First Drive: Renault Austral - Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο γαλλικό υβριδικό SUV


Και να που η  Renault θέλει να επαναφέρει αυτοκίνητα για να τα ζεις και ταυτόχρονα προτάσεις δυνατές τόσο τεχνολογικά, όσο και αισθητικά στην κατηγορία των C- SUV. Υπό αυτή τη συνθήκη ας υποδεχθούμε το νέο Renault Austral.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. : RENAULT
  • 2/11/2022

Κι αφού ευχαριστήσουμε το Kadjar που προσπάθησε και το Captur που κατάφερε με μεγάλη επιτυχία να αναδείξει εκ νέου την ικανότητα της γαλλικής φίρμας να δημιουργεί SUV (για να μην ξεχνάμε βέβαια το γαλλικό Matra Rancho, το πρώτο μοντέρνο crossover δια χειρός Αντώνη Βολάνη) ήρθε η ώρα για ένα νέο μοντέλο με λατινικό όνομα από το Australis, (ο Νότος), που φέρνει μπόλικο φρέσκο αέρα, θυμίζοντας οπωσδήποτε Renault στη σχεδιαστική του υπογραφή.

Έχοντας συνάμα αναλογίες ενός κανονικού SUV που και καλή απόσταση από το έδαφος έχει στα 18 cm και μπόλικη υβριδική τεχνολογία με τρεις επιλογές, αναλόγως έκδοσης, και τετραδιεύθυνση (αλλά όχι, για την ώρα, τετρακίνηση!), και τεχνολογίες ασφάλειας, ανέσεων και διασύνδεσης. Κι αυτά με μπόνους ένα περιβάλλον μοντέρνο, καλαίσθητο και ποιοτικό για να ζεις εντός του. Ταξιδέψαμε μέχρι τη Μαδρίτη για να ανακαλύψουμε τα όσα καλά φέρνει το νέο μοντέλο της Renault οπότε πάμε να δούμε το νέο SUV.

Για τη Renault το Austral είναι η επιτομή της τεχνολογίας και το πρώτο της μοντέλο που χτίζεται επάνω στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας CMF-CD της Renault-Nissan- Mitsubishi. Με 1,62 m  ύψος, 1,83 m πλάτος, 4,51 m μήκος και 2,67 m μεταξονίου, το Austral δείχνει συμπαγές, με έντονη όμως παρουσία, χάρη στα σχεδιαστικά ευρήματα της φίρμας (πομπώδης μάσκα, φώτα LED Matrix vísion σε σχήμα C, αεροδυναμικά στοιχεία που βελτιώνουν απόδοση, και ποιότητα κύλισης).

Οι οπτικές παραπομπές στα Megane Electric και Captur είναι εμφανείς αλλά εν τέλει αυτό είναι καλό.  Όπως καλό είναι ότι για πρώτη φορά βλεπουμε την εξοπλιστική έκδοση Esprit Alpine με προφανείς σπορ αναφορές στην υπομπράντα της γαλλικής φίρμας.

Το εσωτερικό έχει σχεδίαση καινοτόμα και εντυπωσιακά τεχνολογική μαζί με αντιληπτή ποιότητα κορυφαίου επιπέδου. Ας μείνουμε λίγο στον τρόπο που έχει δομηθεί το περιβάλλον εργασίας του οδηγού. Αυτό το πρωτοείδαμε στο Megane E-TECH Electric και απαρτίζεται στις top εκδόσεις από δύο οθόνες που η Renault ονομάζει OpenR screen και συνθέτουν ένα ανεστραμμένο "L ".

Ο πίνακας οργάνων είναι 12 ιντσών και η οθόνη multimedia επίσης 12 ιντσών αμφότερες HD, τεχνολογίας TFT IPS, καλυμμένες με Gorilla Glass (το αχάρακτο κρύσταλλο των smartphones). Προσθέστε τώρα και το εντελώς νέο head-up display των 9,3 ιντσών και ιδού να αυτοκίνητο με κόκπιτ από...Rafale, συνολικής επιφάνειας απεικόνισης 1.000 cm²!

Προφανώς και υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS, 32 τον αριθμό!), αρκετή παραμετροποίηση μέσω της πλατφόμας MULTI-SENSE με προγραμματα Eco, Comfort,  Perso και Sport και μερικά ακόμα bonus όπως το αλα... Peugeot τετραγωνισμένο τιμόνι για εύκολα είσοδο/έξοδο αλλά δυσκολο γρήγορο στρίψιμο και λεπτούς αεραγωγούς για να μην χαλούν την αισθητική της καμπίνας.

Άλλα highlights στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, αποτελούν το αλά μανέτα ισχύος αεροσκάφους handrest και η τόσο αναγκαία ύπαρξη πολλών αποθηκευτικών χώρων,  μέχρι 35 λίτρων. Οι επιβάτες σαφώς και απολαμβάνουν χώρους εν αφθονία, χάρη στο ικανό μεταξόνιο αλλά και τη δυνατότητα μετακίνησης του διαιρούμενου πίσω καθίσματος κατά 16 cm επάνω σε ράγες (Renault είναι αυτή) φέρνοντας έναν χώρο αποσκευών από 500 έως 575 λίτρα, πλην της έκδοσης E-Tech που έχει μικρότερη χωρητικότητα.

Τεχνολογικά η Renault δίνει ρέστα μιας και έχουμε 12βολτη ή 48βολτη υβριδική τεχνολογία αλλά και την E-Tech ισχυρή υβριδική λύση. Στη πρώτη περίπτωση κίνηση δίνει ένας turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.333 cc με απόδοση 140 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 158 ίππων με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Η 12βολτη τεχνολογία  επωφελείται από μια μπαταρία 0,15 kWh.

Στην 48βολτη λύση Hybrid Advanced  κινητήρια μονάδα είναι ένας τρικύλινδρος  turbo βενζινοκινητήρας 1.199 ίππων 130 ίππων με 6αρι manual κιβώτιο έχοντας υβριδική υποβοήθηση μέσω μπαταρίας 0,925 kWh. Τέλος, το...βαρύ πυροβολικό έρχεται με την αυτοφορτιζόμενη  υβριδική τεχνολογία E-TECH στην οποία ο ίδιος προηγμένος και φρεσκοσχεδιασμένος κινητήρας 1.199 cc επικουρείται από ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και ISG 25 ίππων και μια μπαταρία 2 kWh που λειτουργει στα 400 V (!) και δίνει κίνηση μέσω ενός αυτοματοποιημενου κιβωτίου (το έχουμε ξαναδεί στα Clio και Captur) με συνολικά 15 προγράμματα κίνησης που χρειάζονται μια ημερίδα για να τα εξηγήσουμε.

Θέλετε κι άλλο; Το Austral E-TECH διατίθεται είτε με 160 είτε με 200 ίππους. Επίσης σε όλα τα Austral, έχουμε πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα, γαλλικά ρυθμισμένο (σύμφωνα με τους Γάλλους) αλλά πολλαπλούς συνδέσμους για την full υβριδική έκδοση μαζί με προαιρετική την τρίτη γενιά τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced, η οποία στρίβει ενεργά και τους πίσω τροχούς κατά 5° καθιστώντας το εξαιρετικά ευέλικτο με διάμετρο στροφής 10,1 μέτρα (εφάμιλλο ενός Clio).

Οδηγήσαμε το top μοντέλο Austral E-TECH Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine με τα εξαιρετικά ελαστικά Michelin Primacy 4 διάστασης 235/45-R20 σε μπλε χρώμα αμαξώματος με σπορ πινελιές. Η Renault υπόσχεται 8,4 sec για τα πρώτα 100 km/h  και παραδόξως μόλις 175 km/h τελικής για όλα τα μοντέλα.

Η γαλλική σχολή είναι παρούσα με γενναιόδωρη άνεση σε κάθε συνθήκη. Το υβριδικό σύστημα δουλεύει καλά (μόνο μερικές φορές δείχνει μια κάποια υστέρηση) με το τρικύλινδρο μοτέρ να μην ακούγεται ιδιαίτερα, κάτι που συνδέεται με τη συνολική φροντίδα ηχομόνωσης ενώ αποδίδει πολύ εύρωστα την ισχύ του. Μια γρήγορη διαδρομή ελέγχεται εύκολα χάρη στην τετραδιεύθυνση και το σφιχτό τιμόνι (βλεπε sport πρόγραμμα). Και παρότι το βάρος της κατασκευής στα 1.517 κιλά δε θεωρείται μεγάλο, σε ανηφορικές διαδρομές και παρά τους 200 ίππους το αυτοκίνητο κινείται απλά σβέλτα, αλλά πάντα με πεισματικά πειθαρχημένο κράτημα.

Συνολικά η εμπειρία οδήγησης είναι θετικότατη, αποτελώντας μια ευχάριστη  λιμουζινάτη εμπειρία ανώτερης ποιότητας όπως ευχάριστη είναι και η συνολική κατανάλωση των 7,2 L/100 km για μια ανάβαση σε υψόμετρο 1.800 mm στο χιονοδρομικό κέντρο Valdesqui της Μαδρίτης, όπου και διαπιστώσαμε τα οφέλη της τετραδιεύθυνσης.

To Renault Austral πρόκειται να έρθει στη χώρα μας τον Φεβρουάριο με τιμές που, ακόμη, δεν έχουν ανακοινωθεί.