ΔΟΚΙΜΗ: Volvo V60 D4 Polestar


Βελτιωμένη απόδοση στις μεσαίες στροφές, αλλά και αυτοπεποίθηση στον χειριστή προσφέρει το kit αναβάθμισης Polestar στο V60 D4.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/4/2016

Βελτιωμένη απόδοση στις μεσαίες στροφές, αλλά και αυτοπεποίθηση στον χειριστή προσφέρει το kit αναβάθμισης Polestar στο V60 D4.

Εχοντας δοκιμάσει τη βενζινοκίνητη έκδοση S60 Τ4 (1.6) με «πακέτο» αναβάθμισης Polestar (από τους 180 στους 200 ίππους), εύλογα μας δημιουργήθηκε η απορία για το επίπεδο της βελτίωσης που μπορεί να κάνει το εργοστασιακό kit της Volvo σε έναν έτσι και αλλιώς πολύ καλό δίλιτρο ντίζελ. Με την ευκαιρία της δοκιμής του V60 D4, η απορία έγινε και περιέργεια. Το αίτημα ετέθη στο γραφείο της Volvo Cars Hellas, εκείνο (εκείνος είναι το πιο σωστό) με την αδιαμφισβήτητη προθυμία του ανταποκρίθηκε  και σε λιγότερο από μια ωρίτσα (η αναβάθμιση διαρκεί περίπου μισή ώρα και κοστίζει 930 ευρώ) το V60 «μας» έγινε Polestar!

Είμαι σίγουρος ότι θα αναρωτιέστε «αν αξίζει»…

Μια μονολεκτική απάντηση θα ήταν πολύ εύκολη, ωστόσο η παράθεση των στοιχείων είναι εκείνη που θα την αποκρυσταλλώσει.

Κατ’ αρχάς αυτό που αντιλαμβάνεσαι ευθύς εξαρχής (δοκιμάζοντας με μια ώρα διαφορά τις δύο εκδόσεις) είναι η καλύτερη απόκριση του κινητήρα στις μεσαίες στροφές και ότι δεν έχει αλλάξει κάτι από την άψογη λειτουργία του χαμηλά. Τα εργοστασιακά στοιχεία αναφέρουν ότι η μέγιστη τιμή της ροπής από τα 400 Nm αυξάνεται στα 440 Nm και «εμφανίζεται» στο ίδιο εύρος λειτουργίας (1.500-3.000 rpm), ενώ η ισχύς σε αυτή την κλίμακα αυξάνεται κατά 14 ίππους (από τους 163 στους 176), με τη μέγιστη ονομαστική ισχύ να ανεβαίνει από τους 190 στους 200 ίππους και μάλιστα 250 rpm πιο χαμηλά (στις 4.000 rpm). Αναφορικά με τις επιδόσεις δεν αλλάζουν δραματικά τα πράγματα (0-100 km/h από 7,7 σε 7,6 δευτερόλεπτα), εκτός από τις ρεπρίζ καθόσον ο οδηγός έχει την αίσθηση περισσότερης δύναμης στο πόδι του ενώ και το ημιαυτόματο κιβώτιο ανταποκρίνεται πιο άμεσα. Καμία διαφοροποίηση δεν έχουμε και στις καταναλώσεις (άρα και στις εκπομπές CO2) που παραμένουν ως έχουν με την απλή έκδοση.

Στον δρόμο το V60 Polestar και μάλιστα στη σπορτίφ έκδοση R-Design είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Απολαμβάνεις να το οδηγείς και κυρίως μπορείς να το οδηγείς ανάλογα με τη διάθεσή σου. Χαλαρά, προκειμένου να ταξιδεύεις πολύ οικονομικά (εδώ μέση κατανάλωση 5-6 l/100km) ή σβέλτα προκειμένου να αξιοποιήσεις και την εναπομείνασα ικμάδα από την άφθονη ροπή των 440 Nm και να κάνεις ταξίδια-αστραπή (εδώ κατανάλωση 7,5-8,5 l/100km). Και στις δύο περιπτώσεις θα εκτιμήσεις τον ισορροπημένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς και ο οδηγός θα το ευχαριστηθεί (με ένα πιο άμεσο τιμόνι ίσως περισσότερο) και οι επιβάτες από την άνεση και την αίσθηση της ασφάλειας που προσφέρει. Συμπερασματικά, η αναβάθμιση σε Polestar έχει την αξία της ακόμη και σε έναν πολύ καλό ντίζελ, καθώς προσφέρει - βελτιώνει την ελαστικότητα και δίνει την αίσθηση της αστείρευτης δύναμης στον οδηγό. Από τη στιγμή μάλιστα που είναι εγκεκριμένη και δεν μεταβάλλει σημαντικά δεδομένα (απόδοση χαμηλά, κατανάλωση) είναι αξιόπιστη λύση για τον οδηγό που ψάχνει το κάτι παραπάνω. Εξάλλου, 40 Nm ροπής και εγγυημένη απόδοση με λιγότερα από 1.000 ευρώ, είναι καλό deal!