FIRST DRIVE: MERCEDES-BENZ V-CLASS 2014


Η νέα Mercedes-Benz V-Class συνδυάζει εντυπωσιακά την πολυτέλεια με το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και ενστερνίζεται όλες τις αξίες του τριάκτινου αστεριού!

  • 2/5/2014

Η νέα Mercedes-Benz V-Class, δεν αποτελεί απλώς μία ακόμα καλή πρόταση απέναντι στα κλασικά… multivan ή MPV. Συνδυάζει με εντυπωσιακό τρόπο την πολυτέλεια με το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας και ενστερνίζεται όλες τις αξίες του τριάκτινου αστεριού στην «άχαρη» κατηγορία των πολυχρηστικών.

«Ο χώρος αποτελεί μια αυθεντική μορφή πολυτέλειας. Και βάσει αυτού, η νέα V-Class είναι με διαφορά το πολυτελέστερο μοντέλο μας», είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Daimler, Dieter Zetsche στην στατική παρουσίαση της ολοκαίνουριας V-Class στο Μόναχο. Εμείς ταξιδέψαμε από το Αμβούργο μέχρι το «εξωτικό» για τους Γερμανούς νησί Sylt (Ζίλτ προφέρεται αν και στα δικά μας ώτα ακουγόταν και ως Ζούλτ) στη Βόρεια Θάλασσα και πίσω. Διανύσαμε δηλαδή περισσότερα από 600 χλμ. μέσα σε μία V-Class άθικτοι και… ατσαλάκωτοι για να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι συμφωνούμε απόλυτα με τον Zetsche… Η νέα πρόταση της Mercedes στα MPV αποτελεί μία από τις πολυτελέστερες υλοποιήσεις της εταιρείας από τη Στουτγάρδη. Και όχι μόνο λόγω χώρων…

Luxurious MPV

Αποτελεί τη νέα πρόταση της γερμανικής φίρμας στην κατηγορία των πολυτελών πολυχρηστικών οχημάτων και σε κάνει να ξεχάσεις παντελώς την πολύ καλή εικόνα που είχες για το Viano. Αυτό το τελευταίο είναι και το όχημα το οποίο αντικαθιστά και ειλικρινά αυτή η σχέση του αντικαταστάτη είναι και το μόνο τους κοινό σημείο. Για τους περισσότερους μπορεί το «V» να φωτογραφίζει ένα «άχαρο» van, για τους ανθρώπους της Mercedes-Benz όμως η V-Class αποτελεί συνώνυμο της πολυτέλειας, της άνεσης, των άπλετων χώρων, της λειτουργικότητας, της πρακτικότητας, της πολυχρηστικότητας, της ασφάλειας, της τεχνολογίας… Η «Mercedes των MPV» με λίγα λόγια όπως χαρακτηριστικά λένε οι ιθύνοντες της εταιρείας.

Η Mercedes έχει κάνει στροφή 180 μοιρών τα τελευταία χρόνια (ιδίως από την A-Class και μετά) και αυτό φαίνεται από την πρώτη έως την τελευταίας της δημιουργία. Με την πρώτη ματιά στο μεγάλο MPV γίνεται κατανοητή η προσπάθεια των ανθρώπων της εταιρείας να παραμείνει στα σχεδιαστικά πρότυπα των πιο συμβατικών προτάσεών της (στον βαθμό που οι αναλογίες του αμαξώματος και οι ανάγκες της κατηγορίας το επιτρέπουν). Χαρακτηριστικό σημείο τα εμπρός φωτιστικά σώματα που στις πλούσιες εκδόσεις είναι full LED (για πρώτη φορά στην κατηγορία) και θυμίζουν κάτι από S-Class. Οι υπερβολικά κάθετες επιφάνειες εμπρός έδωσαν τη θέση τους σε μία πιο σφηνοειδή μορφή και αυτό δεν έγινε μόνο για τη δημιουργία μιας πιο δυναμικής εικόνας (συγκριτικά με την κατηγορία τα λέμε όλα αυτά πάντοτε…), αλλά και για την ασφάλεια που οφείλει να προσφέρει μια Mercedes σε ενδεχόμενη σύγκρουση με πεζό.

Monovolume… S-Class!

Η μεγάλη έκπληξη όμως έρχεται όταν ανοίξεις τις θύρες (οι δύο πίσω συρόμενες με την αριστερή να διατίθεται προαιρετικά) της V-Class και δεις το πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό της που μπορεί να φιλοξενήσει πολύ άνετα έως και 8 άτομα. Ιδίως αν μιλάμε για τις εκδόσεις Avantgarde η Edition 1 τότε παθαίνεις και ένα… πολιτισμικό σοκ! Ένας μακρύς κατάλογος εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δείχνει ότι αυτή η Mercedes δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις υπόλοιπες προτάσεις της φίρμας (σε αρκετές περιπτώσεις μάλλον το αντίθετο) και το αλά C-Class ταμπλό και τιμόνι, οι διάφορες λεπτομέρειες που παραπέμπουν ακόμα και σε S-Class, σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε μία από τις πιο premium κατασκευές της εταιρείας. Καμία σχέση απολύτως από με τα van που έχουμε συνηθίσει έως σήμερα. Δερμάτινες επενδύσεις υψηλότατης ποιότητας μέχρι και στο ταμπλό, κρυφός φωτισμός LED που αλλάζει χρώματα, το τελευταίας γενιάς Command Online με την έγχρωμη οθόνη των 8,4 ιντσών, το κεντρικό πολυχειριστήριο με την επιφάνεια αφής από πάνω που λειτουργεί ως mousepad, το σύστημα κλιματισμού με δυνατότητα ενεργοποίησης από απόσταση και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Burmester με τα συνολικά 16 ηχεία σε κάνουν κάποιες φορές να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε πρωτότυπο εκθεσιακό μοντέλο που δείχνει το πώς θα μπορούσε να είναι μια premium υλοποίηση σε MPV.  

Η ευκολία πρόσβασης που προσφέρουν οι πίσω συρόμενες πόρτες και οι σχεδόν ανεξάντλητοι χώροι (με τον χώρο αποσκευών να φτάνει από τα 1.030 έως τα 4.630 λίτρα αν αφαιρέσεις τα πίσω καθίσματα, ενώ έως την εταζέρα ξεκινάει από τα 521 και φτάνει τα 1.110 λίτρα ανάλογα με την έκδοση) αποτελούν σπάνια γνωρίσματα ακόμα και για μια πολυτελή κατασκευή. Η ποιότητα και η πληρότητα δε των πραγμάτων συνάδουν απόλυτα με τις απαράμιλλες αξίες του τριάκτινου αστεριού. Οι καμπύλες σε αυτό το σημείο έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα αυστηρά γεωμετρικά σχήματα της εξωτερικής σχεδίασης, ενώ πραγματικά δεν συναντάς κανένα σημείο στο οποίο να έχουν γίνει… εκπτώσεις λόγω κατηγορίας οχήματος.  

Καμία έκπτωση δεν υπάρχει ούτε στον εξοπλισμό ασφαλείας, με τον μακρύ κατάλογο να συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων ενεργό Cruise Control με δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης του οχήματος (DISTRONIC PLUS), σύστημα αποτροπής συγκρούσεων με το προπορευόμενο όχημα (COLLISION PREVENTION ASSIST) ακόμα και PRE-SAFE και ATTENTION ASSIST, το οποίο αναγνωρίζει σημάδια κόπωσης του οδηγού.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός OM651 4κύλινδρος turbo-diesel των 2,1 λίτρων σε τρεις εκδόσεις ισχύος. Στη V200 CDI αποδίδει 136 ίππους και 330 Nm μέγιστης ροπής, στη V220 CDI φτάνει τους 163 ίππους και τα 380 Nm ροπής, ενώ η προδιαγραφών EU6 V250 BlueTEC παράγει 190 ίππους και 440 Nm ροπής. Την οδηγήσαμε στις δύο τελευταίες εκδόσεις και πραγματικά το μηχανικό σύνολο δεν προβληματίζεται σε κανένα σημείο απολύτως σημείο με το 2 τόνων αμάξωμα. Στην έκδοση V250 BlueTec μάλιστα με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-TRONIC PLUS (ανήκει στο βασικό εξοπλισμό μόνο αυτής της έκδοσης, οι υπόλοιπες συνδυάζονται με μηχανικό έξι σχέσεων) οι επιδόσεις είναι και αξιολογότατες με βάση την κατηγορία με το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 9,1’’ και την τελική να αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά όταν στον υπολογιστή ταξιδιού η μέση κατανάλωση και στις δύο περιπτώσεις και ακόμα και υπό πίεση η ένδειξη για τη μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,5 λίτρα/100 χλμ.

Μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω από τιμόνι της V-Class λοιπόν διαπιστώσαμε ότι μιλάμε για ένα από τα πιο συναρπαστικά οχήματα της εν λόγω κατηγορίας. Απαράμιλλη ποιότητα κύλισης και άνεση σε ένα αυτοκίνητο που κρύβει τεχνηέντως τον όγκο του και καταφέρνει να κερδίσει άμεσα την εμπιστοσύνη του οδηγού με την ευελιξία και το ευρύτατο περιμετρικό οπτικό πεδίο που του διασφαλίζει. Η V-Class, ο αντίπαλος του VW T5 Multivan (και αυτός είναι αντίπαλος μόνο λόγω μεγέθους σύμφωνα με τη Mercedes), έχει αρχίσει ήδη να διατίθεται στη χώρα μας με τιμές που ξεκινάνε από τα 56.031 ευρώ για την έκδοση V200 CDI Long με το μακρύ μεταξόνιο και φτάνει τα 66.539  στην V 250 BlueTEC AVANTGARDE Long. Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για… ευκαιρία, αλλά είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τον ανταγωνισμό και εντέλει μιλάμε για μία… «Mercedes των MPV». Στις κορυφαίες εκδόσεις ίσως και για την… «S-Class των MPV».