Δοκιμάζουμε το καινοτόμο υβριδικό Hyundai Kona Hybrid


Η ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥ KONA ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΟΡΕΑΤΙΚΟΥ ΓΙΓΑΝΤΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ… ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/4/2020
H Hyundai εδώ και αρκετά χρόνια έχει γυρίσει σελίδα σε ό,τι αφορά στο προφίλ της, επιλέγοντας να καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, έχει αναβαθμίσει πλήρως την γκάμα της με αυτοκίνητα που πληρούν τα πιο αυστηρά κριτήρια, ενώ το design, που πάντα αποτελούσε τροχοπέδη για την ασιατική εταιρεία, ανήκει πλέον στα προτερήματά της έπειτα από την ίδρυση και τις επενδύσεις του κέντρου στη Φρανκφούρτη. Εξάλλου, μια ματιά στη σημερινή γκάμα της δίνει τις απαντήσεις σε όλες τις απορίες.
Από το άρτι αφιχθέν i10, μέχρι τη «ναυαρχίδα» Santa Fe, η Hyundai μπορεί να αισθάνεται υπερήφανη από το γεγονός ότι διαθέτει αυτοκίνητα με μια πολύ χαμηλή «μέση» ηλικία. Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι κάτι που την αφήνει αδιάφορη, ίσα ίσα που εδώ και πολλά χρόνια έχει παρουσιάσει τις δικές της προτάσεις για μια πιο «καθαρή» αυτοκίνηση (ακόμη και τεχνολογίες Fuel Cells), ενώ ο εξηλεκτρισμός είναι μια σημαντική πρόκληση για την κορεάτικη εταιρεία. Το πρώτο βήμα λίγο πριν τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμα της Hyundai είναι η υβριδική τεχνολογία, όχι εξεζητημένη και «ακριβή», αλλά με εξαιρετικά αποτελέσματα ως προς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
 
Το νέο Kona Hybrid είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της νέας εποχής, ένα αυτοκίνητο που έρχεται ως «ρούκι» να μπει σφήνα σε μια κατηγορία που πλέον (για φορολογικούς και όχι μόνο λόγους) βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των νέων αγοραστών. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το συγκριτικό πλεονέκτημα του Kona Hybrid είναι ο συνδυασμός ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1.6 lt που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Αφενός πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2, αφετέρου την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση καθενός από τα 147 Nm που παράγει ο θερμικός αυτός κινητήρας, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία, αλλά και περισσότερη αμεσότητα στον οδηγό.
 
Το παράλληλο υβριδικό σύστημα
Το Kona Hybrid εφοδιάζει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας της σειρά Kappa των 1.580 cc, με λειτουργία κύκλου Atkinson, όπου το κύριο χαρακτηριστικό εντοπίζεται στο καθυστερημένο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα μικρότερη συμπίεση, αλλά μεγαλύτερη εκτόνωση προς όφελος της κατανάλωσης και εις βάρος της ισχύος. Πρόκειται για λύση μονόδρομο στις υβριδικές διατάξεις, όπου ο ηλεκτροκινητήρας έρχεται να καλύψει τη χαμένη απόδοση ισχύος του θερμικού κινητήρα!
 
Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο Kona Hybrid όπου ο 1.6 GDI αποδίδει 105 PS στις 5.700 rpm, με τη ροπή στρέψης να φτάνει τα 147 Nm στις 4.000 rpm, με το έργο αυτού του θερμικού κινητήρα να συνεπικουρείται από ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 43,5 PS (32 kW) και μέγιστης ροπής 170 Nm. Το υβριδικό σύστημα προσφέρει παράλληλη λειτουργία των κινητήριων μονάδων, δηλαδή επιτρέπει την κίνηση του Kona μόνο με τον θερμικό κινητήρα, για κάποια χιλιόμετρα (και ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας), αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και με συνδυασμό των δύο κινητηρίων μονάδων. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 141 PS (103,6 kW) και 265 Nm ροπής, απόδοση ικανή για να ανταποκριθεί επιτυχώς στο αυξημένο βάρους, ελέω μπαταριών, αμάξωμα του Kona Hybrid που φτάνει στα 1.376 κιλά.
 
Το «επιτυχώς» που προαναφέρθηκε έχει να κάνει με τον συνδυασμό επιδόσεων/οικονομίας που είναι σχεδιασμένη να προσφέρει η υβριδική έκδοση του Kona, καθώς η μόνη παρατήρησή μας να έχει να κάνει με τον περιορισμό της ανώτερης ταχύτητας στα 160 km/h. Η διαδικασία της επιτάχυνσης, σύμφωνα με τη Hyundai, πραγματοποιείται σε αποδεκτά για την κατηγορία επίπεδα (0-100 Km/h σε 11,2 sec) , τη στιγμή που η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 3,9 λίτρα και η εκπομπή CO2 στα 90 g/km. Ωστόσο, το Vbox των μετρήσεών μας έδειξε πολύ καλύτερες μετρήσεις από εκείνες που ανακοινώνει η Hyundai καθώς το 0-100 km/h το καλύψαμε σε 10,2 sec, ενώ για το 80-120 km/h που προσομοιώνει μια τυπική διαδικασία επιτάχυνσης χρειάστηκαν μόλις 7,8 sec. Οι επιδόσεις αυτές είναι πολύ καλύτερες από το Kona με τον βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDI των 120 PS, για το οποίο μετρήσαμε διαδικασία επιτάχυνσης σε 11,5 sec, αλλά και το 80-120 km/h (με 3η) να ολοκληρώνεται σε 8,3 sec, αν και το αυτοκίνητο είναι 143 κιλά ελαφρύτερο.
 
Η μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 1,56 kWh, ισχύ 42 kW και λειτουργεί με τάση 240 V. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, προσφέρει βέλτιστα χαρακτηριστικά φόρτισης και εκφόρτισης, εξασφαλίζοντας κορυφαία απόδοση και επιτρέποντας την ταχύτερη ανάκτηση ενέργειας. Κατά τη διαδικασία της εκκίνησης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που κινεί την υβριδική έκδοση του Kona και αναλόγως με τις ενεργειακές ανάγκες ή την κατάσταση φόρτισης των μπαταριών εμπλέκεται και ο παράλληλα συνδεδεμένος θερμικός κινητήρας. Σε κάθε περίπτωση δε, προκειμένου να επιτυγχάνεται ο καλύτερος συνδυασμός, το Kona Hybrid διαθέτει το εξελιγμένο συστήματα διαχείρισης ECO-Driving Assist System (ECO-DAS). Αναλύοντας πληροφορίες της κυκλοφορίας από το σύστημα πλοήγησης, το ECO-DAS ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση επιβράδυνσης της κίνησης, προκειμένου να εξοικονομηθεί κατανάλωση καυσίμου και ελαχιστοποιηθεί η χρήση των φρένων.
Το εν λόγω σύστημα συνεπικουρείται με το Predictive Energy Management, το οποίο διαχειρίζεται τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας σε ανηφορικές και κατηφορικές διαδρομές για τη μεγιστοποίηση της χρήσης της μπαταρίας. Για παράδειγμα, σε ανηφορική διαδρομή και κατάσταση φόρτισης μπαταρίας χαμηλή, αυτόματα ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την προφόρτιση, προκειμένου το υβριδικό σύστημα να ανταποκριθεί καλύτερα. Εάν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, το Kona Hybrid αυξάνει το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου και πάλι να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Η ηλεκτρική ισχύς μπορεί να ανακτηθεί κατά την πέδηση ή σε μια κατηφορική διαδρομή με το σύστημα ανάκτηση ενέργειας.
 
Οδηγώντας το Kona Hybrid
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI KONA HYBRID

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ87

Στην πράξη, τίποτε από τα παραπάνω, αναφορικά με την ανάκτηση ενέργειας ή το ποιος από τους δύο κινητήρες είναι ενεργοποιημένος, δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό. Ίσα ίσα που ο τελευταίος έχει την αίσθηση ενός ευκολοδήγητου αλλά και δυνατού αυτοκινήτου καθώς, ανά πάσα στιγμή, στο δεξί του πεντάλ είναι διαθέσιμα 265 Nm ροπής. Κατά την εκκίνηση, αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι η αμεσότητα της απόκρισης και αυτό έχει να κάνει με τον ηλεκτροκινητήρα. Αποκεί και ύστερα όλα βαίνουν ομαλά, με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο να τα κάνει όλα, απλά και εύκολα…Στην πόλη το υβριδικό Kona, λόγω και των κόμπακτ διαστάσεων (μήκος 4,16μ.), θα κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση και η κατανάλωσή του σπανίως θα ξεπεράσει τα 5 λίτρα (μετρήσαμε 5,1 l/100km).
 
Σχεδόν αθόρυβο, ευέλικτο, αλλά και με μια πολύ καλή απόσβεση της ανάρτησης, που στη συγκεκριμένη έκδοση δεν διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά πολλαπλούς συνδέσμους. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, όπως και η γενικότερη αίσθηση που προσφέρει σε επιβάτες και οδηγό, ενώ σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο είναι οι προσφερόμενοι χώροι, αποτέλεσμα του μεγάλου μεταξονίου (2,6 m). Το πορτμπαγκάζ παραμένει στα 361 λίτρα, όπως στις συμβατικές εκδόσεις, ενώ με εξαίρεση το οικονομόμετρο στη θέση του στροφόμετρου στο ταμπλό, που προσφέρει πληροφόρηση για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενθαρρύνοντας τον οδηγό για μια πιο οικολογική οδήγηση, τίποτε άλλο δεν «προδίδει» την hybrid υλοποίηση αυτού του Kona (με εξαίρεση το ταμπελάκι στο πίσω μέρος), με την αρίστη συναρμογή υλικών στο εσωτερικό, αλλά και την κορυφαία ποιότητα, παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών.
 
Στον αυτοκινητόδρομο
η ποιότητα κύλισης είναι εκείνη που θα εκτιμηθεί δεόντως, αλλά και η άνεση που θα ταξιδέψουν οι επιβάτες. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, θα κυμανθεί πέριξ των 6 λίτρων με φειδώ στο γκάζι, αλλά και τήρηση των ορίων ταχύτητας. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, η υβριδική έκδοση του Kona δεν θα κουράσει τους επιβάτες, παρά τα 17 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, ενώ και εδώ η κατανάλωση διατηρείται χαμηλά. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, συν τοις άλλοις, εξασφαλίζουν άριστη πρόσφυση, αλλά και σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά τού έτσι κι αλλιώς εξαιρετικού σε ακαμψία αμαξώματος. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι σε θέση να ανεβοκατεβάζει γρήγορα ταχύτητες χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία, ενώ τα paddles στο τιμόνι (με την τυπικά ηλεκτρική αίσθηση), προσφέρουν περισσότερη ευκολία και ευελιξία στον οδηγό. Τέλος, τα φρένα του Kona Hybrid ήταν μια θετική έκπληξη ως προς την απόδοσή τους, καθώς παρά τη μέτρια αίσθηση του πεντάλ, για την ακινητοποίηση από τα 120 km/h χρειάστηκαν μόλις 48,8 μέτρα. Τιμή κορυφαία, που προφανώς έχει να κάνει με το σύστημα ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, τις 18άρες ζάντες, αλλά και τα εξαιρετικά Michelin Pilot Sport 4 (!).
 
Συνοψίζοντας
Η Hyundai με την υβριδική έκδοση του Kona, προσφέρει στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV ένα αυτοκίνητο που βρίθει τεχνολογιών και μπορεί εμπράκτως να δώσει την απάντηση στο μείζον θέμα της κατανάλωσης και των χαμηλών ρύπων. Η μέση κατανάλωση των 5,6 λίτρων που μετρήσαμε είναι καλύτερη από εκείνη πολλών σύγχρονων πετρελαιοκίνητων B-SUV, όπως και η εκπομπή των 90 gr/km, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα τέλη κυκλοφορίας. Από την άλλη, επιλέγοντας κανείς το υβριδικό Kona για να κινείται οικονομικά, δεν θα έχει καμία «ανησυχία» για το τι θα γίνει με τα ντίζελ μελλοντικά. Με 23.990 ευρώ για την entry level έκδοση Premium, μπορείς να αγοράσεις ένα υπερσύγχρονο, πλήρως εξοπλισμένο υβριδικό SUV, με τεχνολογίες Hyundai SmartSense το οποίο μάλιστα συνοδεύεται από ένα αξιόλογο πακέτο after sales που περιλαμβάνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα, 5 χρόνια οδική βοήθεια και για άλλα 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA HYBRID 2020   TIMH €23.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.580, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103,6(141)/5.700  ΡΟΠΗ Nm/rpm 265/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,9 L/100km, 90 g/km

HYUNDAI KONA HYBRID 2020

ΥΠΕΡ Ένα σύγχρονο υβριδικό κόμπακτ διαστάσεων SUV, που προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, άνετη και ευχάριστη οδήγηση, αλλά και με γενναίο πακέτο εγγυήσεων το Kona Hybrid είναι μια πρώτης τάξης επιλογή.

ΚΑΤΑ Περιορισμένη τελική ταχύτητα, αίσθηση τιμονιού και πεντάλ φρένων

JOIN US