Δοκιμάζουμε το fun-to-drive και οικονομικό Ford Fiesta 1.0 MHEV 155 PS


Σεμνά αλλά καθόλου ταπεινά, η Ford διευρύνει την γκάμα των υβριδικών της μοντέλων, αυτήν τη φορά με το πιο fun-to-drive προσιτό supermini εκεί έξω για να απολαύσετε διαδρομές με τρόπο οικολογικά υπεύθυνο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 30/6/2021

Το γνωρίζεις εδώ και καιρό, καθώς το βλέπεις συνέχεια στους δρόμους σε πάσης φύσεως εξοπλιστική έκδοση. Το best-seller της Ford στην τελευταία του γενιά έχει δομηθεί επάνω σε μία από τις κορυφαίες από άποψη ακαμψίας πλατφόρμα και έχει σχεδιαστεί με στοιχεία που παραπέμπουν σαφώς σε Ford, πασπαλισμένα με ποιότητα και τεχνολογία που κινούνται στα ανώτερα τμήματα της ανάλογης εξελικτικής πυραμίδας των supermini.

Και αν μέχρι πρότινος είχαμε την Bugatti Veyron ως υπόδειγμα απόδοσης ισχύος ανά λίτρο, για το Fiesta Red and Black Edition των 999 cc με τους 140 ίππους (το dream car ήταν το μόνο που επιτύγχανε αντίστοιχη απόδοση ανά λίτρο κυβισμού), τώρα πώς πρέπει να αντιδράσουμε; Βλέπετε, οι μηχανικοί της Ford έκαναν για μια ακόμη φορά τα μαγικά τους και το υβριδικό σύστημα που είδαμε (και με το οποίο διασκεδάσαμε) στο Ford Puma, μεταμοσχεύθηκε κάτω από το καπό του Fiesta.

Κομπιουτεράκια, λοιπόν, και με 155 ίππους στα 999 cc, το νέο Fiesta MHEV ξεπερνά την απόδοση ανά λίτρο μιας… LaFerrari, της υβριδικής ντίβας των 6.262 cc και των 963 ίππων. Ford vs Ferrari, αλλά ας προσδεθούμε τώρα γιατί προσγειωνόμαστε σε πιο γήινα δεδομένα. Στο ολόλευκο Fiesta ST-Line δοκιμής αμέσως τραβούν το μάτι οι ζάντες ελαφρού κράματος 17” με ελαστικά Michelin Primacy 4 διαστάσεων 205/45-17, το κιτ με ωραία σπόιλερ και χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και πίσω ο σπέσιαλ προφυλακτήρας και τα φώτα LED.

 

Επιπλέον «προίκα» είναι η σπορ ανάρτηση, η εκκίνηση κινητήρα με κουμπί Ford Power, τα σπορ καθίσματα εμπρός και τα πάντα όμορφα flat bottom, σπορ δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο χειρόφρενο με κόκκινη ραφή αλλά και η σπορ λαβή μοχλού ταχυτήτων. Όπως όμορφα είναι και τα πεντάλ ελαφρού κράματος και η σκούρα εσωτερική επένδυση οροφής. Όλα συνθέτουν ένα «πακέτο» κόντρα στα politically correct πρωτόκολλα οδήγησης. Και μιας και μιλάμε για τα του εσωτερικού, είναι βέβαιον ότι με το που μπείτε στο οδηγοκεντρικό σαλόνι του, δεν θα θέλετε να βγείτε. Έχει μια αύρα τεχνολογική και συνάμα χωρίς επαναστατικές κορόνες δείχνει ότι είναι υπερσύγχρονο.

Ανάμεσα στα κλασικά όργανα υπάρχει μικρή, έγχρωμη οθόνη η οποία απεικονίζει τον πακτωλό συστημάτων παραμετροποίησης και ασφάλειας. Το νέο Fiesta περιλαμβάνει επιπλέον τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, καθώς και συστήματα, όπως τα Adaptive Cruise Control με σύστημα Stop & Go, Speed Sign Recognition και Pre-Collision Assist. Συνολικά, το ανανεωμένο supermini διαθέτει 15 τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Η πληθώρα τεχνολογίας είναι πακτωμένη σε ένα σαλόνι που θα το θέλαμε λίγο πιο ευρύχωρο, ειδικά έχοντας οδηγήσει το Puma το οποίο, μάλιστα, βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiesta. Παρ’ όλα αυτά, εκείνο είναι ένα σπορτίφ SUV, ενώ εδώ έχουμε ένα σπορ supermini hatchback.

Πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση, ας θυμηθούμε (και ας μάθουμε και κάποια νέα στοιχεία) σε ό,τι αφορά στην καρδιά του Fiesta Mild Hybrid Electric Vehicle. H υβριδική τεχνολογία είναι 48 Volt και συνδυάζει τον βραβευμένο κινητήρα βενζίνης EcoBoost 999 cc με μεγάλο turbo σταθερής γεωμετρίας, χρονισμό με καδένα (και όχι ιμάντα, όπως τα απλά Fiesta) με μια μίζα/γεννήτρια ισχύος 11,5 kW. Αντικαθιστώντας το δυναμό, το σύστημα επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας (με αναγεννητική πέδηση ή κατά το ρολάρισμα χωρίς γκάζι) σε αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 8 Ah, (αντί 10 Ah του Puma).

H απόδοση ισχύος είναι ταυτόσημη στα δύο μοντέλα με τη ροπή των 190 Nm να αποδίδεται στο Fiesta από τις 2.100 rpm και το overboost να προσφέρει 220 Nm. Με τη δε βοήθεια της υβριδικής τεχνολογίας, έχουμε συνολικά 240 Nm ροπής αποδιδόμενα στις 2.500 rpm, έχοντας επιλέξει το Sport Mode πρόγραμμα οδήγησης. Το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι αυτορυθμιζόμενο παρακολουθώντας συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει τον χρόνο και τον βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει είτε υποκατάσταση ροπής είτε υποβοήθηση ροπής, αναλόγως συνθηκών. Αυτό που θα αντιληφθείτε είναι η εκκίνηση του αυτοκινήτου μέσω της υβριδικής διάταξης με άμεσο τρόπο, ενώ μπορεί να ενεργοποιηθεί το start/stop ακόμη και εν κινήσει με ταχύτητες κάτω από 15 km/h, ακόμη και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Βέβαια, εδώ μιλάμε για ήπια πράγματα, τη στιγμή που έχουμε ένα από τα πιο hot υβριδικά supermini. Επομένως, αφήνουμε τα προγράμματα Eco και Normal και πάμε με Sport για τα…δέοντα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford FIESTA 1.0 ECOBOOST MHEV 155 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ82

Είπαμε, η εκκίνηση είναι smooth αλλά συνάμα άμεση και εύρωστη. Από το ρελαντί που δεν ακούγεται ξαφνικά παίρνεις ίππους και ροπή με μια ορεξάτη διάθεση και μια αξιομνημόνευτη για 1000άρι μοτέρ γραμμικότητα. Θυμίζουμε ότι και το Puma είχε παρόμοια αίσθηση, αλλά εδώ υπάρχουν ένα δύο ακόμη τρικ. Το ένα είναι η ελαφρά πιο μακριά κλιμάκωση του Fiesta, που του δίνει έναν χαρακτήρα ανοιχτού δρόμου και υψηλών ταχυτήτων. Η τελική του supermini είναι 219 km/h. Το άλλο στοιχείο έχει να κάνει με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, αλλά και το βάρος το ίδιο, που στο Fiesta είναι χαμηλότερο. Με 0-100 km/h στα 8,9 sec έχουμε στάνταρ ένα γρήγορο διαβολάκι ενώ και η ρεπρίζ 50-100 km/h με 4η είναι στα 7,9 sec, μισό δευτερόλεπτο γρηγορότερα από το SUV αδέλφι του. Και για να το κάνουμε πιο…λιανά, σε κάθε περίπτωση είναι πιο γρήγορο και από το 140άρι Fiesta, ενώ συνάμα η κατανάλωση είναι πάντα 1,5 με 2,0 l/100 km μικρότερη.

Όσο για οδήγηση… Ναι, η ανακήρυξη του Fiesta ως του πιο διασκεδαστικού «κανονικού» supermini γίνεται για μια ακόμη φορά. Μπείτε σε μια ορεινή διαδρομή. Οποιαδήποτε. Ζεστάνετε λίγο τα ελαστικά και απολαύστε υπεύθυνα. Κατευθυντικότητα, ζύγισμα, έλεγχος, απουσία κλίσεων στις στροφές και πρόσφυση είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι για να βελτιώσετε το ρεκόρ σας. Οι πίσω επιβάτες, βέβαια, θα νιώσουν λίγο το σφιχτό set-up, αλλά τον οδηγό δεν τον νοιάζει. Κάντε ένα ταξίδι. Το Fiesta μπορεί να καλύψει αποστάσεις με καλό επίπεδο άνεσης. Όσο για την υβριδική υπόστασή του; Αυτή δεν γίνεται πάντα αντιληπτή, όπως και η εξοικονόμηση ηλεκτρονίων.

Δε θέλει πολλή ώρα για να σε πείσει το αυτοκίνητο να το αποκτήσεις. Είναι γρήγορο, εγνωσμένης μηχανολογικής αξίας και κορυφαίου οδηγικού pedigree. Έρχεται εξοπλισμένο με όλα όσα θέλει ο κάθε οδηγός και ακόμη περισσότερα και με τιμή που δικαιολογείται τόσο από όσα προσφέρει στον οδηγό όσο και όσα πρεσβεύει, αν και με κάτι παραπάνω μπορείτε να αποκτήσετε το κανονικό STτων 200 ίππων. Μονόδρομος, όμως, είναι το Fiesta MHEV για όσους επιμένουν να οδηγούν και όχι απλώς να μετακινούνται. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford FIESTA 1.0 ECOBOOST MHEV 155 PS 2020   TIMH €19.349   ΤΕΛΗ €82,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 114 (155)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 219 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4 L/100km, 92 g/km

Ford FIESTA 1.0 ECOBOOST MHEV 155 PS 2020

ΥΠΕΡ OΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ.