Προμαχώνας επειδή η Nissan πρέπει να αντιμετωπίσει τον εμπορικό ανταγωνισμό για το Qashqai, να αποκρούσει επιτυχώς την «επίθεση» των πολυάριθμων ανταγωνιστών της στα crossover. Μπορεί πριν από χρόνια να δημιούργησε την κατηγορία, όμως το «κάστρο» που έστησε χρειάζεται προσπάθεια για να διατηρηθεί. Πλέον, οι εμπορικοί επιβουλείς είναι πολλοί και ικανοί.
Κι επειδή η διαδικασία της επίθεσης άργησε (βλέπε δημιουργία και παρουσίαση της νέας γενιάς του μοντέλου), η μόνη επιλογή είναι η άμυνα (δηλαδή η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αναβάθμισή της παρούσας). Η εταιρεία είχε μία ακόμα λύση προς τούτο. Τον συνδυασμό του 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που δημιούργησαν στον Όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi.
Εσωτερική δύναμη
Το νέο χάρισμα του Qashqai είναι κρυφό υπό την έννοια ότι βρίσκεται κάτω από το αμάξωμά του. Η πάλαι ποτέ ομορφιά του έχει μετατραπεί σε γοητεία, μιας και τα χρόνια έχουν αρχίσει να φαίνονται. Άλλωστε, το ιαπωνικό μοντέλο έχει γίνει συνήθεια και οι υποψήφιοι πελάτες θέλουν κάτι που να τους προσελκύει, πέραν της όποιας φήμης το συνοδεύει. Αυτή η δύναμη που απαιτείται, στην προκειμένη περίπτωση είναι ο συνδυασμός του 1.5 dCi με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Το τελευταίο διαθέτει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις και έχει overdrive τις τρεις τελευταίες, ενώ «κοντή» είναι η τελική σχέση μετάδοσης. Εάν στον συγκεκριμένο συνδυασμό μηχανικών μερών προσθέσουμε και την τιμολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας της Nissan, δημιουργείται ένα σύνολο το οποίο είναι ελκυστικό για αυτά που προσφέρει.
Εάν το ζητούμενο κάποιου που θέλει να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο είναι η ευρυχωρία, η άνεση κατά την οδήγηση του οχήματος και η σχετική οικονομία κατανάλωσης, η εν λόγω έκδοχή του Qashqai πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στις πιθανές επιλογές του. Για τον 1.5 dCi, η Nissan ανακοινώνει ότι έχει επανεξεταστεί το 90% των μερών που τον αποτελούν, σε σχέση με πριν, με σκοπό να μειωθούν οι τριβές και η θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του και να πληροί το πρωτόκολλο «WLTP». Επίσης, έχει τοποθετηθεί νέο και αποδοτικότερο σύστημα ψύξης και έχει αυξηθεί στα 2.000 bar (από τα 1.600 bar) η πίεση του συστήματος άμεσου ψεκασμού καυσίμου.
Εμπράκτως
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 9
ΣΥΝΟΛΟ82
Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή σε αίσθηση αλλά απορροφά ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του, είναι καλή και αυτό που προσδιορίζουμε ως «προβλέψιμη». Στις στροφές, το αυτοκίνητο θα γείρει, στην περίπτωση που ο οδηγός πιέζει, αλλά το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας επεμβαίνει έγκαιρα (δηλαδή σχετικά άμεσα), περιορίζοντας υποστροφή (του οχήματος) και ενθουσιασμό (του οδηγού).
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ροπή του κινητήρα δεν ικανοποιεί από τις χαμηλές rpm (δηλαδή κάτω από τις 1.800 rpm). Όμως, με τη συνδρομή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη τα δεδομένα γίνονται καλύτερα. Επίσης, το DCT κιβώτιο είναι αποδοτικότερο και σαφώς καλύτερο στη λειτουργία του σε σχέση με το συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT) στην έκδοση με τον 1.7 dCi.
Ως επίλογο, θα επικεντρωθούμε στην άνεση για οδηγό (υπό την έννοια της μείωσης του φόρτου του κατά την οδήγηση) και επιβάτες (χάρη στην ανάρτηση και το σχετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου) και στη σχετική οικονομία καυσίμου που παρέχει η συγκεκριμένη έκδοση. Δεν αποσκοπεί στις επιδόσεις, αν και τα καταφέρνει καλά στην επιτάχυνση εν κινήσει. Η Nissan ανακοινώνει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,3 l/100 km, κατά «WLTP». Εμείς, μετρήσαμε 6,6 l/100 km, η οποία κρίνεται θετικά. Το Qashqai δείχνει την ηλικία του, πλέον. Όμως, είναι σε θέση να κρατήσει το «κάστρο» του (τη φήμη του, δηλαδή) και να το παραδώσει απόρθητο στον αντικαταστάτη του.
.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 1.5 DCI 116 PS DCT 2WD 2020 TIMH €22.430 ΤΕΛΗ €165,6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85 (116)/3.750 ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/2.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13 sec, τελική 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 138 g/km
ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ–ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.
ΚΑΤΑ ΡΟΠΗ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ RPM, HΛΙΚΙΑ.