FIRST DRIVE: BMW 2 Series Gran Tourer


ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ACTIVE TOURER, Η ΝΕΑ 2 GRAN TOURER ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΟΧΗΜΑ COMPACT ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΕΠΤΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ.

  • 16/6/2015

Βασισμένη στην Active Tourer, η νέα 2 Gran Tourer αποτελεί το πρώτο πολυτελές όχημα compact διαστάσεων που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και επτά επιβάτες.

Το ντεμπούτο της έγινε αρχές Μαρτίου 2015 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και αποτελεί συνέχεια της «μικρής αδερφής» 2 Active Tourer. Μπορεί μάλιστα στα μάτια των φανατικών να μοιάζει με «ιεροσυλία», μία BMW με κίνηση στον εμπρός άξονα και σε «συσκευασία» MPV -, αλλά είναι... δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες και εκ των πραγμάτων ακόμα και οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει σε μεγάλο βαθμό να υποκύψουν στα κελεύσματα του μάρκετινγκ και της αγοράς για να μπορέσουν να προχωρήσουν μπροστά. Η αρχή έγινε λοιπόν με την Active και πλέον έχουμε και τη μεγαλύτερη 2 Gran Tourer η οποία μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και επτά επιβάτες.  Σύμφωνα με τη BMW μάλιστα είναι και το πρώτο premium compact όχημα που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.

Μακρύτερη, πιο πρακτική και πιο ευρύχωρη, η BMW 2 Series Gran Tourer (GT) μπορεί έστω και προαιρετικά να προσφέρει θέσεις μέχρι και για 7 επιβάτες και είναι η δεύτερη κατά σειρά με κίνηση στον εμπρός άξονα. Οι σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με την Active Tourer είναι λίγες και εντοπίζονται στην κυριολεξία από την μεσαία κολόνα και πίσω, αφού μέχρι εκείνο το σημείο είναι πανομοιότυπη. Οι πιο μεγάλες πίσω θύρες με το επιπλέον σταθερό κρύσταλλο στο πίσω μέρος τους, καθώς και το ελαφρώς πιο κάθετο τελείωμα του αμαξώματος είναι ουσιαστικά οι αλλαγές που τους χωρίζουν.

Με μήκος 4.556 χλστ., 1.800 πλάτος και 1.608 ύψος, η Gran Tourer είναι 214 χλστ. μεγαλύτερη σε μήκος και 53 πιο ψηλή από την 2 Series Active Tourer στην οποία και βασίζεται. Το σημαντικότερο όμως για τους πίσω επιβάτες είναι και η επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 110 χλστ., το οποίο φτάνει πλέον τα 2.780. Προαιρετικά η 2 GT προσφέρεται με μία τρίτη σειρά καθισμάτων η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει δύο ακόμα επιβάτες (μιλάμε περισσότερο για παιδία ή και ενήλικες που θα θέλαμε να... τιμωρήσουμε...). Η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί και να κρυφτεί πλήρως στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Σύμφωνα με τη BMW η μεσαία σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί και κατά μήκος (σε ράγες που τους επιτρέπουν την μετατόπιση κατά 130 χλστ.) ούτως ώστε να μπορεί να μεγαλώσει είτε ο χώρος αποσκευών είτε ο χώρος για τα γόνατα. Με την πλάτη στα καθίσματα της μεσαίας σειράς να είναι χωρισμένη κατά 40:20:40 και την αναδίπλωση της να γίνεται με μία μόνο κίνηση, η πρακτικότητα αυξάνεται στο εσωτερικό της Σειράς 2 Gran Tourer. Σε αυτή συμβάλουν και οι πάρα πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, τα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αλλά και οι θήκες στα πάνελ όλων των θυρών που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και μπουκάλι 1,5 λίτρου. Όσον αφορά τώρα στο χώρο αποσκευών, αυτός από 645 μπορεί να φτάσει και τα 805 λίτρα (ανάλογα με την τοποθέτηση της μεσαίας σειράς στην 5θεσια έκδοση), ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες της μεσαίας σειρά αποκαλύπτεται ένας χώρος της τάξης των 1.905 λίτρων (560 έως 1.820 αντίστοιχα με επταθέσια διάταξη). Μιλάμε για σημαντική αύξηση σε σχέση με την 2 Active Tourer που ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται αντίστοιχα από 468 έως 1.510 λίτρα.

Στα μηχανικά σύνολα αρχικά έχουμε συνολικά πέντε κινητήρες (3κύλινδρα και 4κύλινδρα) με αυτούς της βενζίνης να ξεκινάνε από την 218i με τον 3κύλινδρο twin turbo των 1.5 λίτρων και 136 ίππων και αξιοπρεπείς επιδόσεις μια και το κλασικό 0-100χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,5 δευτ., ενώ η τελική ανέρχεται στα 205 χλμ./ώρα. Στην κορυφή είναι η 220i με τον 4κύλινδρο twin turbo των 2 λίτρων και 192 PS. Σε αυτήν την περίπτωση η τελική αγγίζει τα 223 χλμ./ώρα, ενώ το 0-100 πραγματοποιείται σε 7,6 δευτ. Στους κινητήρες πετρελαίου έχουμε τον 3κύλινδρο των 1,5 λίτρων με τους 116 ίππους στην 216d, τον δίλιτρο 4κύλινδρο με τους 150 ίππους στη 218d καθώς και την έκδοση 220d xDrive στην οποία ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 190 PS και μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς. Με εξαίρεση την 220d xDrive, τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων , ενώ προαιρετικά υπάρχει και αυτόματο 6 σχέσεων Steptronic, ενώ στη 220i υπάρχει και αυτόματο 8 σχέσεων.

Στην Κροατία (και πιο συγκεκριμένα στο Zadar) είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο τις κορυφαίες εκδόσεις, δηλαδή την 4κίνητη πετρελαίου και την 220i.  Σε γενικές γραμμές θα πούμε ότι τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Gran Tourer καταφέρνουν με αρκετή ευκολία να «επικαλύψουν» τον επιπλέον όγκο και τον «πολυχρηστικό» χαρακτήρα το αυτοκινήτου και σε κάθε περίπτωση νιώθεις ότι οδηγάς μία Σειρά 2 με ότι αυτό συνεπάγεται. Όπως έχουμε πει και για την Active Tourer παρότι η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, η BMW καταφέρνει να κάνει το σύστημα διεύθυνσης να θυμίζει αρκετά υλοποίηση από τη Βαυαρία και σε συνδυασμό με το πολύ καλό 8αρι αυτόματο κιβώτιο (και τις δύο εκδόσεις με αυτό το κιβώτιο τις οδηγήσαμε) και τα εξαιρετικά φρένα, η ικανοποίηση του οδηγού είναι δεδομένη και σε αυτήν την περίπτωση (με κριτήρια MPV όμως στην προκειμένη περίπτωση). Οι κινητήρες και στις δύο περιπτώσεις τα καταφέρνουν εξαιρετικά καλά  με τη μέση κατανάλωση στην περίπτωση του πετρελαίου να είναι στα 7-8 λίτρα (χωρίς εξαιρετική πίεση και παρότι τετρακίνητο μιλάμε για πολύ καλή επίδοση), ενώ στην περίπτωση του δίλιτρου βενζίνης ακόμα και υπό κάποια πίεση ο υπολογιστής ταξιδιού δεν ξέφυγε πάνω από τα 9-10 λίτρα/100 χλμ.

Οι μόνες μας ενστάσεις είναι ότι στις στροφές κάποιες όχι ιδιαίτερα μεγάλες κλίσεις σε κάνουν να καταλαβαίνεις το αυξημένο ύψος και μήκος του αμαξώματος και ότι σε κάποιες μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος οι αντιδράσεις της ανάρτησης είναι αρκετά «ξερές» δίνοντάς σου να καταλάβεις το αυξημένο βάρος. Κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους καθρέπτες πάνω από τα 120 χλμ./ώρα δεν θα διαταράξουν ιδιαίτερα την ησυχία των επιβατών, ενώ σε γενικές γραμμές και με την προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη στη ρύθμιση «Sport» η ανάρτηση δείχνει ελαφρώς πιο «σφιχτή» σε σχέση με αυτό που θα περίμενες από ένα MPV. Στην Ελλάδα το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Ιούλιο.

JOIN US