First Drive - Οδηγούμε την BMW M4 CSL, τον «πύραυλο» των 550 ίππων


Η απόλυτη BMW Μ, με την κορυφαία έκδοση του τρίλιτρου, εξακύλινδρου σε σειρά twin-turbo, δεν έχει φτιαχτεί για τους λιπόψυχους.

  • KEIMENO: GEORG KACHER (CAR AND DRIVER, USA) ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: MICHAEL SIMARI, BMW
  • 1/3/2023

Με τα ταχύμετρο της BMW M4 CSL να γράφει 274 km/h στην Autobahn A94 (Μόναχο-Πασάου), μαζεύουμε τα τελευταία ψήγματα θάρρους και απλώνουμε το δεξί πόδι σε όλη τη διαδρομή. Μαντέψτε τι συμβαίνει. Το αναθεματισμένο κάνει kicdown σε εβδόμη. Στις αστείες 5.800 rpm, μόλις 1.400 rpm πριν την κόκκινη γραμμή του στροφομέτρου—αγνοώντας τον κίνδυνο για την… αρχαία καρδιά του οδηγού της. Στα ολοστρόγγυλα 300 km/h, ανεβάζει σχέση στο κιβώτιο και πάλι στην ογδόη, επιταχύνοντας ακόμα, αλλά τώρα με την ψηφιακή ένδειξη ταχύτητας να αυξάνεται κατά 1 km/h κάθε φορά. (Η ώρα είναι 5:30 π.μ. και δεν υπάρχει κίνηση, επομένως ο κίνδυνος είναι μικρός.) Θεωρητικά, αυτό το απόλυτο αυτοκίνητο της M έχει ανώτατο όριο τα 307 Km/h. Αλλά αυτό που στην αρχή φαινόταν σαν μια ελάχιστα αισθητή καμπή πέρα, μακριά στον αυτοκινητόδρομο ξαφνικά έμοιαζε με μια πολύ κλειστή στροφή. «Ποτέ μη σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ». Τα T-Shirts σπάνια λένε την αληθινή ιστορία, αλλά ο εσωτερικός καθρέφτης πάντα λέει. Και έδειχνε τον οδηγό με χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.

Η M4 CSL είναι η απάντηση της BMW στην Porsche 911 GT3 και στην επερχόμενη Mercedes-AMG C63 S E-Performance. Όπως η πιο σκληροπυρηνική 911, αυτή η BMW είναι αυστηρά πισωκίνητη και φαίνεται, ειδικά στο βρεγμένο με ελαστικά Michelin Cup 2 R, τα οποία θα έπρεπε να είναι νόμιμα μόνο με ηλιοφάνεια και όχι στη Βαυαρία. Σε σύγκριση με αυτό το θηρίο, κάθε άλλη M4 είναι γατάκι. Για αρχή, η CSL με 1.625 kg βάρους είναι κατά 75 kg ελαφρύτερη από τη βασική M4. Μπορείτε να νιώσετε τη μείωση του βάρους και μπορείτε, επίσης, να την… ακούσετε. Απογυμνωμένη από το πίσω κάθισμά της, το πίσω μέρος της καμπίνας έχει μεταλλαχθεί σε ένα γιγάντιο ηχείο. Περίπου 24 kg ηχο-αποσβεστικού υλικού έχουν αφαιρεθεί επιδεινώνοντας την επίθεση των Ντεσιμπέλ, με την οροφή από ανθρακονήματα να επικουρεί τον θάλαμο συντονισμού, όπως και η εξάτμιση από τιτάνιο που έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί ανατριχίλες. Εξοικονομήθηκαν άλλα 26 kg με την αντικατάσταση των κανονικών καθισμάτων με… μέγγενες από ανθρακονήματα που εκτελούν τα χρέη bucket καθισμάτων. Αύξηση του συντελεστή καταπόνησης από τα καθίσματα επέφερε, επίσης, η χαμηλωμένη και πιο σκληρή ανάρτηση.

Τα πρώτα 30-κάτι km οδήγησης είναι μία το-μισώ-αυτό-το-αυτοκίνητο εμπειρία. Τα ελαστικά 275/35ZR-19 εμπρός και 285/30ZR-20 πίσω ξεγλιστράνε σαν ένα κουαρτέτο από χέλια. Τα αμορτισέρ στο πρόγραμμα Sport Plus είναι εξολοκλήρου αφιερωμένα στον κοπάνημα και όχι στην άνεση. Το τιμόνι είναι αρχικά πολύ ελαφρύ για να το εμπιστευτείς. Και κάθε σανίδωμα του γκαζιού κτυπά το νευρικό σου σύστημα σαν κεραυνός. Ποτέ δεν χαλαρώνεις με τη M4 CSL, αλλά η αρχική αγωνία τελικά υποχωρεί, καθώς την αντικαθιστά η περιέργεια, ακολουθούμενη από τα πρώτα δείγματα αυτοπεποίθησης. Στο Sport πρόγραμμα, με τις θερμοκρασίες των ελαστικών επιτέλους εκεί που πρέπει, τολμάμε να βουτήξουμε στο βαθύ ταλέντο του αυτοκινήτου και να ψαρέψουμε όλα τα αποκαλυπτικά μυστικά που κρύβει. Όπως την πρόσφυση στις στροφές που είναι περισσότερη από 2 kg κόλλα Loctite και την ισορροπία που είναι περισσότερη από ό,τι θε έπρεπε να προσφέρει μια τέτοια μηχανή που δεν συγχωράει λάθη.

Ο κινητήρας της CSL είναι η κορυφαία έκδοση του τρίλιτρου, εξακύλινδρου σε σειρά twin-turbo της M. Η απόδοσή του αυξάνεται από τους 480 PS και τα 550 Nm ροπής της M4 σε 550 PS και 650 Nm. Αυτά είναι τα καλά νέα. Τα κακά νέα είναι το θέμα των χρημάτων. Στην αρχική τιμή των 140.895 $, θα μπορούσε κανείς να αγοράσει δύο βασικές M4 για το κόστος μιας CSL με λίγες προαιρετικές επιλογές εξοπλισμού. Και η BMW έκλεισε τα βιβλία παραγγελιών πριν ακόμα καν παραδοθεί σε πελάτη το πρώτο από τα 1.000 αντίτυπα περιορισμένης έκδοσης. Η σπανιότητα από μόνη της θα έπρεπε να μετατρέψει αυτήν τη μηχανή με τα διακοσμητικά, τις φτερούγες και το ελαφρύ αμάξωμα σε ένα επενδυτικό blue chip, αλλά είναι πραγματικά έτσι; Παρ’ όλο που η CSL είναι εξαιρετικά συμμετοχική και πιο γρήγορη από τα αδέρφια της με διαφορά, ο χρόνος για το πρώτο 0-100 km/h των 3,7 sec επισκιάζεται από τη λιγότερο επιθετική M4 Competition xDrive, η οποία μπορεί να είναι πιο αδύναμη κατά 40 PS, αλλά έχει την ίδια ροπή και πετυχαίνει το πρώτο 0-100 km/h σε 3,5 sec για περίπου 60.000 $ λιγότερα.

Μετά από λίγο περισσότερα από 360 km, έπρεπε να κάνουμε… pit stop για καύσιμα. Η κατανάλωση; Μια φιλική προς τον ΟΠΕΚ μέτρηση στα 19,6 L/100 km. Αλλά τι στο διάολο; Εντέλει, σταμάτησε να βρέχει και η φιδίσια διαδρομή της επιστροφής στο Μόναχο υποσχόταν έναν Κήπο της Εδέμ, γεμάτο με στροφές και χωρίς ραντάρ της Τροχαίας. Ώρα να ξεχάσετε το ήμερο preset πρόγραμμα M1 και να επιλέξετε το πρόγραμμα M2 που έχει συνθέσει ο ίδιος ο διάβολος. Ο προτιμώμενος αλγόριθμος έμοιαζε ως εξής: κινητήρας στο Sport Plus, κιβώτιο ταχυτήτων στη ρύθμιση γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων S3, πλαίσιο σε Comfort (η ενδοτικότητα είναι έλεγχος), DSC σε MDM (M Dynamic Mode), τιμόνι και φρένα στο Sport.

Παρά το γεγονός της εμφάνισης θορύβων και κραδασμών, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της CSL αποτελεί την επιτομή της απόλυτα απρόσκοπτης λειτουργίας. Η βαρβαρότητα της σκληρής επιτάχυνσης σε διακτινίζει στον χωροχρόνο, συνοδευόμενη από ένα μόλις φιλτραρισμένο soundtrack γεμάτο ουρλιαχτά και γρυλλίσματα. Η αρχικά εκρηκτική και στη συνέχεια ολοένα και πιο προοδευτική ώθηση προς τα εμπρός έχει το αντίδοτό της στα απλά συγκλονιστικά φρένα από carbon ceramic. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό: Αυτό το αυτοκίνητο σε εκπλήσσει ευχάριστα κάνοντάς σε να νιώσεις «χεράς» μόνο και μόνο για σε τιμωρήσει με την πρώτη ευκαιρία. Πολύ απλά, επαναπροσδιορίζει το Ultimate Driving Machine μότο της BMW.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW M4 CSL 2023   TIMH €244.850   ΤΕΛΗ €418

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.993, Turbo, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 404(550)/6.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 650/2.750-5.950

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,7 sec, τελική 307 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9,9 L/100km, 224 g/km

BMW M4 CSL 2023

ΥΠΕΡ

ΚΑΤΑ