First Drive: Ford Ranger Raptor - Οδηγούμε στην Ελλάδα το σπορ pick-up των 292 ίππων!


Το απόλυτο pick-up, ένα όνομα γεμάτο δύναμη από μια μάρκα που ξέρει να φτιάχνει μέχρι και αγωνιστικά για την… κάθε ημέρα. Το νέο Ford Raptor ήρθε και στη χώρα μας και μας κέρασε άλογα, σκόνη, πέτρες και ανόθευτη αδρεναλίνη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: FORD MOTOR HELLAS (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
  • 3/5/2023

Το είχαμε πρωτογράψει όταν οδηγήσαμε το νέο θηριώδες μοντέλο της Μπλε Οβάλ στο εξωτερικό. Το αναδείξαμε και ως το πιο fun-to-drive μοντέλο στο «Car and Driver 10 Best 2023». Τούτο το Raptor νέας γενιάς με τα 5,38 μέτρα μήκους του μπορεί να είναι κυριολεκτικά ένα εργαλείο, (ωφέλιμο φορτίο 575κιλά, έλκει 2.410 κιλά, απόσταση από το έδαφος 27,2 εκατοστά και βάθος διέλευσης υδάτινου εμποδίου στα 85 εκατοστά) όμως μπορεί να σου φέρει ανατριχίλες και χαμόγελα (και όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά) με το ποιόν του, τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα του και ίσως περισσότερο απ’ όλα τον τρόπο που μετασχηματίζει την έννοια του Pick-up σε έννοια σύμφυτη με πτυχές σπορ υλοποιήσεων (δύναμη, οδική συμπεριφορά στο όριο, ικανότητες εντός και εκτός δρόμου και αξεπέραστη πρακτικότητα).

Τα έντονα φτερά, τα σε σχήμα «C» φωτιστικά σώματα με προβολείς LED matrix και LED φώτα ημέρας είναι αυτά που ξεχωρίζεις αμέσως στο εξωτερικό του αυτοκινήτου όπως και τους νέους προφυλακτήρες και τις ποδιές. Όμως, λιγότερο ανανεωμένο δείχνει το πίσω μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα. Σαφώς οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό το οποίο αναβαθμίστηκε εκ βάθρων θυμίζοντας περισσότερο… Mach-E με την μεγάλη κάθετη ταμπλέτα 12,4” στο κέντρο του ταμπλό να αναλαμβάνει το ρόλο του μαέστρου του SYNC 4A συστήματος πολυμέσων νέας γενιάς της Ford.

Υπάρχουν επίσης νέα, σπορ καθίσματα μπροστά και πίσω, και πολλά συστήματα υποστήριξης του οδηγού όπως Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, Adaptive Cruise Control με τεχνολογία Intelligent Speed Assist και η πολύ χρήσιμη Υποβοήθηση φρένων κατά την όπισθεν.

Υπενθυμίζουμε εκτός της αισθητικής και τεχνολογικής ανανέωσης με πιο hi-tech όψη και ουσία, την ύπαρξη κάτω από το καπό ενός twin-turbo κινητήρα 3.0L EcoBoost V6 βενζινοκινητήρα που αποδίδει 292 PS και 491 Nm ροπής, με νέο σύστημα anti-lag, που σύμφωνα με τη Ford κρατάει για έως και τρία δευτερόλεπτα την πλήρωση των twin turbo αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση σε εξόδους στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι.

Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ακόμη προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης και για τις… 10 σχέσεις (!) του αυτόματου κιβωτίου για να μην πάει ούτε δέκατο του δευτερολέπτου χαμένο. Υπάρχει κι ένας πιο... γήινος κινητήρας 2.0L diesel, απόδοσης 210 PS και 500 Nm ροπής. 

Αυτά και πολλά ακόμη βελτιωμένα στοιχεία συνδυάζονται με νέα μόνιμη τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο transfer case δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά μπροστά και πίσω, (2H, 4A, 4H & 4L), επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand, και Baja), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα εξαγωγής για τέσσερις διαφορετικούς ήχους και ανασχεδιασμένη ανάρτηση με αμορτισέρ FOX 2,5 ιντσών Live Valve Internal Bypass δια χειρός Ford Performance.

Το οδηγήσαμε λοιπόν και στη χώρα μας μετά από αρκετή προσμονή σε διαδρομές εντός και εκτός των τειχών και μακαρίζαμε την τύχη μας να μπορέσουμε να διαβούμε κι εδώ διαδρομές σε Baja Mode και Rock Crawl Mode για να δούμε όλα αυτά που κάνει το Raptor εκεί που τα άλλα σταματούν.

Είχαμε 8 διαθέσιμα Raptor για να ανακαλύψουμε εντός και εκτός δρόμου προς Πεντέλη με ειδικές διαδρομές σε χώμα. Μέχρι εκεί, το αυτοκίνητο είναι ένα υποβλητικό στριτάδικο pick up που με τις σπορ ρυθμίσεις κάνει πολλά πράγματα καλά και μόνο ο όγκος και το μήκος του σε ζορίζει εκεί που στενεύουν οι δρόμοι. Το δε δεκάρι κιβώτιο δίνει 160 km/h με 2.800 rpm. Τέλος ασφάλτου και με το ειδικό πλήκτρο στην οθόνη για τις λειτουργίες off road, λειτουργία trail control για να επικεντρώνεται ο οδηγός μόνο στο ανάγλυφο που έχει εμπρός του.

Γνωρίζοντας ότι έχεις ένα 0-100 km/h σε 7,9 sec με κίνηση στους πίσω τροχούς και μέχρι 50/50 και στους 4 τροχούς ξέρεις ότι έχεις έναν πύραυλο αέρος...χώματος. Κι έτσι είναι. Οι σπέσιαλ ενισχύσεις για το Raptor στο πλαίσιο και τις βάσεις των αμορτισέρ, ο διακόπτης Baja στο «on» και δύναμη να την κάνεις ό, τι θέλεις. Από κοντά και τα ελαστικά All-Terrain T/A K02 της BF Goodrich διαστάσεων 285/70-R17.

Πεντέλη τέλος και χαράξαμε πορεία για το Iaveris Park. Και ναι, το Raptor δε ζορίζεται πού-θε-να ούτε σε στίβο μάχης, ούτε στην ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινο πίστα υπό την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Ιαβέρη. Δεν υπάρχουν πολλά αρνητικά που μπορείς να πεις για τούτο το θηρίο. Μόνο ότι καταναλώνει αρκετά και ζητάει αρκετά για την απόκτησή του.