Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο MINI One D Countryman 116 PS Automatic


Η αισθητική ανανέωση και η εξοπλιστική αναβάθμιση στο MINI Countryman είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση της εικόνας του. Ωστόσο, οι βελτιώσεις αφορούν και στους κινητήρες, όπως αποδεικνύεται. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤOΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/8/2021

Πίσω από το τιμόνι τού επανασχεδιασμένου MINI One D Countryman αντιλαμβάνεσαι ότι το crossover/SUV μοντέλο της βρετανικής εταιρείας έχει αρχίσει να προσαρμόζεται στα δεδομένα που θ’ αφορούν στα άμεσα μελλοντικά ισχύοντα τόσο γι’ αυτή όσο και για τα οχήματά της.

Ας ξεκινήσουμε λίγο «ανορθόδοξα», από την εικόνα που έχεις εμπρός σου ως οδηγός ή επιβάτης. Αυτή παραπέμπει ευθέως σε αυτή του αμιγούς ηλεκτροκίνητου MINI το οποίο αποτελεί το σημείο αναφοράς και αυτό που θα «δώσει το τέμπο» για την αλλαγή της εταιρικής κατασκευαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση. Ναι, η MINI πρόκειται να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή, διατηρώντας τον μύθο της βρετανικής εταιρείας και σε αυτή.

Ένα μοντέλο της πρέπει να είναι ξεχωριστό τόσο σχεδιαστικά όσο και σε ό,τι αφορά στην ιστορική ουσία του που δεν είναι άλλη από την καινοτομική προσέγγιση στην εξέλιξη και δημιουργία του και –φυσικά– στην οδική συμπεριφορά του.

Συνεχίζοντας την αναφορά μας στο εσωτερικό τού επανασχεδιασμένου Countryman, κάποιος μπορεί να εντοπίσει τις αλλαγές στη νέα έγχρωμη οθόνη 5,0 ιντσών που υπάρχει στη θέση του προηγούμενου πίνακα οργάνων (προαιρετικός εξοπλισμός), στις νέες επενδύσεις (υφασμάτινες ή δερμάτινες), στις διαθέσιμες επιλογές για τις επιφάνειες στο ταμπλό, την κονσόλα και το εσωτερικό των θυρών και στο αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνεται ακόμα και στον λεγόμενο «βασικό».

Εξωτερικά

Η επανασχεδίαση του MINI Countryman είναι σχετικά διακριτική ή τουλάχιστον όχι σε τόσο ευρεία κλίμακα όπως συμβαίνει κάποιες φορές. Στο αμάξωμά του, αυτή εντοπίζεται από τους νέους προβολείς LED και ομίχλης από τη νέα μάσκα και τους προφυλακτήρες, από τα πίσω φώτα που έχουν λεπτομέρεια από την βρετανική σημαία και από τους νέας σχεδίασης τροχούς.

Γενικά, έχεις την εντύπωση ότι οι άνθρωποι της MINI θέλησαν να κάνουν και το Countryman να πλησιάσει αισθητικά την πεντάθυρη και την τρίθυρη έκδοση του μοντέλου, παρά να θέσουν την αλλαγή ως αυτοσκοπό για λόγους εντυπωσιασμού. Άλλωστε, το αυτοκίνητο δεν έχει ανάγκη από τέτοια «τεχνάσματα», έχει τόσο ισχυρή προσωπικότητα που διακρίνεται σαφώς.

Ο «μικρός» πετρελαιοκινητήρας

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, οι κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το επανασχεδιασμένο μοντέλο έχουν βελτιωθεί αναφορικά με την οικονομία καυσίμου και την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Στην έκδοση One D όπου εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, αυτό σημαίνει ότι έχει βελτιωθεί η εισροή αέρα στους θαλάμους του κινητήρα και έχει επαναρρυθμιστεί η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα για την καλύτερη δυνατή καύση.

Στην πράξη, η ροπή του είναι αυτή που προκαλεί εντύπωση στον δρόμο. Είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές rpm και πολύ γραμμική στην απόδοσή της. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων («Steptronic»), ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με οικονομικό τρόπο σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου. 

«Εισαγωγική» έκδοση

Με την παραπάνω φράση εννοούμε ότι το One D Countryman είναι μία από τις οικονομικά προσιτότερες εκδόσεις του και μια πρώτη επιλογή για όποιον θέλει ένα όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρο MINI. Και η αλήθεια είναι ότι σε αυτόν τομέα δεν θα βρουν μεγαλύτερο (εντός της βρετανικής εταιρείας, εννοείται). 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI Countryman One D 116 PS Automatic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ85

Έχουν περάσει έντεκα χρόνια από την παρουσίαση του Countryman και πλέον η συγκεκριμένη έκδοση έχει γίνει αποδεκτή από πολλούς. Οι αρχικές αντιρρήσεις που υπήρχαν όταν εντάχθηκε στην αγορά για «μεταβολή» και «παραποίηση» της εικόνας και της ιστορίας της εταιρείας έχουν περιοριστεί ή εξαλειφθεί.

Συνεπώς, το One D Countryman θα ικανοποιήσει με τον διαθέσιμο χώρο που προσφέρει για επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στον δρόμο, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά για τον όγκο του και τις διαστάσεις του. Η ανάρτησή του είναι σφιχτή μεν, αλλά δεν κουράζει του επιβάτες. Επίσης, το αυξημένο ύψος του πατώματος από το έδαφος επιτρέπει την πιο εύκολη κίνηση και σε χωματόδρομο.

Επιλογικά, να επισημάνουμε ότι το επίπεδο θορύβου του κινητήρα είναι σχετικά χαμηλό παρότι ντίζελ, όπως και οι κραδασμοί από τη λειτουργία του. Η κατανάλωση καυσίμου είναι μικρή και με ήρεμο ρυθμό είναι εφικτό να επιτύχεις μέση τιμή 5,5 l/100 km. Το MINI One D Countryman αφήνει καλές εντυπώσεις, χωρίς να διεκδικεί «δάφνες επιδόσεων» όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες εκδοχές του, με αποδοτικότερο κινητήρα.

Η ποιότητα κατασκευής του, το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού η φήμη και το κύρος της εταιρείας, η μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσής του βάσει της επιθυμίας του ιδιοκτήτη είναι απαράμιλλα στοιχεία. Επιπλέον, ηελληνική αντιπροσωπεία παρέχει  ολοκληρωμένες υπηρεσίες συντήρησης του οχήματος και οδικής προστασίας όπως: έως και δέκα χρόνια «MINI Mobile Care», πέντε χρόνια «MINI Service Deals» και τρία χρόνια δωρεάν ασφάλιση ελαστικών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Countryman One D 116 PS Automatic 2021   TIMH €27.520   ΤΕΛΗ €81,92

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85 (116)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.750-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,2 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 128 g/km

MINI Countryman One D 116 PS Automatic 2021

ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

ΚΑΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.