντο που την συνοδεύει, ειδικά με την οροφή κλειστή.

Ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι πάντα γρήγορος, χωρίς, όμως, να φτάνει σε επίπεδο να σε «καταπίνει», όπως συμβαίνει σε μοντέλα με 500 άλογα. Το σύνολο σε αφήνει να συγκεντρωθείς στον δρόμο και να απολαύσεις το κάθε μέτρο της διαδρομής χωρίς φόβο. Με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, παραμένει φιλική και προβλέψιμή και το μόνο που πρέπει να υπολογίσει ο οδηγός είναι το «σκαλοπάτι» στην απόδοση μετά τις 3000 rpm που μπορεί να φέρει λίγο πιο απότομα την υπερστροφή σε γλιστερό οδόστρωμα. Ακόμα, όμως, και τότε έχει τον τρόπο της να σε βάζει σε μια διαδικασία να ζυγίσεις το γκάζι πιο προσεκτικά και εντέλει να διασκεδάσεις, παρά να φοβηθείς.

Απλά πράγματα

Η βασική Boxster είναι ένα από τα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα που μπορείς να αποκτήσεις σήμερα. Δεν είναι η πιο δυνατή κατασκευή σε αυτή την κλίμακα χρημάτων, ούτε η ταχύτερη σε μια εκκίνηση στο φανάρι. Είναι, όμως, εξαιρετικά απολαυστική σε κάθε διαδρομή, εξαιρετικά ζυγισμένη και ο τρόπος που σου μεταφέρει την πληροφορία μοναδικός. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με έναν κινητήρα μόλις δύο λίτρων που μειώνει το κόστος χρήσης. Εντέλει,  οι απλές λύσεις κάποιες φορές αποδεικνύονται εξαιρετικά ουσιώδης και εύστοχες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PORSCHE 718 Boxster 2.0T 2022   TIMH €86.500   ΤΕΛΗ €619,5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.988, Turbo, 4 Κύλινδρος, Boxer  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 221(300)/6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 380/2.150-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,7 sec, τελική 275 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9,2 L/100km, 203 g/km

PORSCHE 718 Boxster 2.0T 2022

ΥΠΕΡ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ, ΖΥΓΙΣΜΑ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ 3.000 RPM, ΤΙΜΗ.