Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona Electric με την κορυφαία αυτονομία


Ο εξηλεκτρισμός του Kona δεν ήταν κάτι αναπάντεχο, ούτε και περαιώθηκε ως αγγαρεία. Ένα από τα καλύτερα συμπαγή SUV μετασχηματίστηκε σε κάτι που του πάει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/12/2020
Το Hyundai Kona είναι cool. Δεν έχει κανένα άγχος να γίνει κάτι που δεν είναι, ούτε και το θέλει. Όλο το concept υλοποίησής του από την πρώτη στιγμή έδειχνε σημάδια success story. Είναι συμπαγές όσο τόσο, ευφάνταστο με έναν δικό του (έστω και λίγο φλύαρο σχεδιαστικά) τρόπο, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνει ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η κορεατική μηχανολογία.
 
Σε κινητήρια σύνολα, (βενζίνης, hybrid και diesel), συστήματα μετάδοσης με κίνηση στους δύο ή τέσσερις τροχούς με μηχανικό ή διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο και πλειάδα συστημάτων ασφάλειας, μαζί με ιδανική οδική συμπεριφορά. Μέχρι και η πρωθιέρεια του hi-end στα home audio, η Krell, έβαλε το σηματάκι της και τα αυτιά των μηχανικών ήχου για να προσφέρει «απαγορευμένα» πράγματα στους πολλούς. Αυτό είναι το Kona και το προοίμιο χρειαζόταν, μιας και με όλα τα παραπάνω οποιοσδήποτε κατασκευαστής θα ήταν κάτι περισσότερο από χαρούμενος, προσφέροντας μια πλειάδα εκδόσεων πουλώντας και γεμίζοντας τα ταμεία με χρήμα και τους δρόμους με –επίσης- χαρούμενους οδηγούς.
 
 
Αλλά όχι! Οι Κορεάτες έπρεπε να «είναι εκεί» σε ένα περιβάλλον που εξηλεκτρίζεται με ρυθμό… στιβάδας ηλεκτρονίων. Γι αυτό και πήραν το αγαπημένο τους Kona και το έφτιαξαν κατ’ εικόνα και ομοίωση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV πιάνοντας στον ύπνο υπέρμαχους της ηλεκτροκίνησης αλλά και κατασκευαστές, μιας και δεν υπάρχουν -για την ώρα- πολλά μοντέλα στα συμπαγή SUV που να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
 
 
Το νέο Kona, λοπόν, έχει στη φαρέτρα του εξαιρετικά βέλη, όπως πανίσχυρες μπαταρίες, δυνατούς ηλεκτροκινητήρες, μεγάλη αυτονομία και, ίσως περισσότερο απ’ όλα, την ηρεμία να τα διαχειριστεί όλα αυτά με άνεση. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρίας και ισχύος ηλεκτροκινητήρα.
 
 
Με τη βασική μπαταρία χωρητικότητας 39 kWh, έχει αυτονομία 305 km, αλλά και 453 km αστική αυτονομία, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 100 kW (136 PS) και χορταστική ροπή 395 Nm. Το «μεγάλο» Kona παίρνει ενέργεια από μπαταρίες 64 kWh, έχει αυτονομία 449 χιλιομέτρων και 619 χιλιομέτρων εντός πόλης, με μέγιστη απόδοση 150 kW (204 PS) και ίδια ροπή στα 395 Nm. Αυτό το λευκό Kona που βλέπετε, λοιπόν, είναι η ισχυρή έκδοση και μας δίνει ένα ισχυρό κίνητρο να θέλουμε να κινηθούμε σε αστικό ιστό. Μα καλά, 619 χιλιόμετρα;!
 
 
Η εικόνα του… e-Kona
μάς είναι λίγο πολύ γνωστή ως προς τους όγκους και τα γενικά επιμέρους. Δείτε λίγο πιο προσεκτικά. Η μάσκα δεν χρειάζεται να είναι ανοικτή κι αυτό είναι το πρώτο στοιχείο διαφοροποίησης, όπως και το ότι η… τάπα πλήρωσης ηλεκτρονίων βρίσκεται ακριβώς εδώ. Ακολουθούν τα φωτιστικά που είναι full LED και οι νέες ζάντες που συνεισφέρουν στον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή του 0,288. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ότι το ύψος και το μήκος είναι μεγαλύτερο κατά 20 mm και 15 mm, αντίστοιχα. Σαφώς και αδημονεί κανείς να δει τι γίνεται εντός. 
 
 
Στο εσωτερικό, η απαστράπτουσα, βαμμένη σε χρώμα ασημί κεντρική κονσόλα (που θα τη θέλαμε άβαφη) και η έλλειψη επιλογέα ταχυτήτων είναι αυτά που συγκρατείς. Εδώ τέσσερα κουμπιά (P, N, D και R) αναλαμβάνουν τη μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και μαζί θα βρεις κανείς το drive mode για τα προγράμματα κίνησης μεταξύ Eco , Eco, Normal και Sport και -παραδοσιακά- χώρους για μικροαντικείμενα, οι οποίοι, μάλιστα, διαρθρώνονται σε δύο επίπεδα, καθώς ο drive-by-wire επιλογέας αφήνει χώρο και κάτω από την επιφάνεια με τους διακόπτες.
 
Από την άλλη, το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών και ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,0 ιντσών αναλαμβάνει να μας δείξει τις πληροφορίες που περιμένει κανείς από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με την ανάλογη παραμετροποίηση, αναλόγως προγράμματος κίνησης. Και να μην ξεχνάμε το Hyundai SmartSense με Υποβοήθηση Αποφυγής Εμπρόσθιας Σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου και Κάθετης Κίνησης με όπισθεν, Υποβοήθηση Παραμονής αλλά και Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Μεγάλης Σκάλας Προβολέων, καθώς και έξυπνο Cruise Control με σύστημα Stop & Go να είναι μερικά μόνο από τα ηλεκτρονικά «καλούδια» αυτού του Kona. Άλλο ένα ατού του Kona Electric είναι ότι δεν έχει κάνει μεγάλες θυσίες στον χώρο αποσκευών, προκειμένου να χωρέσουν οι μπαταρίες. Έτσι, από 332 έως 1.114 λίτρα είναι διαθέσιμα.
 
Το μεγάλο όφελος του Kona σε ό,τι αφορά στην οδική του συμπεριφορά είναι η ακριβή συνδεσμολογία των αναρτήσεων πολλαπλών συνδέσμων του πίσω άξονα. Τόσο στο απλό Kona, όσο και εδώ, στο ηλεκτρικό έχουμε ένα άριστο στήσιμο (βοηθά σε αυτό και η κατανομή βάρους), που επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί όπως αρμόζει, δεδομένων της αστραπιαίας ηλεκτρικής απόκρισης και των 204 ίππων. Μπορεί, βέβαια, το βάρος να είναι υψηλό, όμως δεν είναι απαγορευτικό και επομένως η κατευθυντικότητα και οι νόμοι της Φυσικής συνεργάζονται πολύ καλά. Δεν θα μιλήσουμε εδώ για επίπεδα θορύβου, αφού δεν υπάρχουν (μόνο τα ελαστικά Michelin Primacy 4 και ο αέρας πράττουν τα δέοντα). A! και σε κακή άσφαλτο μπορεί να αντιληφθείς την κρυμμένη μάζα του αυτοκινήτου, εξαιτίας της ρύθμισης των αναρτήσεων.
 
 
Το κύριο ίσως προσόν του Kona είναι η αυτονομία του και όχι μόνον αυτή. Με προσεκτική οδήγηση, η κατανάλωση των 13,2 kWh/100 km είναι εφικτή προσδίδοντας παράλληλα μια πραγματική αυτονομία άνω των 450 km αν και με λίγη μεθυστική ταχύτητα θα δείτε και την κατανάλωση προς τα επάνω. 
 
Αρωγός σε αυτή την επίδοση είναι τα paddles ανάκτησης ενέργειας που βρίσκονται εκεί όπου αλλιώς θα υπήρχαν αυτά αλλαγής σχέσεων του DCT κιβωτίου. Εδώ, στο Kona Electric η ένταση της επιβράδυνσης ορίζεται από αυτά τα πτερύγια σε τρεις βαθμίδες και είναι τόσο σωστά ρυθμισμένα που μπορείτε μέχρι και να καταργήσετε το πεντάλ του φρένου για πλήρη ακινητοποίηση. Και μην αμελούμε ότι επιβράδυνση σημαίνει φόρτιση μπαταριών. 
Το νέο Hyundai Kona στην ηλεκτρική του εκδοχή είναι πιο φρέσκο από ποτέ, έτοιμο να κοιτάξει άπαντες στα μάτια με το μηχανολογικό πακέτο που κουβαλά, τον μεστό χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις οδηγικό χαρακτήρα του, την κορυφαία ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και ανέσεων (αχ, αυτή η Krell!) και όπως πάντα με εγγυήσεις υψηλού επιπέδου, όπως είναι η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και η εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για τις μπαταρίες. Η τιμή του θεωρείται λογική, παρότι έχει μπροστά του new kids on the block και εντέλει μπορεί να αφήσει το στίγμα του στα EV γιατί, πολύ απλά, μπορεί.
 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA e-KONA 204PS 2020   TIMH €36.965   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150/204  ΡΟΠΗ Nm/rpm 395

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,6 sec, τελική 167 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,7 kWh/100km, 0

HYUNDAI KONA e-KONA 204PS 2020

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΑΜΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΟΡΥΒΟΥ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΝΟΥ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ.