Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.2T 145PS


Σε μία φιλοσοφία «τελευταίου των Μοϊκανων», το Astra εφοδιάζεται με το νεότερο κινητήρα που αναπτύχθηκε από την Opel, πριν αυτή περάσει στα χέρια του ομίλου PSA. Και είναι πραγματικά κρίμα που δεν θα ξαναδούμε αυτό το σύνολο αλλού.

  • Κείμενο: Μιχάλης Κατωπόδης, Φωτό: Γιώργος Κούτος
  • 17/10/2020

Εντάξει, στον παραπάνω ισχυρισμό υπάρχει μία μικρή ανακρίβεια. Η τελευταία γενιά κινητήρων της Opel εγκαταστάθηκε και στα μεγαλύτερα Insignia. Αυτό όμως δεν ισχύει για το νέο Corsa, που φέρει γαλλικά σύνολα των Peugeot – Citroen. Το παράδοξο εδώ είναι ότι και ο όμιλος PSA βασίζει τις περισσότερες δημιουργίες του σε ένα τρικύλινδρο κινητήρα ακριβώς ίδιας χωρητικότητας, 1.199 cc. Ως εκ τούτου, στις οικονομίες κλίμακος δεν υπήρχε χώρος για δύο πανομοιότυπα σύνολα.

Κατασκευαστικά μιλώντας, τα δύο μοτέρ δεν έχουν σχέση μεταξύ τους. Το γαλλικό είναι πραγματικά εξαιρετικό. Και το μεγάλο «κρίμα» είναι ότι το Γερμανικό, στην ισχυρότερη έκδοση των 145 ίππων, όπου φόραγε το μοντέλο της δοκιμής, μας φάνηκε ακόμα καλύτερο… Οι άνθρωποι της Opel δημιούργησαν ίσως το πιο πλήρες και ώριμο τεχνολογικά σύνολο που θα μπορούσε να βρεθεί κάτω από το καπό του Astra. Εύστροφο, με αρκετή ροπή από τις στροφές του ρελαντί και δύναμη που συνεχίζει αμείωτη μέχρι και τον κόφτη. Χωρίς κραδασμούς, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και με απόλυτα λογική κατανάλωση.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,3 sec, ενώ η τελική αγγίζει τα 220 km/h. Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ίσως να έχει οριακά πιο αραιή κλιμάκωση από ότι θα θέλαμε. Αυτό όμως, ως γεγονός, πραγματικά περνάει απαρατήρητο, χάρη στη μεγάλη ελαστικότητα του κινητήρα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
OPEL Astra 5door 1.2T 145PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Τα παραπάνω δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αναβαθμίζουν συνολικά το Astra, ως αυτοκίνητο, ερχόμενα να προστεθούν στα υπόλοιπα θετικά του στοιχεία. Μετά την ανανέωση που υπέστη η παρούσα γενιά, έχει κερδίσει σε ποιότητα κύλισης. Τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα, ενώ οι αναρτήσεις κάνουν καλή δουλειά στο να μην μεταφέρουν κραδασμούς στο εσωτερικό. Οδηγικά δεν φτάνει την αίσθηση ενός Focus, είναι όμως στιβαρό, με μειωμένες κλίσεις στις στροφές και ένα τιμόνι που δεν αφήνει τελείως αμέτοχο τον οδηγό. Γενικότερα, είναι ένα μικρομεσαίο για το οποίο κανείς δεν μπορεί να παραπονεθεί ότι υστερεί, σε κάποιον τομέα.

Αναφορικά με το εσωτερικό του, παραμένει φιλόξενο για τον οδηγό και 3-4 ακόμα επιβάτες. Ο πρώτος θα βρει εύκολα την ιδανική για το σωματότυπό του θέση οδήγησης, ενώ θα εκτιμήσει και την εργονομία του ταμπλό. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν, θα μπορούσαν όμως να είναι και περισσότεροι και πιο πρακτικοί. Ένα μικρό παράπονο θα έρθει και από τον εξοπλισμό. Παρότι η έκδοση GS Line της δοκιμής είναι αρκετά πλούσια, υπάρχουν ορισμένα συστήματα που δεν περιλαμβάνονται, τη στιγμή που προσφέρονται από τον άμεσο ανταγωνισμό. Κατά τα άλλα, οι μεταφορικές δυνατότητες του Astra κρίνονται επαρκείς, με ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβαίνοντες και με ένα πρακτικά σχεδιασμένο διαμέρισμα αποσκευών, συνολικής χωρητικότητας 370 λίτρων.

Συνοψίζοντας, στη γκάμα της Opel η συγκεκριμένη έκδοση του Astra, με τους 145 ίππους, έχει σίγουρα λόγο ύπαρξης. Ο κινητήρας του -το τελευταίο σύνολο που εξέλιξε αυτόνομα η Opel- αποτελεί και το μεγαλύτερό του πλεονέκτημα. Από εκεί και πέρα, μιλάμε για ένα πλήρες και ολοκληρωμένο μοντέλο, το οποίο βέβαια δεν παύει να βρίσκεται απέναντι σε έναν ισχυρό ανταγωνισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra 5door 1.2T 145PS 2020   TIMH €19.400   ΤΕΛΗ €89

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 107(145)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 225/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 220 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,4 L/100km, 99 g/km

OPEL Astra 5door 1.2T 145PS 2020

ΥΠΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΚΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ