Δοκιμάζουμε το Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS


ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΦΗΓΗΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΗ  ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΗΡΩΑ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ  «ΣΚΗΝΗ» ΤΩΝ COMPACT SUV, ΤΟ SKODA KAMIQ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗ  ΣΩΣΤΗ ΩΡΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/11/2019
Τι χρονιά και αυτή για τη  Skoda το 2019! Τριάντα χρόνια μετά την πτώση του ανύπαρκτου όπως αποδείχτηκε «Υπαρκτού», σχεδόν είκοσι μετά το οριστικό κόψιμο του ομφάλιου λώρου με τα πέτρινα χρόνια μέσω του πρώτου Octavia, φτάνει στο σήμερα όχι μόνον απαλλαγμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος, αλλά και με τη  δική της πλέον ταυτότητα. Μια μάρκα που ξέφυγε από την παγίδα του low budget κατασκευαστή, που κέρδισε επάξια τη  θέση του αγαπημένου παιδιού της VW, που δουλεύει υπερωρίες, όμως και πάλι δεν φτάνουν τα εργοστάσιά της να καλύψουν τη  ζήτηση, μια Skoda που μέσα στο 2019 έχει φέρει στην αγορά 4  νέα μοντέλα, το καθένα στον κεντρικό προβολέα της κατηγορίας του.
 
 
Από το Superb στο έξυπνα τοποθετημένο Scala, και από το πλήρως ανανεωμένο -και πολύ όμορφο- Octavia έως το Kamiq αυτών των σελίδων, η Skoda έχει πλέον ανοίξει τα φτερά της σε μία εντελώς νέα εποχή, διεκδικώντας με αξιώσεις και πάλι το  ρόλο που διακόπηκε επί δεκαετίες από τα τερτίπια της Ιστορίας. Το Kamiq είναι ένα ξεκάθαρο δείγμα αυτής της σταθερής βιομηχανικής μετάλλαξης της Skoda σε κατασκευαστή πρώτης γραμμής.
 
 
Το τρίτο SUV της εταιρείας μέσα σε τρία χρόνια, και αυτό με το πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι όχι μόνον το καλύτερο της γκάμας της, αλλά και ένα αυτοκίνητο που στριμώχνει στη  γωνία τον πολυπληθή και πολύφερνο ανταγωνισμό στην πιο δυναμικά ανερχόμενη κατηγορία της Ευρώπης. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και σχεδιαστικές ακροβασίες, με μία ολιστική αλλά και έξυπνη προσέγγιση και με την αυτοπεποίθηση που της δίνει ένα γεμάτο εμπειρίες 2019, η Skoda δίνει στην αγορά ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή που έρχεσαι σε επαφή μαζί του νιώθεις ότι έχεις να κάνεις με έναν χαρισματικό πρωταγωνιστή. 
 
Παίζοντας με τις κατηγορίες
Έχοντας ήδη δοκιμάσει τις δυνάμεις της με το Kodiaq και το Karoq, η Skoda δεν είχε παρά να ακολουθήσει και στο Kamiq την ίδια περίπου επιτυχημένη συνταγή. Μία συνταγή που θέλει τους Τσέχους να διαφοροποιούνται από το υπόλοιπο γκρουπ παίζοντας «μισή κατηγορία» επάνω σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του αμαξώματος, διευρύνοντας έτσι δυνητικά το πελατολόγιό της προς κάθε κατεύθυνση. Στην περίπτωση του Kamiq έγινε και μία σοβαρή προσπάθεια να αποκτήσει ένα πιο σπιρτόζικο χαρακτήρα που συνάδει με το πιο νεανικό προφίλ των καταναλωτών αυτής της κατηγορίας.
 

Κάτι που γίνεται εμφανές ιδίως στο εμπρός μέρος, όπου τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED είναι τοποθετημένα χωριστά, πάνω από τους προβολείς και παίζουν και το  ρόλο των «δυναμικών» φλας, όπως στα ακριβότερα μοντέλα του γκρουπ. Η  μάσκα, επίσης, έχει τονιστεί περισσότερο, ενώ το τυπικό για SUV τετραγωνισμένο σχήμα διακόπτεται από «νεύρα» που διατρέχουν τις πλευρικές επιφάνειες, προσδίδοντας έτσι ένα πιο δυναμικό ύφος. Μπορεί να μην έχει κάποιες εξεζητημένες ιδέες των Ιαπώνων ή τις στυλάτες λεπτομέρειες των Γάλλων, όμως είναι ένα σχήμα ευρείας αποδοχής, και σίγουρα το ομορφότερο από τα άλλα δύο της Skoda (και από αρκετά μέσα στο ίδιο το γκρουπ).

Το ενδιαφέρον,  όμως, επικεντρώνεται στο βασικό στοιχείο του αυτοκινήτου, τις διαστάσεις του. Αν και βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα MQB A0 που χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, και τα VW T-Cross και Seat Arona, η Skoda «τραβάει» το αμάξωμα στα 4,241 μέτρα, αριθμός που το φέρνει στο πάνω άκρο της κατηγορίας, όχι όμως και πολύ μακριά από τον μέσο όρο, που είναι 3 με 5 πόντους χαμηλότερα. Μαζί με το μέγεθος του αμαξώματος έχει «ανοίξει» και το μεταξόνιο, το οποίο έφτασε αισίως στα 2,651 μέτρα, τιμή που κρίνεται ικανοποιητική, ακόμα και για αυτοκίνητα του C-Segment. 

To μέγεθος αυτό μας οδηγεί στο δυνατότερο χαρτί του Kamiq, τους χώρους για τους επιβάτες, και δη τους πίσω. Σύμφωνα με τη  Skoda, στο πίσω μέρος το εσωτερικό ύψος του Kamiq είναι 1.003 mm, το εσωτερικό πλάτος 1.425 mm και ο χώρος για τα γόνατα 73 mm -τιμές που κάθε μία τους αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία. Από όλα αυτά προκύπτει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο σαλόνι με την ευρυχωρία για τους πίσω να είναι εντυπωσιακή σε βαθμό που θα πρέπει να το δεις για να πιστέψεις πόση άνεση μπορεί να προσφέρει ένα τόσο μικρό αμάξωμα σε δύο ή και τρεις επιβάτες τόσο εμπρός από τα γόνατα όσο και πάνω από τα κεφάλια τους.

Στα συν και η σχεδίαση των καθισμάτων και το μαλακό υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα, αλλά και η ύπαρξη αεραγωγών και για τους πίσω, κάτι που αναβαθμίζει συνολικά την άνεση των επιβατών και την ξεκούραστη μετακίνησή τους σε μεγάλα ταξίδια. Ένα ακόμα στοιχείο που συντείνει σε αυτό είναι και η χαμηλή γραμμή των παραθύρων, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες αλλά και στα παιδιά να έχουν ορατότητα προς τα έξω, βελτιώνοντας παράλληλα και την επόπτευση των τεκταινόμενων πέριξ του αυτοκινήτου και από τον οδηγό.

Εκεί βέβαια που δεν μπορεί να κρυφτεί η θέση του αυτοκινήτου στην αγορά είναι στον χώρο του πορτμπαγκάζ, όπου τα 400 λίτρα (με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων στα 1.395 λίτρα) επαναφέρουν το Kamiq στα δεδομένα της κατηγορίας του. Εννοείται,  το νούμερο δεν είναι σε καμία περίπτωση μικρό (συν ότι έχει ένα πολύ βολικό χαμηλό κατώφλι φόρτωσης), όμως είναι η ευρυχωρία του υπόλοιπου αυτοκινήτου που δημιουργεί προσδοκίες και σε κάνει να ξεχνάς ότι πρακτικά βρίσκεσαι σε ένα μικρό SUV του Β-segment.

Ποιότητα και άνεση
Περνώντας στο σαλόνι, γίνεται πλέον ξεκάθαρος ο στόχος της Skoda στο να δημιουργήσει το πιο πληθωρικό και ποιοτικό αυτοκίνητο στην κατηγορία  του. Η αισθητική δεν έχει κάποια εμφανή στοιχεία αυτονόμησης από το Scala, κάτι όχι απαραίτητα κακό, μιας και η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda, όπως εμφανίστηκε προ μηνών στο hatchback της, είναι αρκετά ισορροπημένη. Μπορεί να λείπουν κάποια στοιχεία στο  διάκοσμο που θα έδιναν έναν πιο στυλάτο «αέρα» (όπως γίνεται στο Captur, για παράδειγμα), όμως για τη  γενικότερη αυτοσυγκράτηση που χαρακτηριζει το γκρουπ VW, το Kamiq καταφέρνει να δημιουργεί ένα ευχάριστο και οικείο αίσθημα.
 
Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα των πλαστικών, τα οποία είναι μαλακά σε υφή στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, στοιχείο που το ανεβάζει μια σκάλα πάνω από το Τ-Roc, και συμβαίνει για πρώτη φορά   μεταξύ ενός Skoda και ενός VW της ίδιας κατηγορίας. To οριζόντιο σχεδιαστικό εύρημα από άκρη σε άκρη του ταμπλό του Kamiq αποτελεί και εδώ το κύριο μοτίβο πάνω στο οποίο εφαρμόζεται αυτόνομη η οθόνη των πολυμέσων με τρία διαφορετικά επίπεδα διαβάθμισης, από τις 6,5, στις 8 και στις 9,2 ίντσες για την κορυφαία του εκδοχή.
 
 
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος ακόμα και από τη  βασική έκδοση Αctive και κλιμακώνεται με τις εκδόσεις Ambition και τη  Style της δοκιμής που είναι και η πιο πλήρης και αβανταδόρικη για το Κamiq. Η τελευταία έχει, εκτός των άλλων, και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων Virtual Cocpit των 10,25 ιντσών με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης των ενδείξεων και των πληροφοριών για τον οδηγό. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τους πολλούς χώρους για τοποθέτηση μικροαντικειμένων που φτάνουν σε συνολική χωρητικότητα τα 26 λίτρα, αλλά και τις τυπικές έξυπνες ιδέες της Skoda υπό την ταμπέλα «Simply Clever».
 
Σε ό,τι αφορά στα συστήματα υποβοήθησης διατίθενται όλα όσα επιβάλλει το μάρκετινγκ να υπάρχουν σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας (Brake Assist, Lane Assist, Αdaptive Cruise Control, Αυτόματη υποβοήθηση φώτων, Κάμερα οπισθοπορείας με δυνατότητα Easy Parking κ.λπ.), με την ανάλογη κλιμάκωση και εδώ με βάση την έκδοση εξοπλισμού. 
 
Μία... σκάλα πιο πάνω
Στα μηχανικά μέρη είναι το μόνο σημείο που δεν  υπάρχουν εκπλήξεις, μιας και, όπως είναι φυσικό, το Kamiq ακολουθεί την πεπατημένη του γκρουπ σ' αυτή την κατηγορία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι αναμφίβολα η αιχμή του δόρατος των πωλήσεων στη  χώρα μας, με τον τρικύλινδρο TSI του ενός λίτρου, με τα 116 άλογα και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ένα «πακέτο» που έχει αποδείξει σε πλείστες όσες περιπτώσεις την επάρκειά του στο να κινήσει με δυναμικό τέμπο κάθε τύπο αμαξώματος που έχει κληθεί να «υπηρετήσει», κάτι που συμβαίνει και με το Kamiq.
 
Με κύριο χαρακτηριστικό τις «γεμάτες» μεσαίες, το δυνατό τράβηγμα έως ψηλά, και τον πολιτισμένο χαρακτήρα για τα δεδομένα των τριών κυλίνδρων, καταφέρνει να κινεί σβέλτα και με άνεση το Kamiq σε κάθε είδους οδική συνθήκη. Σε συνδυασμό με το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο, το οποίο έχει εστιασμένη την προσοχή του προς την οικονομία και τους ρύπους, το χιλιάρι Kamiq είναι ιδιαίτερα απολαυστικό στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο αλλά και αρκετά «ζωηρό» σε ένα επαρχιακό στροφιλίκι. Όσο για την κατανάλωση οι αριθμοί ποικίλλουν ανάλογα τη  χρήση, από τα 6,5 lt/100 km σε λελογισμένο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο έως και κοντά στα 9 λίτρα, αν πιεστεί. Η μέση τιμή της δοκιμής μας στα πάνω από 1.000 χιλιόμετρα που κάναμε σε κάθε είδους δρόμο καταγράφεται στα 7,7 l/100 km.
 
 
Στο  δρόμο, η πρώτη και κυρίαρχη αίσθηση είναι ότι οδηγείς ένα μεγαλύτερο και πιο αναβαθμισμένο όχημα από τον μέσο όρο της κατηγορίας του. Το ευχάριστο σαλόνι και η άνεση κινήσεων των επιβατών συνδυάζονται με μία κορυφαία ποιότητα κύλισης, δημιουργώντας ένα σύνολο που φαίνεται να λατρεύει τα ταξίδια, με τρόπο που ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια των compact SUV. Στις επιτρεπόμενες ταχύτητες των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων -ή και λίγο παραπάνω- το Kamiq κινείται με μία μοναδική σιγουριά, χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς ή άλλους θορύβους και μία γενικότερη ευχάριστη αίσθηση που δημιουργεί η εξαιρετική ορατότητα, αλλά και η ευρυχωρία του σαλονιού. Ο κινητήρας έχει τα αποθέματα δύναμης που χρειάζονται για μια γρήγορη προσπέραση χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις διαρκώς στο κιβώτιο, όντας παράλληλα και αρκετά προσεγμένος σε ό,τι αφορά στον ήχο εκπέμπει στο σαλόνι.
 
 
Σε επαρχιακό δίκτυο, η ανάρτηση και το πλαίσιο συνεχίζουν να είναι οι δυνατότεροι κρίκοι του αυτοκινήτου, με τις κλίσεις να είναι στο πλαίσιο του αναμενόμενου, το τιμόνι (αν και ελαφρύ) να έχει επαρκέστατη αίσθηση και τα φρένα να δείχνουν ικανά να αντέξουν αρκετό από τον φόρτο εργασίας για κάποιον που  θέλει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα. Αυτό βέβαια δεν είναι και το νοήμα ενός αυτοκινήτου όπως το Kamiq, ιδίως όταν μεταφέρει και τα μέλη μιας οικογένειας, οπότε σε νορμάλ ρυθμούς έχουμε και πάλι ένα αυτοκίνητο αρκετά «πλούσιο» οδηγικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, με αίσθηση και χαρακτήρα μεγαλύτερης κατασκευής.
 
 
Εκτός ασφάλτου τα πράγματα είναι δεδομένα για τη  δικίνητη έκδοση, με τα ελαστικά να βάζουν τον πήχυ για το πού θα φτάσει κανείς εκμεταλλευόμενος τα  ικανοποιητικότατα 188 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος. Μία πιο κοντή πρώτη σχέση ίσως βοηθούσε λίγο παραπάνω, όμως, όπως και σε όλο τον ανταγωνισμό, τα περιθώρια για κάτι πιο «ακραίο» είναι περιορισμένα και άπτονται, εκτός των άλλων, της εμπειρίας αλλά και της αποφασιστικότητας του οδηγού για το αν θέλει να μπλέξει σε περιπέτειες που δεν συνάδουν με τη  γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. 
 
 
Συμπερασματικά, και από ό,τι θα έχετε καταλάβει από όλα τα παραπάνω, το Kamiq είναι αυτήν τη  στιγμή η πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας του, και ένα αυτοκίνητο πασπαρτού,  κομμένο και ραμμένο ακριβώς για την ελληνική αγορά. Με χώρους χωρίς περιορισμούς για μία κανονική οικογένεια, με το ιδανικό μέγεθος για τα ελληνικά οδικά ήθη, με ποιότητα και εξοπλισμό που κολακεύει τους πάντες, με ένα μηχανολογικό υπόβαθρο πρώτης γραμμής, και ένα οδηγικό χαρακτήρα που εστιάζει στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, το μικρότερο SUV της Skoda έχει όλα τα φόντα να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού.
 
 
Με τιμή που για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων ευρώ στην πλούσια έκδοση Style, έχει και σ' αυτόν τον τομέα ένα ακόμα αβαντάζ. Με απλά λόγια, το Kamiq είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο ψεγάδι, ενώ σε όλους τους επιμέρους τομείς αλλά και ως σύνολο είναι είτε στην κορυφή είτε πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο. Ένας αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στο καλύτερο timing για την ελληνική αγορά. Και στην καλύτερη στιγμή -τι χρονιά κι αυτή!- για τη  Skoda.
 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA Kamiq 1.0 TSI 116 PS 2019   TIMH €18.600   ΤΕΛΗ €113,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)/5.000-5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 194 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 116 g/km

SKODA Kamiq 1.0 TSI 116 PS 2019

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ "ΑΧΡΩΜΟΣ" ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ

JOIN US