Δοκιμάζουμε το Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic


Αν ο συντομότερος δρόμος μεταξύ δύο σημείων είναι η οδηγική ευχαρίστηση, τότε η καλύτερος τρόπος να τον διανύσεις δεν είναι ένα SUV αλλά αυτό εδώ το πανέμορφο τετράθυρο «κουπέ», το νέο Audi A7 Sportback.

  • KEIMENO, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 30/6/2019

Στο υπέροχο δοκίμιό του «Η Τέχνη Του Να Έχεις Πάντα Δίκιο» (ένα έργο του 19ου αιώνα, γεμάτο ένταση και σκληρό σαρκασμό, απόλυτα χρήσιμο για να παίξεις στα δάχτυλα τους haters των social media δύο αιώνες αργότερα), ο μεγάλος φιλόσοφος Άρτουρ Σοπενχάουερ μας αποκαλύπτει -μεταξύ άλλων- και ένα εγχειρίδιο για το πως μπορεί κανείς να πάει κόντρα στην γενική απήχηση μιας γνώμης, η οποία ξαφνικά αποκτά την βαρύτητα μιας παγκόσμιας αλήθειας. Στην περίπτωσή μας η παγκόσμια αλήθεια έχει να κάνει με την γενική άποψη ότι τα SUV ήταν η σχεδόν θεόσταλτη Αποκάλυψη της αυτοκίνησης. Kαι οτιδήποτε άλλο πρέπει αν όχι να εξαφανιστεί, τουλάχιστον να δικαιολογήσει την παρουσία του.

Συνοψίζοντας, το νέο Audi Α7 Sportback δεν είναι απλά ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικατέστησε, αλλά και ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο απέναντι στους άμεσους αντιπάλους του από την Γερμανία που διαρκώς εξελίσσονται. Πανέμορφο και εντυπωσιακό από κάθε γωνία, συνδυάζει τις τυπικές αξίες ενός μεγάλου sedan από τα Audi της κεντρικής βιτρίνας, με ένα λίγο πιο «ατίθασο» πνεύμα και μια ευχάριστη δόση οδηγικής εγρήγορσης. Απέχει πολύ από το να είναι ένα μεγάλο σπορ κουπέ (θα χρειαστεί να περιμένουμε το RS7, το υπόβαθρο πάντως υπάρχει), όμως αυτό που κάνει, το κάνει με τρόπο μοναδικό. Στα 89.560 που κοστίζει η «βασική» έκδοση, και στα πολλά περισσότερα που θα πρέπει να δώσει κανείς για να πάρει τη «μια-ζωή-την-έχουμε» full έκδοση, ο ανταγωνισμός που έχει να αντιπαρέλθει δεν είναι κάποιο όμοιας φιλοσοφίας όχημα.

Αλλά ένα από τα πολλά SUV της αγοράς, που ακόμα και μέσα στην ίδια την εταιρία ισοπεδώνουν κάθε τι το διαφορετικό. Για εμάς δεν τίθεται θέμα: αν σου αρέσει οδηγείς και όχι να κάνεις βάρδια σε ένα τετράτροχο Super-Ferry, ξεχνάς τα SUV και μένεις στο A7. Δύσκολα θα βρεις κάτι πιο ολοκληρωμένο. Και ακόμα πιο δύσκολα θα βρεις κάτι που να σε κάνει να νιώσεις το ίδιο πλήρης και τόσο δικαιωμένος για την επιλογή σου. The art of being Αudi σε όλο της το μεγαλείοΌλα αυτά πάντως για τον εν δυνάμει αγοραστή ενός A7 είναι μάλλον λεπτομέρειες, καθώς τα πολλαπλά δίχτυα ασφαλείας (πρόσφυση ελαστικών και τετρακίνηση, ηλεκτρονικά μέσα, συστήματα ασφαλείας και πρόληψης) είναι σχεδόν αδύνατο να φέρουν το αυτοκίνητο σε κάποιας μορφής δύσκολη θέση. Αυτό που πρωτίστως έχει σημασία και θα αξιολογηθεί δεόντως είναι ο τρόπος που το Α7 εκμηδενίζει τις χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ δύο σημείων, η απόλυτη σιγουριά του αμαξώματος στην τρίτη εκατοντάδα χιλιομέτρων στο ταχύμετρο, το επαρκέστατο –για την κατηγορία- τιμόνι, και την πολύ καλή αερανάρτηση.

Για την τελευταία, τα επίθετα είναι κάπως συγκρατημένα, καθώς είναι το σημείο που δείχνει ελαφρά πιο «πίσω» από το υπόλοιπο σύνολο, όντας παραπάνω σφιχτή από ότι θα ταίριαζε στο Α7 (ακόμα και στην normal ρύθμιση). Πάντως μεγάλη ευθύνη για αυτή την υστέρηση, ιδίως σε μικρές ταχύτητες και σε εγκάρσιες ανωμαλίες, φέρουν και τα run flat 35άρια ελαστικά των 21 ιντσών, τα οποία είναι καταφανώς ασύμβατα με τα ελληνικά δεδομένα.Εκτός όμως από τον κινητήρα υπάρχει και ένα overdose τεχνολογίας σε ότι αφορά το σύνολο μετάδοσης-αναρτήσεων-πλαισίου. Βασισμένο πάνω στο δάπεδο MLB Evo εφοδιάζεται με όλο σχεδόν το Λεξικό της σύγχρονης Μηχανολογίας, διαθέτοντας ως highlights μία πολύ εξελιγμένη αερανάρτηση, σύστημα τετραδιεύθυνσης στους πίσω τροχούς (που βελτιώνει την ευελιξία του μεγάλου αμαξώματος στις χαμηλές ταχύτητες), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στους πίσω τροχούς καθώς την τελευταίας γενιάς τετρακίνηση των άλλων μεγάλων Audi.

Όπως αντιλαμβάνεστε μιλάμε για ένα μηχανολογικό κομψοτέχνημα, που δύσκολα μπορείς να του βρεις ψεγάδι, έστω και αν μερικές φορές πιάνεις τον εαυτό σου να περιμένει κάτι περισσότερο σε σπορ αίσθηση όταν το ρίχνεις υπό πίεση σε ορεινό στροφιλίκι σε ρυθμούς μάλλον ανοίκειους για τα περίπου 5 μέτρα του αμαξώματος.Το σύστημα αυτό ανακτά την ενέργεια που αλλιώς θα χανόταν με τα φρένα, ενώ παράλληλα μπορεί να κινεί το Α7 μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα σε κατάσταση coasting και σε ταχύτητες μεταξύ 55 και 160 km/h. Η λειτουργία του είναι ο ορισμός του «βελούδινου», με το 7τάχυτο S-Tronic να εκμεταλλεύεται ιδανικά την ροπή με γρήγορα κατεβάσματα και άμεσες αντιδράσεις. Το πόσο εξελιγμένο είναι αυτό το μοτέρ φαίνεται και στο «ταμείο» αφού σε ταξίδι-αστραπή από την Αθήνα στην Πάτρα, ο δείκτης κατανάλωσης έμεινε σταθερά κάτω από τα 10 lt/100 km, με την μέση τιμή της δοκιμής μας σε συνδυασμό με κίνηση και εκτός αυτοκινητοδρόμου να μένει στα 11,8 lt/100 km.Στον δρόμο το μεγάλο A7 δείχνει ευθύς εξ' αρχής ότι οι στιγμές που θα ζήσεις μαζί του θα είναι από τις πιο αξιομνημόνευτες της ζωής σου.

Το καθηλωτικό περιβάλλον της καμπίνας δημιουργεί ένα ζεν χώρο μεταφοράς και απόλαυσης, όντας ό,τι πιο χαλαρωτικό έχει να επιδείξει η βιομηχανία σήμερα σ' αυτά τα επίπεδα κόστους. Από εκεί και πέρα, το νέο A7 δείχνει εξ' αρχής μία προδιάθεση να ενταχθεί στον ορισμό του Grand Tourer παρά σε ένα ένα σπορ ζητούμενο που αφήνει να διαφανεί η σχεδίαση του αμαξώματος. Η έκδοση που της δοκιμής μας με την αδικαιολόγητα μπερδεμένη ένδειξη «55» (άκρως ατυχής αυτή η «έμπνευση», σίγουρα θα αποτελέσει σύντομα παρελθόν) είναι εφοδιασμένη με τον 3λιτρο V6 βενζίνης των 340 ίππων και το mild 48V υβριδικό σύστημα που συνεισφέρει άλλους 16 ίππους.Για το τεχνολογικό background του αυτοκινήτου θα σας παραπέμψουμε στο site της εταιρίας, αφού μόνο τα... 39 (!) συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στον στάνταρ ή στον έξτρα εξοπλισμό, θα χρειάζονταν σελίδες επί σελίδων και μόνο να αναφερθούν ονομαστικά.

Το σίγουρο είναι πάντως ότι δεν θα σας λείψει τίποτα, διαθέτει τα πάντα που έχει και το... Τεχνολογικό Πάρκο των μεγάλων sedan, το Α8, οπότε άπτεται του τραπεζικού σας λογαριασμού πόσο πάνω από το όριο του εξαψήφιου πήχη θα θελήσετε να ανεβείτε. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους, η αύξηση του μεταξονίου κατά 21 χιλιοστά παρέχει την δυνατότητα για άνετη μεταφορά των πίσω επιβατών (όχι πάντως όπως σε ένα Α8, λογικό λόγω και της σχεδίασης της οροφής) ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 535 λίτρων είναι κάτι παραπάνω από επαρκές για αυτοκίνητο αυτού του τύπου.Kαι αν η σχεδίαση δεν σηκώνει κουβέντα το ίδιο και ακόμα περισσότερο ισχύει και για το σαλόνι. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η Audi έχει αυτή την στιγμή την πιο δυνατή ομάδα στον interior σχεδιασμό, με την τυπική μινιμαλιστική όσο και εκλεπτυσμένη προσέγγιση να συνδυάζεται και πάλι με κορυφαίας ποιότητας υλικά και ότι πιο προχωρημένο υπάρχει σε τεχνολογία του σήμερα και του αύριο. Σ' αυτή την γενιά το σαλόνι έρχεται από τα πάνω (από το Α8), με τις τρεις οθόνες (μία ο πίνακας, μία για το σύστημα infontainment και μία για τον έλεγχο του κλιματισμού) να είναι ότι πιο εντυπωσιακό και συνάμα λειτουργικό υπάρχει σ' αυτή την κατηγορία.

Το ΜΜΙ απαιτεί κάποια εξοικείωση και μπόλικο ξενύχτι στο manual, όμως οι δυνατότητες είναι απεριόριστες, και οι οθόνες με την πιεζοηλεκτρική λειτουργία είναι ότι πιο λειτουργικό και classy έχουμε συναντήσει τον τελευταίο καιρό.Για την σχεδίαση, αν και όλοι λένε πως πρόκειται για υποκειμενική υπόθεση, το Α7 καταφέρνει να την μετατρέψει σε αντικειμενική. Είναι αντικειμενικά και χωρίς δεύτερη σκέψη ένα αυτοκίνητο που αρέσει και εντυπωσιάζει τους πάντες. Μακρύ και φαρδύ, κάθεται χαμηλά με τις γραμμές στο πλάι του αμαξώματος και το τελείωμα στο πίσω μέρος να δίνουν έναν αέρα exclusive πολυτέλειας αλλά και σπορτίφ αναφορών. Η νέα μάσκα με τα καινούργια φωτιστικά σώματα (με την τεχνολογία Matrix LED αλλά και έξτρα Laser) και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα κάνουν το νέο Α7 ένα πληθωρικό σε παρουσία και γεμάτο ένταση αυτοκίνητο. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το πίσω μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μία ενιαία φωτιζόμενη μπάρα (η οποία κάνει και διάφορα «εφέ» στο άνοιξε-κλείσε) ενώ υπάρχει και κρυφή αεροτομή η οποία υψώνεται αυτόματα μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120 Km/h.

Στην Audi πάντως κατέχουν πολύ καλά αυτό την δύσκολη εμπορική διαλεκτική του «being right» και επιμένουν με ακλόνητα επιχειρήματα ότι  υπάρχει και άλλος δρόμος για όποιον βγαίνει στην αγορά με εξαψήφιο budget στον τραπεζικό του λογαριασμό. Όπως αυτό εδώ, το νέο Α7 Sportback, που παρουσιάστηκε στις αρχές της χρονιάς και το οποίο χωρίς να αλλάξει την χαρισματική σχεδιαστική αύρα του παλαιότερου, κατάφερε να εξελίξει την φόρμα σε τέτοιο βαθμό που να μας επιτρέπει να μιλάμε για το πιο όμορφο και δυναμικό τετράθυρο «κουπέ» της αγοράς. Και, πάνω απ’ όλα, διαθέτοντας τα απολύτως κορυφαία τεχνολογικά επιχειρήματα για να παίξει με την στρατηγική της SUV μάζας και την τέχνη του οδηγικώς σωστού.

.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic 2019   TIMH €89.560   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.995 cc, Yβριδικό Σύστημα, 6 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 250(340)/5.000-6.400  ΡΟΠΗ Nm/rpm 500/1.370-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,3 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 157 g/km

AUDI A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΑΛΟΝΙΟΥ, ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΚΑΤΑ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΤΙΜΗ