Δοκιμάζουμε το νέο Opel Crossland Χ 1.2 Turbo 130 PS


ΣΤΗΝ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ, ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΟΥ, ΤΟ CROSSLAND X ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗ SUPERMINI ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ. ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 9/5/2019

Το πρώτο μοντέλο στη συνεργασία της Opel με τον Όμιλο PSA, το Crossland X, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση στην «ατζέντα» τους. Δημιουργήθηκε σχετικά βιαστικά, σαν να ήθελαν οι υπεύθυνοι να επισπεύσουν τη διαδικασία συγχώνευσής τους (τελικά). Tο Crossland X, λοιπόν, δημιουργήθηκε από μηχανικά μέρη τόσο της Opel όσο και του γαλλικού Ομίλου, ενώ θεωρήθηκε τρόπον τινά ως ο αντικαταστάτης του Meriva.

Για τον λόγο αυτό, διατηρήθηκε ο χαρακτήρας του δεύτερου και στο νέο μοντέλο, δηλαδή σχετικά ψηλό αμάξωμα (που να θυμίζει αυτό των πάλαι ποτέ πολυχρηστικών οχημάτων) και η μερική δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού του. Βεβαίως, το Crossland X προσδιορίζεται ως crossover και ως τέτοιο αντιμετωπίζεται από τους υποψήφιους αγοραστές. 

Ο βενζινοκινητήρας και το εσωτερικό

Ουσιαστικά, πρόκειται για τον υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο 1.2 τεχνολογίας «PureTech» στη μέγιστη ισχύ του, δηλαδή 130 PS. Η ύπαρξή του κάτω από το καπό σημαίνει τις καλύτερες επιδόσεις (συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου) και την τεχνολογική αναβάθμισή του τόσο σε μηχανικά μέρη όσο και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του. Η ανάρτησή του είναι τυπικής διάταξης για ένα τέτοιο όχημα, δηλαδή γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρύθμισή της είναι αρμόζουσα για τον «χαρακτήρα» του οχήματος –άνετη, μεν, σχετικά σφιχτή, δε. Επίσης, η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (αντί αυτού των πέντε σχέσεων των υπόλοιπων, πιο αδύναμων, εκδόσεων του μοντέλου). 

 

Ο κινητήρας έχει προσαρμοστεί στο νέο πρότυπο τυποποιημένης κατανάλωσης «WLTP» (σημ.: «Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure») και πληροί τη νόρμα «Euro 6d-TEMP». Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Στην πράξη, έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, η ροπή του αποδίδεται με πολύ ικανοποιητικό τρόπο –για τα δεδομένα του Crossland X– από τις χαμηλές rpm (περίπου από τις 1.800), ενώ η ισχύς του είναι αποδοτική έως τις μεσαίες-ψηλές rpm.

Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση αλλά είναι μέτριο σε αίσθηση. Η ποιότητα των υλικών δείχνει καλή, όπως και η συναρμογή τους, ενώ ο εξοπλισμός είναι καλός και περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Παραδειγματικά, αναφέρουμε αυτό για την προειδοποίηση ενδεχόμενης πρόσκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή με πεζό, τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας ή αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. Επίσης, υπάρχει σύστημα ενημερωδιασκέδασης στο οποίο διατίθεται δυνατότητα σύνδεσης smartphone (Android Auto, Apple CarPlay).

Προαιρετικά, στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται στοιχεία όπως Head-up Display, έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 in ή εμπρός εργονομικά καθίσματα (με πιστοποίηση AGR). Το πίσω κάθισμα αποτελείται από δύο τμήματα τα οποία κινούνται ανεξάρτητα μεταξύ τους, συρόμενα εμπρός-πίσω σε μια απόσταση έως 15 cm.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
OPEL Crossland X 1.2 Turbo 130 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Επίσης, οι πλάτες τους ανακλίνονται, αυξάνοντας τον διαθέσιμο χώρο είτε για τους επιβάτες είτε για τον χώρο αποσκευών. Στην κονσόλα, υπήρχε έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 in, δηλαδή αυτή που περιλαμβάνεται στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του μοντέλου, στην οποία εμφανίζονται οι ενδείξεις και από το σύστημα πλοήγησης που διέθετε το αυτοκίνητο.

Οι εντυπώσεις μας

Το πρώτο που κεντρίζει το ενδιαφέρον, μπαίνοντας στο Crossland X, είναι η ευρυχωρία του, για τα δεδομένα των διαστάσεών του. Έπειτα, όταν αρχίσεις να κινείσαι, εντύπωση προκαλεί η ροπή του και η ικανότητά του να επιταχύνεται σχετικά γρήγορα. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό, ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι καλή. Ωστόσο, η κατανάλωση καυσίμου είναι σχετικά αυξημένη όταν ο οδηγός επιλέγει να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του κινητήρα.

Η οδική συμπεριφορά είναι ικανοποιητική υπό την έννοια ότι είναι ουδέτερη στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Θα κάνουμε μια παρένθεση για να σημειώσουμε το εξής: Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο είχαμε οδηγήσει μια άλλη έκδοση του Crossland X, λίγο μετά την παρουσίασή του στη αγορά. Τότε, είχαμε σημειώσει ότι η ανάρτησή του δεν ήταν αυτή που αναμέναμε, ούτε και η ποιότητα κατασκευής του. Ήταν προφανές ότι το μοντέλο δημιουργήθηκε κάπως βεβιασμένα, στην προσπάθεια των Opel και Ομίλου PSA να δείξουν το πρώτο δείγμα από τη ενοποίησή τους. Ωστόσο, στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, υπήρξε η ευκαιρία να διορθωθούν στην πορεία τα όποια σχετικά μειονεκτήματα. Αυτό το διαπιστώσαμε στο εν λόγω Crossland X που οδηγήσαμε.

Η ανάρτησή του είναι βελτιωμένη. Είναι σχετικά σφιχτή αλλά παραμένει άνετη και αποσβένει με ικανοποιητικό τρόπο τις κακοτεχνίες του δρόμου. Επίσης, η συναρμογή των υλικών δείχνει βελτιωμένη και η ποιότητα των πλαστικών κρίνεται καλή. Ως επίλογο, το Crossland X με τον τρικύλινδρο 1.2 Turbo των 130 PS ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας (ή μιας παρέας) αλλά και την «εικόνα» ενός crossover οχήματος, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται καλό για τα δεδομένα της τιμής απόκτησής του και τον «μέσο όρο» της κατηγορίας.

JOIN US